Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:44:39 GMT

نیروهای غرب لیبی محموله‌ مهمات نیروهای حفتر را منهدم کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۷۴۹

نیروهای غرب لیبی محموله‌ مهمات نیروهای حفتر را منهدم کردند

نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از هدف قرار دادن محموله مهمات نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» در جنوب طرابلس خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی بامداد امروز چهارشنبه گفت که نیروهای آن‌ها محموله‌های مهمات نیروهای حفتر را در جنوب طرابلس هدف قرار داده و منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که نیروهای دولت وفاق ملی محموله‌های مهمات نیروهای حفتر در جاده مواصلاتی بین دو منطقه القریات و نسمه واقع در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند.

قنونو افزود که این محموله‌ها متشکل از یک کامیون و چهار خودروی حامل مهمات بود که در مسیر حرکت به سمت نیروهای حفتر در ترهونه و جنوب طرابلس هدف قرار گرفتند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، «مصطفی المجعی» سخنگوی نیروهای برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفت که نبرد با نیروهای حفتر در غرب لیبی تقریبا به فصل آخر رسیده و ساعات آینده غافلگیری‌های زیادی خواهد داشت.

المجعی همچنین گفت که نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند پس از آزادسازی هفت شهر ساحلی، بر حدود پنج هزار کیلومتر مربع(معادل ۹۰ درصد غرب لیبی) تسلط پیدا کنند.

وی اشاره کرد که تنها شهر ترهونه و برخی مناطق جنوب طرابلس در دست نیروهای حفتر باقی مانده است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی محموله مهمات خلیفه حفتر نیروهای دولت وفاق ملی مهمات نیروهای نیروهای حفتر جنوب طرابلس هدف قرار غرب لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد

سرهنگ حمید نوری   اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت اسپیلت از منازل شهروندان درسطح شهرستان زابل، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با تلاش و کار شبانه روزی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط مأموران پلیس شهرستان زابل، در نهایت عاملان این سرقت‌ها که چهار نفر اعضاء یک باند حرفه ای سرقت بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح شکاری به همراه مهمات مربوطه ، ۳۶ متر کابل برق و تعدادی قطعات اسپیلت و لوازم سرقتی کشف شد، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده پلیس به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است