Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:12:22 GMT

۲۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۷۵۱

۲۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مهر اله رخشانی مهر ظهر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان سمنان ضمن بیان اینکه از سه هزار و ۶۲۳ کلاس درس استان دو هزار و ۱۷۴ کلاس درس تاکنون استانداردسازی شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۴۴۹ کلاس درس استان سمنان نیازمند استانداردسازی است.

وی ضمن بیان اینکه ۲۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند که این آمار حدود چهار درصد کلاس‌ها را در بردارد، افزود: ۶۳ هزار کلاس درس از بخاری گازی استاندارد برخوردار هستند که طبق تعهد وزارت نفت این ارگان می‌بایست ۱۰۰ هزار کلاس درس را برای آموزش‌وپرورش استانداردسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ضمن بیان اینکه استاندارسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی تأمین سیستم سرمایش مناسب در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: در سال ۹۶ بابت استانداردسازی سیستم گرمایش و سرمایش مدارس استان سمنان ۳.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این رقم در سال ۹۷ به چهار میلیارد تومان و در سال ۹۸ به ۱۳.۸ میلیارد تومان نزدیک ۱۴ میلیارد تومان افرایش یافت که به نسبت سال ۹۶ حدود ۲۰۸ درصدی رشد داشته است.

رخشانی مهر ضمن بیان اینکه مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان وجود ندارد، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در استان ۶.۶۹ مترمربع است که در رتبه هشتم سرانه کشور را دارد لذا این رقم برای کشور ۵.۲۱ مترمربع است که نشان می‌دهد این استان در رتبه مناسب قرار دارد سرانه استاندارد ۸.۴ مترمربع را شامل می‌شود که باید کوشید استان به این سرانه نزدیک شود.

وی افزود: در سال ۹۶ جمع اعتبارات ملی برای استان سمنان بیش از ۱۲ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ با رشد ۱۷۲ درصدی به ۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۹۸ اعتبارت تخصیصی افزایش ۱۰۰ درصد داشت و به ۸۴ میلیارد تومان رسید که ۴۴۴ درصد به نسبت ۹۶ افزایش داشته است.

کد خبر 4912817

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند جهش تولید مواسات گرگان ستاد مقابله با کرونا میلیارد تومان هزار کلاس درس استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی

در حالی که ما طی سال گذشته میلادی برای فروش نفت و گاز خود با تحریم مواجه بودیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارشش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می کند، از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد کشورمان خبر داد. ما در حالی این رشد اقتصادی را رقم زدیم که بسیاری از کشورهای دنیا سال خوبی را پشت سر نگذاشتند و رشد اقتصادی بالایی نداشتند. در این سال، اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشتند و عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد.

دولت سیزدهم برای تولید و فروش نفت و گاز کشور به سیاست های خاصی روی آورد. استفاده از تمام ظرفیت ها برای فروش منابع، افزایش تعاملات با کشورهای خریدار و استفاده از توان دانش بنیانی کشور از جمله سیاست هایی بود که به اجرا گذاشته شد. به زعم کارشناسان، این سیاست ها بود که در نهایت نتیجه داد و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شد.  به زعم بسیاری، رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود به دست آمد.

نظرات ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاددانان ایران و استاد دانشگاه را در ادامه در خصوص فروش نفت و گاز کشورمان در شرایط تحریمی در ادامه می خوانید. زنگنه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور طی سال گذشته میلادی که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشش به آن اشاره داشت، تصریح کرد: بخش نفت همواره یکی از حوزه های پیشران در اقتصاد کشور ما بوده است. به تبع این بخش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. تولید ثروت از حوزه نفت باعث شده است که بخش های دیگر نیز رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: این که در شرایط تحریم توانسته ایم میزان فروش نفت و گاز خود را به دوران غیرتحریمی نزدیک کنیم، اهمیت بالایی دارد. دیپلماسی فعالی که دولت به اجرا گذاشت، در موفقیت ما برای فروش نفت موثر بود. این دیپلماسی در نهایت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که تا حدی از سخت گیری هایش در تحریم ها بکاهد. تمام این مسائل، به افزایش فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فروش نفت و دسترسی به منابع مالی آن دو موضوع متفاوت هستند. ما در بخش فروش نفت موفقیت داشته ایم و توانسته ایم به طرق مختلف در شرایط تحریم نفت خود را به فروش برسانیم.

زنگنه در خصوص سیاست گذاری های دولت سیزدهم مبنی بر فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی خاطرنشان کرد: من این طور همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم. واقعیت این است که ما در گذشته تجربه موفقی در زمینه فروش نفت از طریق دستگاه ها و افراد نداشتیم. حالا با اعمال روش هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی موفقیت بیشتری در فروش نفت کسب کرده ایم.

این استاد اقتصاد در دانشگاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در زمینه فروش نفت و گاز انجام داده ایم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم، شرط لازم برای رشد اقتصادی کشور هستند. باید در بخش های دیگر نیز به همین ترتیب با دیپلماسی موفق به توسعه و رشد اقتصادی بریم. عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به نحوی بازارسازی برای فروش نفت ماست و باعث می شود به عنوان شریک تجاری برای کشور هدف مطرح شویم که این موضوع رشد اقتصادی و همچنین توسعه تجارت نفت خام را به همراه داشته است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد