Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «فرهاد دژپسند» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درجمع خبرنگاران افزود: یک تحول اساسی هم برای دارندگان سهام عدالت و هم برای بازار سرمایه با ابلاغیه مقام معظم رهبری صورت گرفت وایشان با درخواست ریاست جمهوری برای آزاد سازی این سهام موافقت کردند.

وی ادامه داد: براین اساس دارندگان سهام عدالت می‌توانند براساس ضوابطی که به تصویب شورای عالی بورس خواهد رسید سهام خود را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیات دولت با تقدیر و تشکر از موافقت مقام معظم رهبری و لطفی که ایشان به شورای عالی بورس داشتند گفت: آزادسازی این سهام درواقع یک خون تازه‌ای است که به بازار مورد اقبال مردم وسهامداران تزریق شده و این یک تحول است. بیشتر بخوانید: استارت آزادسازی سهام عدالت زده شد وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: البته در شرایطی که برخی دارندگان سهام عدالت وضعیت اقتصادی مناسبی به خاطر آثار اقتصادی بیماری کرونا ندارند و این موضوع وضعیت متفاوتی برای آن‌ها ایجاد کرده با این کار می‌توانند به درستی سهامی را که در اختیار دارند مدیریت کنند و با دستورالعملی که به زودی تدوین خواهد شد، برخی از سهام خود را به فروش برسانند.

دژپسند گفت: توصیه من این است که تا می‌توانند این سهام را خود مدیریت کرده و از فروش آن به صورت فوری و شتاب‌زده خودداری کنند.

وی ادامه داد: دارندگان سهام عدالت به این نکته توجه کنند که الان ممکن است تعدادی افراد سود جو برای خرید این سهام وارد میدان شوند و از اطلاعاتی که هنوز کامل نشده درباره ارزش سهام سوء استفاده کنند و قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی سهام نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند که خطر ناک است و بایددارندگان سهام دقت کنند، زیرا این سهام ارزشمند است.

عضو هیات دولت گفت: البته ما اطلاع رسانی خواهیم کرد و بسته به سهامی که دارند از یک میلیون تومانی تا چهار صد هزار تومانی متناسب با ارزش سهام در واقع متفاوت است و اجازه خرید پایین‌تر ندهند.

دژپسند افزود: ارزش سهام بورسی نوسان خواهند داشت، اما این نوسان مدیریت خواهد شدتا زیاد نشود به خصوص شرکت‌هایی که درسبد سهام عدالت هستند از شرکت‌های معتبر و قوی هستند بنابراین این سهام ارزش تاریخی دارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه سهام عدالت سهام ارزشمندی است و به مرور درباره جزئیات اطلاع رسانی خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: این که سهامدار خودش مدیریت کند یا به شرکت واگذار کند بستگی به خودش دارد، اما توصیه من به مردم این است که به اطلاع رسانی هم توجه کنند و از فروش فوری و شتابزده جلوگیری کنند.

دژپسند گفت: شرکت‌هایی که در سهام عدالت هستند شرکت‌های مهم و قدرتمندی هستند پس این سهام هم ارزشمند است. همچنین در صورتی که قرار است مدیریت مستقیم سهام از سوی دارندگان انجام شود، این موضوع نیز به طور کامل مشخص و اعلام می‌شود که چند درصد از سهام را دارندگانش می‌توانند بفروشند یا واگذار کنند.

وی تاکید کرد: با این ابلاغیه رهبری تحول اساسی در دارایی افراد انجام می‌شود که حدود پنجاه میلیون نفر را دربر می‌گیرد و ارزش بازار سرمایه هم افزایش می‌یابد و برای همه کسانی که می‌خواهد سهام خرد خود را به بازار سرمایه بیاورند هم این یک نوید ارزشمند است و فضای نشاط آوری را پدید می‌آورد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فرهاد دژپسند سهام عدالت دارندگان سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد

به گزارش خبرنگار مهر بازار بورس امروز در اخرین روز معاملاتی هفته با افت ۳۹۰۱ واحد به کار خود پایان داد و شاخص کل به عدد ۲,۲۶۴,۹۲۴ رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز با ۴۲ واحد رشد به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

از نمادهایی که امروز موجب افت شاخص کل شدند می‌توان به نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل و شستا اشاره کرد.

با کاهش حجم معاملات سهام و حق تقدم سهام به ۶.۵ میلیون برگه در بازار روز جاری، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین حقیقی‌های بازار نیز روند خروج سرمایه از بازار را ادامه دادند تا خالص خروج پول حقیقی از بورس امروز به ۲۱۴ میلیارد تومان برسد.

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۹۲ میلیارد تومان بود.

پس از فن افزار، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کرومیت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۵۵۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۶۴ سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 6094265 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد