Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل به ۲۲۰ بیمار بستری کاهش یافته است.

محمدرضا رضایی‌بنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در اوج بیماری ویروسی کرونا در استان اردبیل ۳۶۰ بیمار در بخش ویژه کرونای بیمارستان‌های استان بستری بودند که هم‌اکنون ۲۲۰ بیمار در بخش ویژه کرونا بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل، روند بیماری کرونا در استان رو به کاهش است که با توجه به فعالیت مجدد اصناف و بازاریان، روند واقعی و اصلی بیماری کرونا در استان اردبیل ظرف ده روز آینده مشخص خواهد شد.

ترخیص آخرین بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان سبلان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با توجه به کاهش تعداد بیماران بستری در بخش ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل و ترخیص آخرین بیمار بهبود یافته از بیمارستان‌ سبلان تأمین اجتماعی اردبیل، در صورتی که شرایط خاص و سیر صعودی بیماری پیش نیاید از امروز به بعد در این بیمارستان، بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا پذیرش نخواهد شد.

وی بیان کرد: اگر روند نزولی تعداد بیماران بستری استان ادامه داشته باشد در بیمارستان امام رضا(ع) نیز پذیرش بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا انجام نخواهد شد و در شهرستان اردبیل فقط بخش ترومای بیمارستان امام خمینی(ره) برای بیماران کرونا فعال خواهد بود.

رضایی‌بنا ادامه داد: از عموم اصناف، بازاریان و مردم استان تقاضای جدی داریم که کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که با این اقدامات می‌توان روند رو به کاهش کرونا در استان اردبیل را حفظ کرده و حتی سرعت بخشید تا بیمارستان‌های استان به روند عادی و سفید برگردند.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ کدام از کادر درمانی استان اردبیل بر اثر ابتلا به کرونا فوت نکرده‌اند و تعداد مبتلایان کادر درمانی بستری شده در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان زیر ۱۰ نفر است اما مبتلایانی که در قرنطینه خانگی هستند و پس از بهبودی به محل خدمت خود باز می‌گردند بیشتر است.

ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان به روزانه ۳۰۰ آزمایش خواهد رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: از کلیه بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان اردبیل آزمایش ویروس‌شناسی PCR کرونا انجام می‌شود و در حال حاضر ظرفیت روزانه آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان به بیش از ۱۰۰ عدد رسیده که در روزهای آینده به روزانه ۳۰۰ آزمایش افزایش خواهد یافت.

وی تشریح کرد: تعداد بیماران بستری در بخش ویژه کرونا در شهرستان‌های گرمی و خلخال زیر ۵ بیمار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر حدوداً ۳۰ بیمار و بیمارستان‌ امام رضا(ع) اردبیل زیر ۳۰ بیمار است و بخش ترومای بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با توجه به مرکزیت مبارزه با کرونا در استان حداکثر ظرفیت پذیرش را دارد.

رضایی‌بنا اضافه کرد: با این‌که تعداد بیماران بستری در بخش ویژه کرونا کاهش یافته و به ۲۲۰ بیمار رسیده اما تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا به ۵۰ بیمار با وضعیت وخیم و بحرانی افزایش یافته و در مجموع تعداد آمار جان‌باختگان مبتلای قطعی به کرونا، نسبت به هفته‌ها و روزهای گذشته کاهش یافته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ سی‌تی‌اسکن از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده و براساس عکس‌برداری ریوی، تعدادی بیمار مبتلا به کرونا شناسایی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از زمان آغاز به کار نقاهتگاه‌های بیماران بهبود یافته کرونایی، ۴۴۰ نفر در این مراکز بستری شده‌اند که تاکنون ۴۰۰ بیمار ترخیص و هم‌اکنون فقط ۴۰ بیمار مبتلای بهبود یافته در نقاهتگاه‌ها بستری و تحت نظر هستند.

انتهای پیام/3463/620

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل بیماران بستری بیماران کرونا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیمارستان های استان اردبیل کرونا در استان مبتلا به کرونا بیمار مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!