Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:26:19 GMT

ثبت نام مسابقات قرآن کریم در کردستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۲۷۴

ثبت نام مسابقات قرآن کریم در کردستان ادامه دارد

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان اوقاف در کنار احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه مراحل  شهرستانی ،استانی، کشوری و بین ‌المللی را سازمان اوقاف مدیریت می‌کند، افزود: امسال ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: علاقمندان در رشته‌های مختلف مثل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء هم در مرحله شهرستانی و هم استانی و حفظ کل قرآن در مراحل شهرستانی، استانی ، ملی و بین‌المللی می‌توانند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: رشته‌های قرائت و ترتیل در تمامی مراحل، قرائت تحقیق در سه مرحله، اذان هم از مرحله شهرستانی تا ملی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقه دعاخوانی و هم خوانی و هم سرایی قرآن کریم صرفا در مرحله استانی برگزار می‌شود و تفسیر عمومی قرآن هم مرحله شهرستانی ندارد، فقط استانی و ملی شامل آن می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه تمامی افراد ۱۸ سال سن به بالا می‌توانند در این دوره از مسابقات قرآن کریم شرکت کنند، گفت: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات کاملا غیرحضوری و به طور الکترونیکی از طریق سایت www.my.oghaf.ir انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد ماه امسال ادامه دارد، گفت: زمان برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات هم از  ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیر امسال است.

وی زمان برگزاری مرحله استانی را یک تیر تا ۲۱ شهریور ذکر کرد و افزود: زمان برگزاری مرحله کشوری هم متعاقبا اعلام می‌شود که به احتمال زیاد در پاییز امسال خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه امسال در تمامی شهرستان‌ها مسابقه قرآن برگزار نمی‌شود بلکه منطقه بندی و تجمیع شده است، گفت: منطقه‌بندی  استان بدین گونه است که منطقه اول شامل سنندج، کامیاران و دیواندره با میزبانی سنندج است.

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد:  گروه دوم شامل بیجار، دهگلان و قروه با میزبانی شهرستان قروه، گروه سوم شامل  مریوان و سروآباد با میزبانی مریوان و گروه چهارم هم سقز و بانه با میزبانی بانه است.

وی با بیان اینکه  در مرحله شهرستانی در هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه می یابند، یادآور شد: فقط امسال در هر شهرستان سه نفر انتخاب نمی‌شوند بلکه در هر منطقه انتخاب شده برای مسابقات سه نفر برگزیده به مرحله استانی راه‌ می‌یابند.

برگزاری مسابقات داستان قرآنی در ۱۰۰ ثانیه    

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان  یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل را برگزاری مسابقه کوتاه داستان قرآنی اعلام کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا ۳۰ اریبهشت امسال یک داستان قرآنی را در ۱۰۰ ثانیه تعریف و ضبط کرده و برای ما ارسال کنند.

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: شرکت کنندگان صداها و داستان‌های ضبط شده خود را از طریق فضای مجازی و با شماره تماس ۰۹۳۰۰۶۷۴۹۸۴ ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای شرکت در این مسابقه وجود ندارد، یادآور شد: در پایان این مسابقه به ۱۰ نفر برگزیده نفری پنج میلیون ریال جایزه از طرف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اهدا می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان قرآن کریم حجت الاسلام کاروند مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی مرحله استانی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد