Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:11:54 GMT

۱۰ هزار کنتور برق در استان زنجان هوشمند می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۳۲۵

۱۰ هزار کنتور برق در استان زنجان هوشمند می‌شود

علیرضا علیزاده روز چهارشنبه همزمان با روز ملی صنعت برق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش صنعت برق در رونق اقتصادی در سال جهش تولید و ارتقاء آسایش و رفاه اجتماع حیاتی و حائز اهمیت است چرا که این صنعت نقش زیر بنایی در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه صنعت برق عامل کلیدی توسعه صنعتی محسوب می شود، یادآوری کرد: برای حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، تلاش صنعت برق چندین برابر شده چراکه این صنعت به عنوان پایه‌ اصلی در زیر ساخت تولید وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در زمان حاضر ‭‭‭‭‭‭‭‭۱۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان که شامل‭‭‭‭۸۹۴ ‬‬‬‬ روستا از مجموع ‭‭‭‭۹۱۴‬‬‬‬ روستا است از برق برخوردارند و سه روستا نیز از انرژی خورشیدی بهره مند هستند.
به گفته علیزاده، در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان زنجان از برق سراسری برخوردار هستند.
وی به میزان مصرف انرژی بخش مولد در صنعت و کشاورزی  اشاره کرد و افزود: مصرف این بخش ها بیش از ۷۱ درصد کل انرژی توزیع شده در استان زنجان است، ۲۱ درصد در بخش کشاورزی و ۵۰ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بر اساس این آمار برق به عنوان انرژی زیر ساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد استان دارد و این شرکت برای تحقق شعار سال از همه توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استفاده می کند.
علیزاده، تدوین برنامه های حمایتی از واحد های تولیدی ،صنعتی و کشاورزی استان را از جمله اهداف سالجاری شرکت توزیع نیروی برق زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد : مدت زمان واگذاری انشعاب به بخش های صنعتی، تولیدی و کشاورزی به نصف مدت زمان سال گذشته کاهش یافته تا چرخ تولید حتی برای یک روز هم متوقف نشود.
وی، توسعه اتوماسیون شبکه های توزیع برق تامین کننده انرژی کارخانجات و صنایع را در اولویت حوزه بهره برداری بیان کرد و ادامه داد: هوشمند سازی ۱۰هزار کنتور برق واحدهای مولد تاپایان سال که نقش بسزایی در مدیریت بهینه انرژی دارد از مهمترین برنامه های امسال است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت تاسیسات و شبکه های برق استان مناسب است، گفت: استان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع با ۱۰ هزار پست برق به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر دارد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ۴۵۶ هزار مشترک صنعتی، کشاورزی، خانگی تجاری و عمومی دارد

برچسب‌ها انرژی برق مصرف بهینه برق زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق زنجان انرژی برق مصرف بهینه برق زنجان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برق استان صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست