Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:52:02 GMT

نجات توله خرس‌های سرگردان در ارتفاعات کوه‌خرسی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۴۶۶

نجات توله خرس‌های سرگردان در ارتفاعات کوه‌خرسی

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس گفت: ماموران این اداره بعد از چند روز پایش، موفق به نجات ۲ توله خرس در منطقه شکارممنوع کوه خرسی منطقه ابرج شهرستان مرودشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس،  لیلا جولایی اظهار داشت: در پی گزارش روستائیان منطقه ابرج شهرستان مرودشت مبنی بر مشاهده دو توله خرس سرگردان در ارتفاعات منطقه، ماموران اجرایی به منطقه عزیمت نمودند و بعد از چند روز پایش توله ها دورادور تحت نظر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پس از اطمینان از عدم حضور خرس مادر تیمی از کارشناسان، نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشک پارک ملی بمو با همراهی روستائیان به منطقه عزیمت نموده و موفق به زنده گیری توله خرس ها شدند. هر دو توله خرس که بسیار ضعیف و دچار سو تغذیه بودند به شیراز منتقل و در حال حاضر در یکی از کلینیک های دامپزشکی تحت درمان قرار دارند. 

جولایی اضافه کرد: خرس قهوه‌ای بزرگترین گونه گوشتخوار ایران به شمار می‌رود که در جنگل‌های مناطق کوهستانی البرز و زاگرس پراکنش دارد. با توجه به منابع غذایی در دسترس رژیم متفاوتی دارد و همه چیز خوار است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس گفت: خرس و جنگل در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و حفاظت از یکی موجب حفظ بقا دیگری است.

به گزارش فارس، منطقه شکار ممنوع کوه خرسی واقع در شمال استان فارس، مهمترین زیستگاه گونه خرس قهوه ای به شمار می رود.

انتهای پیام/981008

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست توله خرس حیات وحش حفاظت محیط زیست توله خرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم