Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@02:46:54 GMT

تعطیلی، فرصتی برای تعمیرات مدارس

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۵۷۴

تعطیلی، فرصتی برای تعمیرات مدارس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر با اشاره به روند ساخت و ساز مدارس گفت: منابع مدرسه سازی متنوع است که از  اعتبارات ملی گرفته تا اعتبارات محلی و استانی دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز را در برمی گیرد.

وی اضافه کرد: یک تشکل قوی به نام جامعه خیرین مدرسه ساز در کنار ماست که عمری بیش از دو دهه دارد و در کنار دولت به مدرسه سازی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را ساخته و تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان ها داده‌اند. خیرین به طور میانگین ۲۰ درصد مدارس کشور را ساخته‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه فضاهای آموزشی را در شرایط فعلی ۵.۲ متر مربع و سرانه مطلوب را ۸.۴ متر مربع اعلام کرد و گفت: باید سه متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم. این در حالی است که ۱۰ استان کشور پایین تر از سرانه فضای آموزشی هستند و باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

رخشانی مهر در ادامه تاکید کرد که در دولت اخیر به موضوع مدرسه سازی توجه شده به طوری که اعتبارات نوسازی در سال ۹۶، ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن محقق شد. این رقم برای  سال ۹۹ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر آن سال گذشته شاهد تعهد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز بودیم.

وی  افزود: باید توجه داشته باشیم که خیرین صرفا افراد متمول نیستند بلکه گاهی افرادی با درآمد متوسط در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند به عنوان مثال اخیرا برای مدارس سیستان و بلوچستان مادری از استان البرز ۲۱ النگوی خود را اهدا کرد و خیر دیگری این النگوها را مبلغ دو و نیم میلیارد تومان خریداری کرد که صرف مدرسه سازی کند؛ البته وی این النگوها را به موزه خیرین مدرسه ساز اهدا می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه آیین نامه‌هایی برای ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی داریم گفت: سال گذشته ۱۸ استخر ورزشی را تحویل آموزش و پرورش استان ها دادیم، همچنین ۱۵۰ سالن ورزشی به طور مستقل به دانش آموزان اختصاص یافت.

وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: در مدارس با جمعیت دانش آموزی بالا، داشتن سالن ورزشی ضرورت دارد و در ندارس دخترانه بر داشتن سالن ورزشی سرپوشیده تاکید دارد، بر همین اساس سال ۹۸ ساخت یک هزار زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش ویروس کرونا خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح

مدیرعامل نیرو‌گاه شهید مفتح همدان گفت: تلاش شبانه‌روزی ۱۰۰ روزه متخصصان نیرو‌گاه به آمادگی کامل نیرو‌گاه برای تولید و تامین برق در زمان اوج مصرف کشور در تابستان پیش‌رو منجر شده است. - اخبار استانها -

عبد‌المجید دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان درباره این آمادگی عملیاتی تولید و تامین برق کشور و استان همدان، افزود: آماد‌ه‌سازی نیرو‌گاه از اسفند‌سال قبل برای تعمیرات‌کلی آغاز و در یک دوره تعمیراتی با تمام توان نیروی متخصص داخل نیرو‌گاه این فرایند اجرا شد.

وی بیان کرد: شستشوی کندانسور‌ها، تعمیر اساسی‌ ایستگاه گاز، تمیز‌کاری کوره، رفع نقص‌داکت‌ها و تجهیزات، برخی از امور ضروری برای آمادگی 100 درصدی نیرو‌گاه در دوره گذار از اوج مصرف برق تابستان1403 بود که اجرا شد.

مدیرعامل نیرو‌گاه یک‌هزار‌مگاواتی شهید مفتح همدان با تاکید بر این‌که تعمیرات و آماده‌‌سازی باهدف افزایش راندمان نیرو‌گاه در حوزه‌های آب، سوخت و آب مقطر مانند این است، گفت: اکنون نیرو‌گاه توانایی تولید 2.5 تا 3 درصد بر ق کشور را در زمان اوج مصرف تابستان دارد. همچنین همه تعمیرات متخصصان داخلی نیرو‌گاه انجام دادند.

وی تاکید کرد: حداقل قطعات در دوره‌ تعمیراتی یاد شده استفاده و بخش عمده قطعات نیرو‌گاه با دستان توانمند و دانش متخصصان داخلی تعمیر و مجدد نصب شد که ناشی از هماهنگی و کارایی روز‌افزون واحد‌های مختلف نیرو‌گاه به مانند پشتیبانی، تعمیرات، ساخت، نصب و بررسی فنی است.

دیناروند افزود: آب مورد نیاز نیرو‌گاه سالانه به مقدار 6 تا 7 میلیون‌مترمکعب از پساب انتقالی تصفیه‌خانه فاضلاب تامین و بقیه مصارف مانند شرب و بهداشت توسط چاه‌ موجود تامین شده است که نقش موثری در افزایش و بهبود ظرفیت منابع آب موجود منطقه داشته است.

مدیرعامل نیرو‌گاه یک‌هزار‌مگاواتی شهید مفتح همدان درباره آخرین وضعیت ساخت برج‌های خشک نیرو‌گاه که با هدف کاهش روز‌افزون مصرف آب در دست اجرا است، عنوان کرد: برج خشک شماره یک نیرو‌گاه شهید مفتح همدان با ظرفیت 250 مگا‌وات، سال 94 راه‌اندازی و بهره‌برداری شد، برج خشک شماره 2 نیرو‌گاه  نیز پیشرفت‌کاری 70 تا 80 درصدی دارد.

وی مطرح کرد: امسال بر اساس تعمیرات انجام شده برای هر چهار واحد250 مگاواتی نیرو‌گاه شهید مفتح همدان، این واحد‌ها در اوج مصرف برق تابستان کامل در مدار قرار خواهند بود تا افزون بر  تامین 98 درصدی برق استان همدان، نقش موثر خود را در تامین، تثبت و پایداری ولتاژ کریدور برق شمال به جنوب کشور یک‌بار دیگر نشان دهند.

دیناروند گفت: امسال نیز به مانند سال قبل که رتبه نخست تامین برق نیرو‌گاهی کشور هدفگذاری  و با تمام توان برق تولید و به آن دست‌یافتیم، این هدف برای افزایش رشد و توسعه اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور مجدد محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • یخ؛ جواهر کمیاب!