Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه واگن باری و مسافری گفت: هدف ما درسال جهش تولید آن است که بتوانیم اهداف مورد نظر در حوزه جهش تولید را امسال محقق کنیم.

او گفت: در سال ۹۹ برای راه‌آهن سالی بهینه‌تر، ایمن‌تر، سریع‌تر و اقتصادی‌تر است و ما باید بتوانیم تمامی این شعار‌ها و اهداف را در کشور در حوزه حمل و نقل ریلی اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: بخش بهینه‌تر به آن معناست که پایانه‌های که تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند سیستم مکانیزه تری داشته باشند و در حوزه بازسازی و نوسازی باید بتوانیم ضریب ایمنی را افزایش و مصرف انرژی را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی با حضور وزیر راه وشهرسازی 

او توضیح داد: حداکثر و به صورت مویرگی باید شبکه ریلی را توسعه دهیم و بتوانیم از نقطه صفر مبدا تا پایان نقطه مقصد فعالیت‌های حوزه حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم و بتوانیم راه آهن را در اقتصاد کشور به صورت معنادار‌تر اجرایی کنیم.

اسلامی با بیان اینکه زمانی که صحبت از شعار ایمن‌تر می‌شود آن است که ما بازسازی خطوط را به صورت کامل در تمامی مسیر‌ها انجام دهیم و با تقاضای ایمن‌تر مسافران را بتوانیم فراهم کنیم و با ایجاد خطوط دوم ریلی بتوانیم راندمان سیر قطار‌ها را افزایش دهیم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: در بخش شعار سریع‌تر هم به آن معناست که مسافران بتوانند زودتر به مقصد برسند و این موضوع باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های حوزه ریلی قرار بگیرد.

اسلامی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها محقق شده است افزود: در راه آهن آذربایجان شرقی مسیر میانه تا بستان آباد این شعار‌ها محقق شده است و ما امیدواریم امسال بتوانیم با راه اندازی ادامه خط بستان آباد تا تبریز طول مسیر را پنج تا پنج و نیم ساعت کاهش دهیم و مسافران این مسیر زودتر به مقصد برسند.

اسلامی با اشاره به اینکه باید بتوانیم سرعت حرکت قطار‌ها را و همچنین راندمان را افزایش دهیم گفت: این اقدام اقتصادی‌تر می‌شود و ما شاهد افزایش سیر و حرکت واگن‌های مسافری خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط کرونا‌ای کشور بهترین فرصت است که بازسازی قطار‌ها و زیبا سازی واگن‌ها را به صورت جدی‌تر شرکت راه‌آهن دنبال کند افزود: باید مردم شکل و شمایل فرسوده واگن‌ها را فراموش کنند و باید تمامی واگن‌ها آراسته‌تر و مرتب‌تر و تمیزتر در اختیار مسافران قرار بگیرد.

اسلامی افزود: تحقق شعار جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده توسعه ریلی کشور باید به صورت محسوس‌تر در داخل کشور انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آمار‌ها و ارقام عملکرد‌ها نشان می‌دهد که سهم ترانزیت در حوزه حمل و نقل بار افزایش یافته و در یک دوره ۳۵ روزه شاهد رشد ۳۵ درصدی حمل بار توسط راه آهن هستیم که این یک گام در تحقق این شعار‌ها است.

او تاکید کرد: تا پایان سال باید ۱۲۰۰ کیلومتر راه آهن به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم و شرکت راه‌آهن باید حداقل ۲۰۰ کیلومتر و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی خود را افزایش دهد از سوی دیگر خط دوم راه آهن هم باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

اسلامی مهمترین پروژه‌هایی که خط دوم آن‌ها باید ایجاد شود را بافق به اصفهان و کرج به قزوین است عنوان کرد و گفت: مجموع خط دوم ریلی که باید اجرایی شود و ۸۰۰ کیلومتر است که با تامین منابع خواهیم کرد این خود را ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مهمترین خیلی که هم اکنون با ترافیک سنگینی روبرو شده و به تربت حیدریه است که باید هرچه سریعتر خط دوم آن ایجاد شود و ما تلاش خواهیم کرد از طریق این حوزه و توسعه زیرساخت‌ها خط دوم را فراهم کنیم.

اسلامی توضیح داد: در سال ۹۸، ۷۷۸ واگن باری مسافری لوکوموتیو را نوسازی و بازسازی کردیم و ۲ هزار کیلومتر هم خطوط ریلی ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۹۹ هم بتوانیم تمامی هدف گذاری‌هایی را که انجام داده ایم را اجرایی کنیم تا بتوانیم سهم ریل را در اقتصاد ملی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناوگان ریلی قطار مسافربری راه آهن وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزایش دهیم واگن ها راه آهن خط دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید میعاد صالحی در نخستین جلسه ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن در سال ۱۴۰۳ با اشاره به آمار‌های سوانح ریلی ۱۰ سال اخیر افزود: به‌طور قطع این نتیجه شیرین و مبارک با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل کارکنان عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است.
رئيس هیئت مدیره راه آهن ادامه‌داد: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز هشت‌هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیرو‌های عملیاتی، یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.
وی یادآور شد: اینکه بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیربسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند به روال مرسوم تبدیل شده و حتی قوانین سیر و حرکت بر این اساس وضع شده بود و به درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.
صالحی بیان‌داشت: این اتفاق که در نگاه نخست غیرممکن می‌نمود، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام شد و دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای سطح معیشتی همکاران بیان داشت: آیین نامه کیلومتراژ سال‌ها بر اساس یک مبلغ مشخص و ثابت بود که از سال ۱۴۰۱ با اصلاح آیین نامه کیلومتراژ این مبلغ با فرمولی به احکام اشخاص وابسته شد و با افزایش سنواتی به صورت خودکار افزایش می‌یابد که امسال هم پرسنل مشمول کیلومتراژ افزایش سنواتی را در مبلغ کیلومتراژ دریافت کردند.
صالحی تاکید کرد: باید برای مشکلات مشاغل عملیاتی از جمله دوری از خانواده و شب کاری تدابیر مناسبی اندیشیده شود. ارتقای سطح خدمات رفاهی از یک سو و برنامه ریزی برای حضور بیشتر این افراد در کنار خانواده از جمله این موارد است.
وی اضافه‌کرد: موضوع ارتقای سطح معیشت کارکنان نیز حتما نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند که برای این منظور گام‌هایی برداشته شده است و برنامه‌هایی برای ادامه این روند داریم.

دیگر خبرها

  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است