Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:02:24 GMT

نگاه متفاوت شرق و غرب به «دیپلماسی ماسک» چین

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۷۱۳

نگاه متفاوت شرق و غرب به «دیپلماسی ماسک» چین

به گزارش ایرنا تیم های پزشکی از سوی چین به بسیاری از کشورهای خاورمیانه،  آسیای جنوبی،  آسیای غربی و کشورهای آسیای جنوب شرقی اعزام شده است این کشورها همکاری هایشان را در این مدت با چین نیز تقویت کرده اند این کشورها از اینکه پزشکانی از سوی چین به کشورشان اعزام شده و کمک های درمانی و همچنین تجهیزات پزشکی برای آنها از سوی پکن صادر شده است، ابراز خرسندی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین بدون هیچ مشکلی در حال همکاری با این کشورها برای مقابله با کرونا است و کشورهای آسیایی از جمله همسایگان چین دست همکاری این کشور را به گرمی فشرده اند کارشناسان معتقدند چین با این کارها در تلاش است تا چهره خود را بخصوص پس از شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان در مرکز این کشور در جامعه بین المللی بهبود بخشد.

اگرچه این اقدامات پکن با بی رغبتی آمریکا و برخی از متحدان غربی این کشور روبرو شده است اما کشورهای آسیایی با چین همکاری نزدیکی داشته و از کمک های اعطایی تشکر کرده اند.

به غیر از منطقه خاورمیانه، چین تیم های پزشکی خود را به کشورهای همسایه نظیر کامبوج، فیلیپین، مالزی، میانمار و پاکستان اعزام کرده و از تبادل تجربیات برای مقابله با کرونای جدید از هیچ اقدامی دریغ نکرده است.

چین اگرچه کمی دیر اما با تلاش بیشتر تمام اطلاعات را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است تا از این طریق در اختیار کشورهای جامعه بین المللی قرار گیرد با این وصف در مقابل کشورهای آسیایی و همسایگان چین که از این اقدامات استقبال کرده اند آمریکا و شماری از متحدان غربی از چین انتقاد کرده اند که مسبب همه گیری است و در زمینه اطلاع رسانی سهل انگاری کرده و خیلی دیر اقدام نموده است.

چین تنها شش روز پس از شروع همه گیری اقدامات قرنطینه را انجام داد اما از همان روزهای نخست و بخصوص در پایان ماه دسامبر از ورود یک ویروس مرموز در شهر ووهان خبر داده بود در واقع کرونا آنقدر ناشناخته و مرموز بود که حتی مسوولان و مردم چین را نیز غافلگیر کرده بود و پیش بینی برای وضعیت آینده برای پکن کاری دشوار بود.

با گذشت هفته ها از شیوع این ویروس در چین هنوز دانشمندان اعتراف می کنند که دانسته هایشان درباره این ویروس بسیار کم است هیچ دارو و یا واکسنی برای بیماری ساخته نشده است و هیچ کشوری نتوانسته است الگوی مناسب،  مشخص و موثری برای درمان بیماری و پیشگیری قوی از آن ارایه کند به همین دلیل همه کشورها تقرییا به صورت یکپارچه تدابیر محدود کننده،  فاصله گذاری اجتماعی و آزمایش های کرونا را در پیش گرفته اند.

چین البته ماسک ها و دستگاه های تنفسی را به کشورهای غربی هم اعطا کرده است که برخی از این کشورها می گویند کیفیت آنها از استانداردها کمتر است و برخی از این تجهیزات را باز پس فرستاده اند کشورهای غربی بخصوص آمریکا این تلاش های چین را «دیپلماسی ماسک» نامیده اند مبنی بر اینکه چین از این طریق به دنبال ارتقای جایگاه خود در سطح جهانی است.

چین البته تاکید می کند هدف از همه این تبادلات این است که دنیا با همکاری بتواند این ویروس را ریشه کن کند و بر این باور است که سیاسی کاری در این شرایط پسندیده نیست و تاثیر مثبتی برای هیچ طرفی ندارد.

لی که چیانگ نخست وزیر چین همچنین نشست های ویدیویی را با مسوولان ارشد کشورهای آسیای شرقی و خاور دور از جمله ژاپن،  آسیای شمال شرقی و کره جنوبی داشته و با آنها درباره مهار کرونا مفصل گفت و گو کرده است.

دولت های غربی از ابتدا چین را در شیوع کرونا سرزنش کردند اما کشورهای آسیایی حتی همسایگان چین تلاش کردند تا از چنین کاری خودداری کنند و چون ویروس در این کشور تقریبا مهار شده است، در حال رایزنی برای باز کردن مرزهایشان با چین هستند.

"کاترین وانگ" تحلیلگر هنگ کنگی بر این باور است که ادعاهای غرب علیه چین مشکلی را در این شرایط از هیچ کشوری دوا نمی کند او خاطر نشان کرد بر خلاف چین که در حال کمک رسانی به کشورهای دیگر بوده و در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی تلاش وافر کرده، غربی ها کار خاصی انجام نداده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین کشورهای آسیایی کشورهای آسیای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین

        گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین 

خسارات‌ ناشی از شکسته شدن یک سد در کنیا


چند ایده‌ جذاب بهاری برای چیدمان بالکن‌های کم‌جا


۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی


یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم


نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
دیشب، آمریکا، قلب یک میلیون‌ ایرانی را شکست!


اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای پر سروصدا


سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
قیمت خودرو


قیمت دلار، سکه و طلا


۱۱ وسیله‌ای که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کرد


مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
کنایه نیش‌دار وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
تعیین جنسیت با ivf امکان ‌پذیر است یا خیر؟


تغییرات تیپ و چهره عشق ارسطو در پایتخت ۵


تیپ بهاری و جوان‌‌پسند عمو پورنگ در آستانه ۵۱ سالگی


با این ۶ نشانه، سریعا گوشی‌تان را دور بیاندازید!
طعنه سنگین مجری صداوسیما به ژیلا صادقی

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس