Web Analytics Made Easy - Statcounter

افضلی گفت: جاده ماهیرود- درح- سربیشه شاهراه مواصلاتی کشور و بین المللی در استان خراسان جنوبی است که تمام تجار بارهای خود را از این مسیر منتقل می‌کنند لذا لازم است مسئولان کشوری توجه جدی به این محور داشته و در بحث دوبانده سازی آن تسریع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه روز گذشته محور ماهیرود- سربیشه، اظهار کرد: سال اول که من به عنوان نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه انتخاب شدم حدود 4 کیلومتر از جاده درح به سمت مرز ماهیرود تعریض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: همچنین حدود 8 کیلومتر از باند دوم این محور احداث شد.   نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از ماهیرود تا تاجمیر جاده تعریض شده بود، بیان کرد: از تاجمیر تا درح تعریض جاده انجام نشده بود که پیگیری برای باند دوم انجام شد و خوشبختانه به تصویب رسید.   افضلی عنوان کرد: سال گذشته شرکتی که در مناقصه برنده شد حدود 22 کیلومتر قطعه اول از درح تا کنیف را برای دوبانده سازی آغاز کرد و در حال حاضر شرکت مستقر و در حال کار در منطقه است.   وی با بیان این‌که برای دوبانده سازی این محور بودجه تخصیص داشته پیدا کرده، اظهار کرد: مقرر شد قطعه دوم باند دوم نیز بعد از کنیف تا تاجمیر انجام شود.   نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که جاده ماهیرود- سربیشه ترانزیت است، وزیر راه و شهرسازی و تمام مسئولان استانی مصمم هستند که باند دوم آن اجرایی شود.   افضلی خاطرنشان کرد: گفتیم قسمتی که قرار است دوبانده شود تعریض نشود و به عنوان یک باند در نظر گرفته شود و باند دوم نیز در این محور آغاز شده است.   وی افزود: در قسمتی که روز گذشته شاهد تصادف بودیم نیز باند دوم در حال اجرا است.   نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتمام باند دوم این محور ترانزیتی، تصریح کرد: زمان اتمام باند دوم بسته به تخصیص اعتبار دارد که لازم است در این خصوص تسریع شود.   افضلی تاکید کرد: اگر اعتبارات به موقع و سریع تخصیص پیدا کند شرکت دیگری می‌تواند 29 کیلومتر دیگر از کنیف تا تاجمیر را آغاز کند.   وی خاطرنشان کرد: 50 کیلومتر از محور درح- سربیشه مسیر خطرناکی است و عرض جاده کم است که متاسفانه حادثه تلخ روز گذشته در همین مسیر به وقوع پیوسته است.   تذکر کتبی در انتظار وزیر راه و شهرسازی   نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بارها برای بهبود وضعیت جاده‌های شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم و گفتم دیگر روی حضور در مراسم تشییع و عزاداری مردم منطقه بر اثر تصادفات جاه‌ای را ندارم، گفت: روز یکشنبه هفته آینده نیز با حضور در مجلس مجدد، تذکرکتبی به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواهم داد.   وی اظهار کرد: در سال جاری نیز بودجه قابل توجهی برای این جاده در نظر گرفته شده اما این‌که تخصیص داشته باشد یا نه مشکلات مملکت است که باید پیگیری‌های لازم جهت تخصیص انجام شود.   نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جاده ماهیرود- درح- سربیشه شاهراه مواصلاتی کشور است و تمام تجار بارهای خود را از این مسیر منتقل می‌کنند لذا لازم است مسئولان کشوری توجه جدی به این محور داشته و بحث دوبانده سازی آن تسریع شود.   وی با اشاره به سفر صادق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 15 مهر سال گذشته به درح، گفت: هدف از دعوت معاون اول رئیس جمهور به درح نشان دادن محرومیت‌های این منطقه به معاون اول رئیس جمهور بود و این‌که این منطقه برای رفع محرومیت در دستور کار قرار گیرد.   افضلی گفت: متاسفانه حادثه روز گذشته بسیار تلخ و ناگوار بود و تاکنون در استان شاهد این گونه حادثه‌ای با این تعداد کشته و زخمی نبودیم.   نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی مدت زمان باقی مانده از مسئولیتم به عنوان نماینده و بعد از آن نیز با تمام قوا برای تسریع در دوبانده سازی این جاده پیگیری و اقدام خواهم کرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی دوبانده سازی روز گذشته باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها امروز سه شنبه(11 اردیبهشت) در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین 1403 و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسنرده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاههای مختلف در مراسم اربعین پرداخت و درعین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی درجهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف آمام حسین(ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: بعنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

وی خطاب به حاضران گفت: شما بعنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش نمایید ، امام حسین(ع) هم افرادی را که دراین مسیر گام بر می دارند در دنیا دستشان را می گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، دراین جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین 1403 ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

درپایان این جلسه ، آخرین اقدامات ، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم