Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۲۲ بر لزوم توجه به توسعه گردشگری ورزشی و مبتنی بر طبیعت در حریم شهر تهران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در آیین رونمایی از پوشش جدید حریم‌بانان شهر تهران گفت: برخی وظایف در حوزه مدیریت شهری با سایر وظایف تفاوت‌هایی دارند و این تفاوت از باب نیاز این وظایف به اختیارات و اقداماتی است که نیازمند پشتیبانی سایر نهادها و دستگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال سازمان آتش‌نشانی وظایفی دارد که جنبه فوریتی دارد و قطعا کارکنان آتش‌نشانی نمی‌توانند همانند یک کارمند اداری به‌ویژه هنگام بروز حادثه عمل کنند.

وی افزود: وظایف دیگری در مجموعه‌های شهرداری تهران نیز به این شکل هستند که در حقیقت وظایف معمول اداری در این بخش‌ها انجام نمی‌شود مثل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری که در مقابله با افرادی که دست به تخلف می‌زنند باید اقدامات قانونی انجام دهند که در مسیر اجرای وظایف خود نیاز به قوه بازدارنده دارند. لذا در این جا کمک سیستم قضایی شهر مطرح می‌شود.

نوذرپور ادامه داد: به‌طور قطع باید در حوزه مدیریت شهری برای این مسئله چاره‌اندیشی شود. اولین اقدامی که به ذهن ما رسید این بود که نظم به این مجموعه داده شود تا حریم‌بانان از سوی مردم شناخته شوند تا در مواردی که در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و یا جلوگیری از سدمعبر اقدام می‌کنند مردم بدانند که این‌ها مأموران شهرداری هستند که جهت اجرای وظایف خود اقدام کرده‌اند لذا در نخستین گام نماد هویتی آن‌ها در قالب لباسی مشخص طراحی و اجرا شده است.

وی تأکید کرد: طراحی پوشش جدید حریم‌بانان اقدام خوبی بود که امروز انجام شده است و اقدامی آغازین محسوب می‌شود. لذا باید در آینده به سمت و سویی حرکت کنیم که مجموعه‌ای تحت عنوان پلیس شهری شکل بگیرد. آنچه که در شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری انجام می‌شود اقدامات انتظامی و پلیسی است که باید در قانون اختیارات و ملزومات آن پیش‌بینی شود البته در لایحه مدیریت شهری که هنوز در دولت در حال بررسی است و به سرانجام نرسیده نیرویی تحت عنوان پلیس شهری پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ۲۲ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود یگان حفاظت شهرداری تهران گفت: این یگان بدون اینکه ضابط قضایی باشد در کنار نیروی انتظامی در حقیقت کار نصفه و نیمه‌ای را انجام می‌دهد. لذا باید در این مورد چاره‌اندیشی شود و نیرویی تحت عنوان پلیس شهری شکل بگیرد.

وی افزود: برای حریم شهر تهران سند راهبردی تهیه شده اما هنوز از سوی استاندار تهران ابلاغ نشده است که باید علت عدم ابلاغ آن نیز مشخص شود. در راستای این سند باید سند اجرایی نیز هر چه سریع‌تر تهیه شود و در نهایت به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری برسد. علاوه بر صیانت از حریم باید توجه ویژه‌ای به خدمت‌رسانی در حریم نیز داشته باشیم. روستاها و آبادی‌هایی که در حریم وجود دارد و مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند باید از خدمات لازم برخوردار باشند اما ارائه این خدمات در محدوده حریم نیازمند اسناد قانونی است که هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

نوذرپور به ادارات حریم واقع در مناطق نیز اشاره کرد و گفت: این ادارات باید به جهت پست سازمانی، اعتبارات مالی و نیروی انسانی مورد نیاز مورد توجه قرار گیرند. بی‌تردید در حریم می‌توان به موضوعاتی همچون گردشگری و توسعه گردشگری ورزشی و مبتنی بر طبیعت پرداخت. قطعا می‌توان رونق درآمد و اقتصاد در حریم را محقق کرد و از سوی دیگر دسترسی شهروندان به طبیعت و محصولات کشاورزی را در محدوده حریم‌ها فراهم کرد. تحقق این مهم با پرداختن به ادارات حریم در مناطق میسر خواهد شد.

وی تأکید کرد: در حریم علاوه بر موضوعاتی همچون مدیریت پسماند باید مدیریت بحران نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که تأثیرگذاری بسیاری دارد. برای مثال در حوزه اسکان‌های اضطراری در حریم می‌توان تدابیر لازم را اندیشید. همچنین در حریم پوشش گیاهی و جانوری از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا ادارات حریم مناطق باید در همه این موارد کارشناسان لازم را به کار بگیرند و همه این موارد مورد توجه آن‌ها باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران منطقه 22 گردشگری ورزشی شهربان و حریم بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس