Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:26:19 GMT

چالش‌ها و موانع برداشت محصولات کشاورزان پلدختر رفع شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۶۶۶۱

حسن رضاییان  روز چهارشنبه درجلسه ستاد برداشت گندم شهرستان پلدختر با بیان اینکه کشاورزان نباید دغدغه فروش گندم داشته باشند اظهار داشت: هر نوع حمل و انتقال محصول گندم از شهرستان باید با مجوز جهاد کشاورزی انجام گیرد و اداره غله شهرستان از ورود گندم خارجی قاچاق و هر گونه معامله صوری در این زمینه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار پلدختر گفت: مدیریت جهادکشاورزی برای برداشت مزارع و سهولت کار کشاورزان مشکلات جاده های بین مزارع را برای ورود کمباین برطرف کند.

وی بر اطلاع رسانی کشاورزان در خصوص عدم تحویل گندم به دلالان و واسطه گران تاکید کرد و افزود: کشاورزان برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل در فروش گندم محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

رضاییان یادآور شد: بانک عامل به هیچ وجه حق برداشت از حساب کشاورز و پول محصولات کشاورزی را به بهانه برداشت به جای بدهی ندارد.

وی با بیان این که ۲ اکیپ معاینه فنی در مراکز خرید پلدختر و معمولان نظارت دارند افزود: در هر مرکز یک اکیپ نظارت به برداشت محصولات کشاورزی خدمت رسانی می کند.

فرماندار پلدختر بر کالیبره کردن باسکول و ضدعفونی انبارهای مراکز خرید در این شهرستان تاکید کرد وگفت: ساعات کار مراکز خرید جهت اطلاع کشاورزان برای تحویل محصولات خود مشخص و توسط شوراها و دهیاران به آنان اطلاع رسانی شود.

وی به بررسی و رفع مشکلات برداشت و آماده سازی مراکز خرید در بخش معمولان تاکید کرد و افزود: جلسه ستاد برداشت گندم به همین منظور در این بخش با حضور مسوولان مربوطه برگزار و مشکلات مرتفع شود.

رضاییان یادآور شد: به دلیل شیب بیشتر مزارع بخش معمولان نسبت به سایر نقاط برای برداشت باید کمباین های مخصوص به این منطقه فرستاده شود.

وی بر نظارت کامل همه ارگان های مربوطه در خصوص برداشت به موقع محصولات کشاورزی در اقصی نقاط شهرستان تاکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و غله با هماهنگی در راستای رفع موانع خرید گندم از کشاورزان آمادگی کامل داشته باشند.

 فرماندار پلدختر گفت: پیگیری شود شرکت نفت ۹۰۰ هزار لیتر گازوییل برای برداشت محصولات به کشاورزان شهرستان پلدختر در اختیار کمباین داران قرار دهد.

وی افزود: نیروی انتظامی در رابطه با تردد کمباین ها و خودرو های حمل و نقل گندم در شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و آتش نشانی برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در آماده باش کامل باشد.

رضاییان یادآورشد: با توجه به نیاز و دغدغه کشاورزان و برنامه ریزی های آنها برای استفاده به موقع از محصولات خود بانک های عامل بهای گندم کشاورزان را به موقع و در حداقل زمان پرداخت کنند.

وی افزود: تلاش شود نتیجه و دسترنج کشاورزان با بهترین برنامه ریزی و هماهنگی های به موقع از سوی دست اندرکاران امر ذخیره و تحویل گرفته شود.

فرماندار پلدختر گفت: در این راستا همه مراکز خرید گندم در سطح شهرستان تا قبل از آغاز فصل برداشت از هر نظر آمادگی کامل برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان را داشته باشند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم پلدختر لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم پلدختر لرستان وزارت جهاد کشاورزی گندم پلدختر لرستان فرماندار پلدختر داشته باشند مراکز خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم