Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان کشور با انتقاد از تعطیلی مراکز دامپزشکی گفت: نگرانی از شیوع بیماری مشترک انسان و دام با تعطیلی این مراکز بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جامعه دامپزشکان کشور، پیام محبی گفت: در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت هایی برای مراکز درمانی دامپزشکی در نظر گرفته است، در روز های اخیر شاهد موج تعطیلی این مراکز در شهر تهران توسط شهرداری هستیم و علاوه بر اینکه نقش فعالان این بخش در مهار کرونا نادیده گرفته میشود به تعداد افرادی که شغل خود را در این شرایط از دست داده اند، اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیام محبی عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان درباره دلایل پملب مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در این ارتباط اظهار داشت: در ماه‌های اخیر مراکز بخش خصوصی دامپزشکی شهر تهران به‌دلیل فعالیت دامپزشکان در مراکز شهری پلمب می‌شوند به‌طوری که در روز گذشته و در روز جهانی دامپزشکی این اتفاق تکرار شد.
وی افزود: همکاران ما در مراکز درمانی دامپزشکی تخلفی انجام نداده‌اند و تنها یک خلأ قانونی درباره فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در شهرها، باعث این رویداد شده است.
وی افزود: در 50 سال گذشته کلینیک دامپزشکی فعالیتی در شهرها نداشتند اما در حال حاضر با توجه به اینکه حیوانات خانگی نگهداری می‌شود فعالیت مراکز دامپزشکی ضروری شده اما قانونی در این ارتباط وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه همکاران ما از سازمان دامپزشکی مجوز و پروانه کسب برای فعالیت دارند اما شهرداری تهران اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد.
محبی یادآور شد که مراکز دامپزشکی به‌طور معمول در خانه‌های مستقل شهری، امکان فعالیت دارند و به‌دلیل شرایط خاص مراجعاتی که دارند امکان فعالیتدر مراکز تجاری و اداری برای آنها فراهم نیست.
عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد: مراکز دامپزشکی در کشورهای پیشرفته دنیا به دو بخش تقسیم می‌شود و شامل حیوانات شهری کوچک و شهری و حیوانات اقتصادی و بزرگ مانند اسب، گاو و گوسفند هستند و تنها مراکز دامپزشکی حیوانات اقتصادی به خارج از شهرها منتقل می شوند.
بنابراین گزارش برای رفع این مشکل مجلس شورای اسلامی پیش از این، در جلسه کمیسیون کشاورزی که با حضور مسئولین شهرداری تهران برگزار شد مقرر کرد، بخاطر نقش دامپزشکی در بهداشت شهری در برنامه تفصیلی جدید تهران از فعالیت دامپزشکی در اماکن مسکونی مستقل جلوگیری نشود، اما بر اساس تماس های متعدد از سوی دامپزشکان، توجهی به این موضوع نشده و اقدام به پملب مراکز درمانی می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی: پملب مراکز درمانی دامپزشکی توسط شهرداری تهران در زمان شیوع کرونا خطرناک است
علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به پلمب کلینیک و بیمارستان های دامپزشکی در شهر تهران توسط شهرداری اظهار کرد: صدور مجوز مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی، در نقاط مختلف مبتنی بر آیین نامه های قانونی است که هیئت دولت آن را ابلاغ کرده است.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا، بیماری مشترک میان انسان و حیوان است افزود: در زمان بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در محیط های شهری، اقدامات مهمی توسط بیمارستانها، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و واکسیناسیون بخش خصوصی دامپزشکی انجام می شود نباید فعالیت آنها نادیده گرفته شود.
رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در صورتی که این مراکز فعال نباشند و خدمات لازم را به مردم و و دام های خانگی و تجاری ارائه ندهند، می تواند منجر به شیوع بیماری‌های مشترک در محیط های شهری شود و خطراتی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی بر اساس قوانین و مقرراتی است که منجر به صدور مجوزهای فعالیت توسط نظام دامپزشکی شده است.
وی اظهار داشت: برای دفاع از صنف دامپزشکی، نظام دامپزشکی کشور باید ورود کند که پشتوانه آن سازمان دامپزشکی به عنوان بخش حاکمیتی است و برابر قانون، از حقوق قانونی صنف دامپزشکی دفاع خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ممکن است شهرداری تهران به صورت سلیقه ای اقدام به پلمب مراکز درمانی دامپزشکی کرده باشد زیرا این اتفاق در 500 شهر و شهرستان کشور صورت نگرفته و تنها منحصر به تهران است.
وی اظهار داشت: با مسئولان شهرداری تهران نشستی برگزار خواهیم کرد تا به این موضوع پرداخته شود و مشکلات مربوط رفع شود و در صورت وجود خلاء قانونی از مجلس شورای اسلامی می خواهیم که در این ارتباط ورود کرده و قوانین لازم را بنویسد.
رفیعی پور اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل های دامپزشکی امکان فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی وجود دارد و نباید تبدیل به اختلاف با شهرداری تهران شود.
این مقام مسئول گفت: موضوع به طور قطع توسط سازمان دامپزشکی کشور پیگیری خواهد شد و جلساتی با شهرداری تهران خواهیم داشت تا خدمت رسانی لازم مراکز درمانی دامپزشکی بخش خصوصی، به ویژه در این شرایط حساس بروز بیماری کرونا، ادامه داشته باشند.
وی یاد آورشد که این آمادگی وجود دارد تا در صورت لزوم بخشنامه های مرتبط برای فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی در مراکز شهری نیز اصلاح شود.

بنابراین گزارش نیما طوقانی عضو نظام دامپزشکی نیز در این ارتباط اظهار کرد: برای مرکز درمانی ما نیز اخطار پلمب داده و بیان شده که نباید در منازل مسکونی فعالیت دامپزشکی کنید، در حالی که مشخص نکرده در چه مکانی می توانیم فعالیت داشته باشیم زیرا عملا امکان فعالیت در مراکز تجاری و اداری نیز به خاطر نوع شغلمان نداریم.
وی ادامه داد: مجوز این مطب، 12 سال قبل توسط دامپزشکی استان تهران صادر شده و اکنون پروانه کسب دارد اما شهرداری به دنبال توقف این فعایت است که می‌توانند منجر به بیکار شدن تعدادی از افراد و وارد آمدن خسارت و لطمات جبران ناپذیر باشد.
دامپزشکان چه بکنند؟
بنابراین گزارش مراکز درمانی دامپزشکی علاوه بر خدمت رسانی به دام های اقتصادی بر اساس اطلاعات واصله از جامعه دامپزشکان کشور برای حدود ٥ میلیون از انواع حیوانات خانگی نیز در کشور خدمت ارائه می دهد که نقش آنها را در گسترش بیماری های مشترک با انسان را نمیتوان نادیده گرفت.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دامپزشکی شهرداری تهران شهر تهران تهران مراکز درمانی دامپزشکی رئیس سازمان دامپزشکی بیماری های مشترک جامعه دامپزشکان مراکز دامپزشکی شهرداری تهران دامپزشکی کشور فعالیت مراکز امکان فعالیت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است

حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در این چند سال اخیر نسبت به ساخت پروژه های مختلف درمانی اقدامات مختلفی انجام دادیم، افزود: با تلاش دانشمندان و شرکت های دانش بنیان و با حمایت و مشارکت سازمان اوقاف، تولیدات مختلفی در راستای رفع نیاز در عرصه تجهیزات درمانی گام های بلندی برداشتیم و امروز یکی از مهمترین اولویتهای سازمان، توسعه و ارتقاء مراکز درمانی موقوفه و خیریه است اما باید این نکته مهم را عرض کنم.

وی ادامه داد: در رابطه با توسعه و ارتقاء مراکز درمانی موقوفه و خیریه در کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با چالش های جدی مواجه هستیم و متاسفانه بعضی ها با برخوردهای غیر حرفه ای و اقدامات خودسرانه، مانع اقدامات خیرخواهانه در توسعه بهداشت، سلامت و درمان در کشور می شوند و بجای اینکه از تلاش و ظرفیت خیرین و واقفین برای خدمت رسانی درمانی مطلوب به مردم استقبال کنند و تسهیل گر این امور باشند با کمال تاسف باید بگویم مانع امر خیر در امر بهداشت و درمان شده اند که باید مسئولین وزارت بهداشت تدبیر جدی بیاندیشند هرچند تعداد این مسئولین کم هم باشد اما اثر منفی خود را گذاشته وخواهد گذاشت.

شرفخانی اضافه کرد: ۱۰۲۳ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری موقوفه به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و ساماندهی موقوفات و مراکز نگهداری ایتام و شروع ساخت مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست از برنامه های راهبردی مرکز امور خیریه سازمان است.

رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف که اخیراً برپا شد نشان دادن دستاوردهای نهاد وقف بر اساس کارکردهای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و پژوهشی، بهداشت و سلامت و درمان و … برای مردم عزیز علی الخصوص نخبگان و جامعه هدف بود.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه نشان دادن دستاوردهای نهاد وقف بر اساس سیاستگذاری و راهبری و مدیریت سازمان اوقاف در توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف با توجه به کارکردهای وقف و نیات واقفین خیراندیش با مشارکت مردم بوده است. در دوران مدیریت اخیر در سازمان اوقاف، رویکرد سازمان مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان در ساختار شرکت های دانش بنیان در تخصص های مختلف جهت ارتقاء بهره وری موقوفات بوده است تا از این طریق علاوه بر افزایش بهره وری موقوفات، در توسعه و پیشرفت های اقتصادی و رشد تکنولوژی و رفع نیازهای ضروری جامعه نقش آفرینی موثری داشته باشد.

شرفخانی ادامه داد: در این راستا مرکز نوآوری نوفل لوشاتو راه اندازی شده و همچنین مشارکت با شرکتهای شتابدهنده و دانش بنیان در اولویت های سازمانی قرار گرفت وبر اساس ظرفیت های های وقف از جمله در موضوعات کشاورزی، دامپروری، تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و ارتقاء درمان و سلامت و تولید محصولات مختلف مورد نیاز با شرکت های دانش بنیان مشارکت کردیم که این روزها شاهد گزارش تولیدات و اقدامات این شرکتها به صورت تولید انبوه در نمایشگاه بودیم و قطعاً افزایش درآمد موقوفات بر اساس این ظرفیتها، در افزایش و گستردگی اجرای نیات واقفین خیراندیش موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: بخشی دیگر از این نمایشگاه به فعالیت های داخلی سازمان مربوط است که یکی از غرفه ها به مرکز امور خیریه اختصاص داشت که بخش اجرای نیت خیرخواهانه واقفین خیراندیش و فعالیت های حوزه خیریه سازمان را تحت پوشش قرار داد. مرکز امور خیریه سازمان نیز همانطور که در عنوان سازمان آمده (سازمان اوقاف و امور خیریه) به امور خیریه قبلاً کمتر پرداخته می شد که در این چند سال اخیر به صورت جدی تر به مقوله امر خیر توجه شده است و رویکرد سازمان توسعه و تقویت فعالیتهای امور خیریه با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم به ویژه تشکلها و شوراهای خیریه بوده است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مرکز امور خیریه چهار وظیفه اصلی دارد. شامل مراکز درمانی موقوفه، مراکز نگهداری و دارالایتام موقوفه، بخش تشکل های مردم نهاد و بخش کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر اعم از ایتام، محرومان و فقرا و آزادی زندانیان، کمک هزینه ازدواج و کمک به دارو درمان بیماران است. همچنین کمکهای عمومی مانند ارسال بسته معیشتی به نیازمندان از سوی این بخش انجام می شود.

حجت الاسلام شرفخانی عنوان کرد: به منظور تولید دانش در حوزه امر خیر و ارتقاء مدیریت تشکلهای مردمی برنامه های مختلفی از جمله همایش خیر ماندگار و نشست های تخصصی برگزار شده و در این راستا بحث ارزیابی و رتبه بندی خیریه ها یکی از موضوعات مهمی است که با مشارکت نهادهای حکمرانی امر خیر و تشکل های مردمی شروع شده است و بر همین اساس در حال تدارک جشنواره ای هستیم که در سال جدید به صورت ملی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093203 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام