Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:27:16 GMT

مردم کرمانشاه ۵۸ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۶۸۳۹

مردم کرمانشاه ۵۸ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی شورای اهل سنت استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: ائمه جمعه در اقناع سازی، ایجاد همدلی و همراهی در مردم برای مشارکت بیشتر در انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل و مبارزه با کرونا نقش مهمی بر عهده دارند.
وی افزود: این ویروس جهان شمول همه دنیا را فرا گرفته و قابل درمان نیست، اما با مشارکت مردم قابل کنترل است و امروز شاهد هستیم ایران اسلامی باتلاش جهادی و ایثار کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران در مقایسه با دیگر کشورها عملکرد بهتری در کنترل و مبارزه با کرونا داشته و دولت از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای حفظ سلامت مردم استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نماینده عالی دولت در کرمانشاه، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا خاطرنشان ساخت: بیش از ۸۰ درصد مردم در انجام طرح ها و پروتکل های بهداشتی مشارکت داشته اند و باوجود اینکه از کرمانشاه در تحلیل عملکرد طرح های غربالگری به لحاظ کمی و کیفی در مقایسه با دیگر استان‌ها در وزارت بهداشت تجلیل می شود؛ اما مردم و مسوولین باید باجدیت بیشتر و تلاش وافر در کنترل این بیماری باید همیاری اثرگذار و مستمری داشته باشند.
استاندار کرمانشاه از تلاش خیرین و تولیدکنندگان برای تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز قدردانی کرد و گفت: امروز با کار جهادی روزانه ۱۱۰ هزار ماسک در استان تولید می شود در حالیکه قبلاً هیچ‌گونه واحدی برای تولید ماسک نداشتیم. 
بازوند در ادامه آغاز غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا را یادآور شد و گفت: در این زمینه هم‌ جزء استان‌های پیشرو هستیم و با شناسایی مبتلایان کلیه ارتباطات اجتماعی افراد بیمار نیز رصد و علاوه بر قرنطینه فردی پایش اطلاعاتی کامل برای قطع زنجیره انتقال نیز انجام می شود.
استاندار کرمانشاه افزود: تنها در استان های کرمانشاه و زنجان هم از بیماران سرپایی و هم بستری تست گرفته می شود که با پیش بینی ۴۰۰ تخت فعلی برای بیماران مشکلی در ارایه خدمات درمانی نداریم و هم اکنون نیز فقط ۱۶۸ بیمار بستری داریم و روند فوتی ها نیز نزولی است.
بازوند عنوان کرد: در معدل نسبت ترخیصی ها بسیار بیشتر از بیماران بستری است و خیلی از افراد نیز نیاز به بستری ندارند، اما این آمار نمی تواند تضمین کننده شرایط مطلوب باشد و باید تلاش جهادی تا کنترل کامل بیماری ادامه یابد.
مقام ارشد استان از تلاش های دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری در ستاد ملی کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: علاوه بر پیش بینی جبران خسارت اصناف مختلف امکان پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون‌ تومانی قرض الحسنه نیز برای خانواده های زیرپوشش یارانه فراهم شده است.
بازوند با بیان اینکه تاکنون هشت هزار نفر واجد شرایط دریافت بیکاری در استان در سامانه ثبت نام کرده اند؛ گفت: از صنعتگران تشکر می کنم زیرا کمتر از پنج درصد این افراد به دلیل محدودیت فعالیت واحدهای صنعتی بیکار شده اند و صنعت استان هم اکنون پویاست و بیشتر این افراد نیروهای پیمانکاران هستند که به دلیلی تعطیلی موقت پروژه ها بیکار شده اند.    
استاندار کرمانشاه همچنین از مساعدت چهار میلیارد تومانی بنیاد مستعضفان به کولبران خبر داد و افزود: در این زمینه نیز با طراحی ساز و کار مناسب در شرایط پرداخت تسریع و تسهیل صورت خواهد گرفت.
 بازوند گفت: در سال جهش تولید باید همه برای تحقق شعار بکوشیم، خوشبختانه امروز مرز شوشمی نیز بازگشایی شد و فعالیت مرز شیخ صله هم از شنبه آغاز می شود و در عمل با پویایی مرز پرویزخان روند صادرات استان سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا هوشنگ بازوند کرمانشاه همدلی پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هوشنگ بازوند کرمانشاه همدلی ویروس کرونا هوشنگ بازوند کرمانشاه همدلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور