Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:52:30 GMT

توجه به سودآوري شرکت‌ها، راز موفقيت سهامداران

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۶۸۹۵

توجه به سودآوري شرکت‌ها، راز موفقيت سهامداران

خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس: افرادی که قصد خرید و فروش مستقیم سهام را دارند باید به رابطه سودآوری شرکت و قیمت سهام آن شرکت توجه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، یاسر فلاح ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با رسانه ملی گفت: بازار سرمایه و یا آنچه که در اصطلاح عموم به عنوان بورس شناخته می‌شود بازاری کاملا تخصصی و فنی و علمی است و با بسیاری از بازار‌هایی همچون خودرو، مسکن، یا حتی بازار‌های غیر مولدی، چون بازار سکه و ارز که مردم در آن سرمایه گذاری می‌کنند، کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری میزان استقبال مردم از خرید سکه و ارز در سال‌های گذشته افزود: در گذشته شاهد شکل گیری صفوف ثبت نام سکه و ارز در کنار بانک‌ها و صرافی‌ها بودیم، اما اکنون شرایط تغییر کرده و اقبال عمومی بازار سرمایه را نشانه رفته و این مایه مسرت و خوشحالی است.
فلاح خاطرنشان کرد: بورس بازاری تکنیکی است و افراد برای حضور در آن حتما باید ساز و کار‌ها و اصول مقدماتی آن را بدانند؛ این بازار در کنار سود و بازدهی مطلوب، ریسک نیز دارد.
وی تصریح کرد: مساله حائز اهمیت این است که مسئولیت اقدامات ما در بازار سرمایه بر عهده خود ما است هر کسی که در بازار سرمایه ورود می‌کند خود مسئولیت خرید و فروش را بر عهده دارد. بنابراین با در نظر داشتن این فرض‌ها و قبول ریسک و بازدهی آن افراد می‌توانند با پس انداز وارد بازار سرمایه شوند.
فلاح تاکید کرد: آوردن سرمایه زندگی و فروختن خانه و ماشین به بازار سرمایه اشتباه است و سرمایه گذاری در این بازار باید تنها با تکیه بر پس انداز افراد انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توجه سودآوری بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان موسسه صندوق بازنشستگی مس اظهار کرد: موضوع مولد سازی اموال و دارایی‌های صندوق با تشکیل بانک اطلاعاتی و پیگیری موضوعات آن‌ها منجر به سودآوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌ها در آینده خواهد شد.
وی بر ضرورت استقرار حاکمیت شرکتی و ایجاد انسجام و یکپارچگی در سیاست‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی و سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی امور شرکت‌های تابعه می‌تواند به افزایش سودآوری و ارزش آفرینی آن‌ها از طریق ارتقای کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها، بهبود مدیریت ریسک و استفاده از فرصت‌های جدید برای رشد منجر شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اهمیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق، بر لزوم رعایت الزامات کمیسیون معاملات، تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط و نظام‌مند شدن فرآیندهای این شرکت‌ها در چارچوب بودجه ابلاغی به عنوان راهکارهایی برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.
وی بیان کرد: باید به طور مستمر عملکرد شرکت‌های تابعه را رصد و ارزیابی کرد و در صورت نیاز، در برنامه‌ها و فرآیندها تجدید نظر شود.

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود