Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@17:27:38 GMT

نیاز به همه گروه‌های خونی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۶۹۹۲

نیاز به همه گروه‌های خونی در خوزستان

عبدالعزیز فقهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اهدای خون در خوزستان طبق روال سال های گذشته روندی کاهشی داشته است از عموم شهروندان خواست با توجه به نیاز شدید مراکز درمانی و بیماران تالاسمی به گروه‌های خونی ، به مراکز خون‌گیری در سطح خوزستان مراجعه کنند.
وی گفت:پایگاه انتقال خون امانیه در اهواز از ساعت هفت تا ۲۰ بعدازظهر و پایگاه میدان شهید بندر(چهارشیر) اهواز تا ساعت ۲۳ شب برای خون گیری و میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون خوزستان در ادامه با اشاره به راهاندازی سامانه اینترنتی نوبت دهی برای اهدای خون افزود:شهروندان مشتاق اهدا خون می‌توانند با ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون خوزستان ، بدون معطلی به هریک از پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.
فقهی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نگرانی برخی شهروندان از اهدای خون به دلیل خطرات احتمالی ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: اهدای خون هیچ خطری برای سلامتی و ابتلای احتمالی آنان به بیماری کرونا ندارد.
وی با اشاره به تعطیلی اجتماع‌ها و آیین‌های مذهبی در طول ماه مبارک رمضان ،از اهداکنندگان نیکوکار خواست به نیت شب‌های معظم قدر ، به همنوعان بستری در مراکز درمانی خون اهدا کنند.

اداره کل انتقال خون خوزستان در ۲ ماه گذشته از طریق ارسال پیامک به اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرده برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی ، به پایگاه‌های ثابت و سیار خون‌گیری مراجعه کنند.

در این مدت شماری از کارکنان دستگاه‌های دولتی خوزستان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون ، در این امر انسان دوستانه مشارکت کردند.     
در۲ ماه گذشته که شیوع بیماری کرونا در سطح کشور وخوزستان گسترش یافته است میزان اهدا خون کاهش قابل توجهی داشته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انتقال خون پیامک دستگاه های دولتی مراکز درمانی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری