Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@00:19:29 GMT

فرودگاه هنگ‌کنگ به «اتاقک ضدعفونی» مجهز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۰۵۰

فرودگاه هنگ‌کنگ به «اتاقک ضدعفونی» مجهز شد

مسئولان فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ برای پیشگیری از گسترش کرونا، این مکان را به اتاقک و روبات‌های ضدعفونی‌کننده مجهز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، روبات‌های ضدعفونی‌کننده، بررسی دمای بدن مسافران و پوشش‌های ضد میکروبی به‌زودی می‌توانند مترادفی برای سفرهای فرودگاهی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع به‌محض اینکه سفرها آغاز شود، فرودگاه‌های بین‌المللی تغییرات خاصی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها خواهند داشت و دستورالعمل‌هایی را در این زمینه اجرا خواهند کرد. یکی از آن‌ها به‌کارگیری فناوری‌های ضدعفونی‌کننده است که فرودگاه هنگ‌کنگ به تازگی در این زمینه اقدامی را انجام داده است.

مقامات فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ ادعا می‌کنند که برای نخستین بار در جهان از غرفه ضدعفونی‌کننده در یک فرودگاه استفاده شد است. افراد قبل از ورود دمای بدن‌شان کنترل می‌شود. سپس وارد اتاقک شده و 40 ثانیه فرآیند ضدعفونی، با اسپری کردن مواد روی بدن فرد، انجام می‌شود.

طبق گفته مقامات فرودگاهی، داخل این اتاقک یک پوشش ضد میکروبی وجود دارد که با استفاده از پیشرفت‌های کاتالیزگر نوری به همراه نانو سوزن می‌تواند از راه دور هرگونه ویروس یا باکتری موجود در لباس و بدن را از بین ببرد. این اتاقک در حال حاضر فقط برای کارکنان استفاده می‌شود، با این حال در آینده نزدیک چنین امکاناتی بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: هنگ کنگ فرودگاه ویروس کرونا روبات ضدعفونی کننده هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از اعزام ۲۵۵ نفر از زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس پس از وقفه ۹ ساله خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077073 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند