Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرسودگی شبکه های توزیع آب،عدم مدیریت مصرف و ذخیره سازی آب در مخازنی با ظرفیت بالا، استفاده از آب شرب برای مصارف دامی و آبیاری در روستاها، افزایش جمعیت شناور و بالا بودن تعداد انشعابات غیرمجاز از عمده دلایل افزایش مصرف آب در جزیره قشم است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این رابطه به درخواست برخی از  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آبفا برای فروش مستقیم آب تانکری از آب شیرین کن ها به مردم  قشم اشاره کرد و گفت: این رویه امکان پذیر نیست و روند توزیع عادلانه آب را در این جزیره با مشکل مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علا امیریان نژاد روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: فروش آب تانکری تولیدی آب‌شیرین‌کن در زمان نیاز تنها از طریق دریافت حواله و از ایستگاه های پمپاژ مشخص شده، صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با آبفا، هر یک از سرمایه گذاران موظف به تولید آب و فروش آن از طریق شبکه آبرسانی هستند.

معاون بهره‌برداری آبفا هرمزگان افزود: دو آب شیرین کن هر یک به ظرفیت ۳ هزار مترمکعب در محدوده روستای باسعیدو برای تامین آب غرب جزیره و یک آب‌شیرین‌کن نیز در روستای رمچاه در حال احداث است.

امیریان نژاد متوسط  سرانه مصرف آب در جزیره قشم را ۱۴۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر اعلام کرد و ابرازداشت: این میزان بالاتر از الگوی استاندارد است و باید الگوی مصرف مشترکان به استاندارد لازم برسد.

وی همچنین تعداد انشعابات غیرمجاز شناسایی شده را ۲ هزار و ۲۸۹ مورد عنوان کرد و گفت: اصلاح و بازسازی ۱۴ کیلومتر شبکه های فرسوده توزیع آب روستایی نیز در دستور کار است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ایجاد شبکه توزیع آب در دو روستای نقاشه و معتمد آباد نیز امسال پس از انعقاد قرارداد، عملیات اجرایی آن آغاز و تکمیلمی‌شود.

قطعی آب، از مدار خارج شدن پمپاژها، دچار اشکال شدن آب‌شیرین‌کن و مشکلات ناشی ازفرسودگی شبکه های انتقال و توزیع آب از جمله مهمترین مشکلاتی بود که پیرامون تامین آب مردم قشم باعث شد تا بالاخره معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور مردادماه سال گذشته(۹۸) به همراه جمعی از مسوولان محلی از تاسیسات آب شیرین کن و پمپاژهای جزیره قشم از جمله شرکت مپنا، سد خالصی، صَلَخ، طبل و گوران از وضعیت زیرساخت ها و نظارت بر نحوه توزیع آب بازدید کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استاندارد بخش خصوصی خلیج فارس سرمایه گذاران شرکت آب و فاضلاب بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آب شیرین کن توزیع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی این شرکت در بخش سرمایه‌ای با هدف افزایش پایداری شبکه توزیع برق و بهبود ارائه خدمات به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کامبیز ناظریان همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت‌رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است و از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره‌برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، به‌رغم بعضی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم.

ناظریان تصریح کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش‌رو نیز شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

منبع: فارس

کد خبر 748835

دیگر خبرها

  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟