Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:05:44 GMT

لزوم تجهیز کشتارگاه‌های استان سمنان به سردخانه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۲۵۱

لزوم تجهیز کشتارگاه‌های استان سمنان به سردخانه

تجهیز کشتارگاه‌های استان سمنان به سردخانه با هدف غیرفعال کردن بیماری‌ها در نشست مدیران استان مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بعدازظهر امروز جلسه کمیته پدافند غیرعامل دامپزشکی استان سمنان با محوریت پیشگیری و مبارزه با کرونا که با حضور ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، تجهیز کشتارگاه‌ها به سردخانه که منجر به نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت می‌شود، اقدام مناسبی در غیرفعال کردن بیماری‌هاست.

پدافند غیرعامل در حوزه دامپزشکی منجر به کاهش بروز تلفات دامی و در پی آن افزایش تاب‌آوری اقتصاد و معیشت دامداران می‌شود و در این راستا، فعالیت‌ها و اقدامات دامپزشکی و کادر آن مثمر بوده است.

با رصد و بررسی کارشناسی شده ابلاغیه‌های ملی و استانی، دامپزشکی به‌منظور افزایش کمیت و کیفیت به‌منزله یک خدمت برون‌سازمانی در جهت گسترش ارائه خدمات به شهرداری، بسیج سازندگی و سپاه گام برداشته است.

با ارائه ۱۳ سامانه خدمت الکترونیک، مراجعان بهره‌برداران برای اخذ یا تمدید مجوزهای بهداشتی به اداره کل دامپزشکی با صدور کد رهگیری به حداقل خود رسیده است.

با وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک و ۶۰ هزار رأس دام سنگین در استان سمنان در فرایند واکسیناسیون هم‌زمان طی ۳۰ روز کاری چتر ایمنی مؤثری در سلامت دام‌ها ایجاد شده است.

در بحث اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران، ۳۱ هزار نفر به‌صورت چهره به چهره، میدانی، پیامکی و از طریق فضای مجازی آموزش داده شدند که با ارزیابی‌های به عمل آمده نتیجه خوبی را شاهد بوده‌ایم.

در این نشست، بر لزوم ترویج آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در جهت کاهش هراس و نگرانی‌ها درباره آلودگی‌های فراورده‌های دامی در استان تأکید شد.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان پدافند غیرعامل بیماری آموزش استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر