Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی شیراز در اطلاعیه‌ای نحوه حذف ترم و برگزاری پایان نامه تحصیلات تکمیلی و رساله دکتری دانشجویان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، بر اساس سیاست ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبتنی بر تعطیلی سراسری همه برنامه‌های آموزش حضوری تا اطلاع ثانوی، معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شیراز در اطلاعیه‌ای مسائل آموزش مجازی دانشگاه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بنابراین گزارش، آموزش الکترونیکی و زنده در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ برای همه دروس نظری و بخش نظری دروس نظری-عملی در همه مقاطع تحصیلی تا بازگشت به شرایط عادی از طریق زیر ساخت آموزش مجازی که دانشگاه فراهم نموده است انجام می‌پذیرد. در این راستا حفظ ۱۶ساعت تدریس (مجموع ساعات تدریس حضوری و غیرحضوری) به ازاء هر واحد درسی الزامی است. حضور دانشجویان در کلاس‌های مجازی الزامی است.

حذف حداکثر دو درس، بدون نیاز به لزوم رعایت حداقل واحد‌های انتخابی در هر نیمسال، در صورت تقاضای دانشجو امکان پذیر است. درخواست حذف دروس توسط دانشجو و از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی تا دو هفته قبل از امتحانات پایان نیمسال امکان پذیر است. در صورت شرکت دانشجو در امتحان پایان نیمسال، امکان حذف درس وجود ندارد. علیرغم اینکه دانشگاه تمام تلاش خود مبنی بر کاهش تبعات ناشی از حذف دروس بکار می‌گیرد، همچنان احتمال عدم ارایه برخی از دروس حذف شده، در نیمسال آتی وجود دارد.

گفتنی است، در صورتیکه دانشجویان روزانه به دلیل حذف درس در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، در نیم‌سال‌های خارج از سنوات آموزش رایگان مشمول پرداخت شهریه آن درس شوند، این دانشجویان از پرداخت شهریه اخذ مجدد این درس معاف خواهند شد.

در صورت رفع مشکل تا تابستان و امکان حضور دانشجویان، دروس کارگاهی و آزمایشگاهی در بازه تابستان قابل ارایه می‌باشد و نمرات این دروس به نیمسال جاری انتقال می‌یابد و ثبت می‌شود. لازم به ذکر است برخی از دروس آزمایشگاهی با تشخیص گروه آموزشی، به صورت غیر حضوری قابل برگزاری است.
شایان ذکر است، با تشخیص شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، افزایش یک نیم‌سال به سقف سنوات دانشجویانی که به دلیل حذف واحد‌های درسی یا عدم امکان برخورداری از کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری و برگزار نشدن جلسه دفاع از پایان نامه و رساله با کمبود سنوات مجاز مواجه شده اند، امکان پذیر است.

آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به تأیید استاد راهنما و گروه آموزشی آمادگی دفاع از طرح تحقیق رساله دکتری، رساله دکتری یا پایان نامه کارشناسی ارشد را دارند، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری، جلسه دفاع آن‌ها برگزار نشده است، به روش الکترونیکی، حضوری یا نیمه حضوری مطابق با دستورالعملی می‌توانند جلسه دفاع را برگزار کنند.
آزمون جامع دانشجویان دکتری در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸به صورت حضوری و پس از بازگشت به شرایط عادی برگزار می‌گردد. مواد این دستورالعمل فقط مربوط به نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸و تابستان ۹۹است و قابل تسری به سایر نیم‌سال‌ها نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی شیراز آموزش مجازی وزارت علوم نیمسال دوم سال تحصیلی رساله دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه‌های شیراز با عنوان «وجدان بیدار» در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا امروز مقابل دانشگاه شیراز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید