Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:18:45 GMT

تقسیم بندی منطقه‌ای پایتخت تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۳۶۷

تقسیم بندی منطقه‌ای پایتخت تغییر می‌کند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری تهران، مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درباره طرح اصلاح ساختار تقسیم بندی مناطق گفت: این طرح مطالعاتی تقسیم بندی مناطق در مراحل مقدماتی قرار دارد و هنوز به جمع بندی نرسیده است اما آنچه مسلم است این که تقسیمات منطقه بندی فعلی شهر تهران مشکلات و مسائلی را ایجاد کرده و ضرورت دارد تا اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم ابهری به منطقه بندی فعلی اشاره کرد و افزود: مرزبندی فعلی مناطق در تهران بر اساس تجربیاتی شکل گرفته و نمی توان به کلیات آن ایراد گرفت.

وی ادامه داد: تهران از سال ۱۳۷۱ که استخوان بندی مناطق فعلی شکل گرفته هم بزرگ تر شده و هم تغییرات زیادی را به خود دیده است.  

به گفته مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، این منطقه بندی باعث بروز اختلالاتی در خدمات دهی به شهروندان شده و به خصوص در خیابان ها و محلاتی که در مرزهای مناطق قرار دارند. (مثلا در برخی خیابان ها خود خیابان متعلق به یک منطقه و پیاده روی آن متعلق به یک منطقه دیگر است).

وی افزود: علاوه بر این، منطقه بندی تهران با توجه به تغییر شرایط شهر و تغییراتی که در طی دهه های اخیر انجام شده و لازم است که تغییری در این مرزبندی ها صورت گیرد.

ابهری با ذکر مثالی تصریح کرد: برخی مناطق در تهران همانند منطقه ۴ و یا منطقه یک در مقایسه با برخی مناطق دیگر از وسعت و جمعیت بیشتری برخوردار هستند که شاید لازم باشد که به دو منطقه تبدیل شود، یا اینکه برخی بزرگراه ها که پیش از این در تهران نبودند مثل بزرگراه صیاد شیرازی یا بزرگراه امام علی(ع) از وسط برخی مناطق عبور می کنند حال آن که شاید مناسب باشد که در مرزبندهای بین مناطق قرار گیرند.  

براین اساس از نظر اداری، تهران به ۲۲ منطقه و ۱۲۲ ناحیه شهری تقسیم شده‌ که شهرهای تجریش و ری را نیز دربر می گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام علی پایتخت پیاده روی روابط عمومی شهرداری شهر تهران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مطالعات و برنامه ریزی منطقه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان