Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی به ریاست استاندار در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، قرنطینه 14 روزه این افراد و انتقال آنها به مراکز ماده 16 تصمیم گیری شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درباره جزئیات این مصوبات گفت: جمع آوری معتادان متجاهر هم اکنون متفاوت تر از گذشته انجام خواهد شد، در گذشته این افراد جمع آوری و به مراکز ماده 16 انتقال داده می شدند و مشکل خاصی هم وجود نداشت، از اول اسفند ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا جمع آوری معتادان متجاهر متوقف شد، این افراد به لحاظ جسمی ضعیف هستند و تغذیه مناسبی ندارند واگر دچار بیماری کرونا شوند تلفات آن ها بیشتر خواهد بود، به همین دلیل در چند روز گذشته پروتکلی برای جمع آوری معتادان متجاهر ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در جلسه روز چهارشنبه ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی گرفته شد ، جلسه دیگری نیز در این زمینه برگزار می کنیم و تصمیمات تکمیلی گرفته خواهد شد.
وی به جزئیاتی از نحوه جمع آوری معتادان متجاهر اشاره می کند و می گوید: هر تعداد معتاد متجاهری که جمع آوری شوند در مرحله اول به مرکز قرنطینه منتقل می شوند، 14 روز در این مرکز از آن ها نگهداری می شود و در این مدت از این افراد آزمایش می گیریم، افرادی که تست کرونای آن ها مثبت اعلام شد به مراکز درمانی خاص معرفی می شوند و آن هایی هم که تست آن ها منفی است به مراکزی که طبق روال گذشته پذیرش می کردند ارجاع داده می شوند و بین یک تا شش ماه نگهداری می شوند.
وی با بیان این که میزان ظرفیت نگهداری مراکز ماده 16 مشهد در وضعیت مطلوبی قرار دارد ،می افزاید: ما می توانیم در این مراکز حدود 2500 نفر را جمع آوری کنیم و اقدامات درمانی را برای آن ها انجام دهیم، اما هم اکنون مشکل اصلی ما مرکز قرنطینه و خدمات درمانی به این افراد است، به هرحال حسب دستور استاندار محترم از اوایل هفته آینده جمع آوری معتادان متجاهر آغاز خواهد شد.
صالحی تصریح  می کند: در مرحله اول با ظرفیت 250 نفر شروع می کنیم و در مراحل بعدی افراد بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند، برای مرکز قرنطینه نیز چند مکان مختلف پیشنهاد شده است که در حال ارزیابی هستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می گوید: هم اکنون در استان حدود 9 هزار نفر متجاهر وجود دارند که نزدیک به 60  درصد این افراد در مشهد هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمع آوری معتادان جمع آوری معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران