Web Analytics Made Easy - Statcounter

مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای نخستین سگ در آمریکا، بار دیگر به تردیدها درباره امکان انتقال این بیماری همه‌گیر از انسان به حیوان و برعکس دامن زده و سبب افزایش نگرانی‌ها شده است.

تارنمای سی‌بی‌اس نیوز، این سگ خانگی متعلق به خانواده‌ای است که در تحقیقات دانشگاه دوک شرکت داشتند.

دکتر «کریس وودز» محقق ارشد مطالعات مولکولی و ایپدمولوژیک عفونت‌های مشکوک (MESSI) در بیانیه‌ای خطاب به این شبکه خبری تائید کرد که برای نخستین‌بار، این ویروس در سگ شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این زمان اطلاعات اندکی به دست آمده است و ما برای کسب نتایج بیشتر در این زمینه تلاش می‌کنیم.

اوایل ماه جاری میلادی مقام‌های بهداشتی هنگ‌کنگ گفتند که آزمایش مثبت سگ خانگی یک بیمار مبتلا به کرونا احتمالا نخستین مورد انتقال انسان به حیوان در جهان است.
از آن زمان به بعد موارد مختلفی در گربه‌های خانگی مشاهده شد اما تحقیقات نشان داد که سگ‌ها چندان مستعد ابتلا به ویروس کرونا نیستند.

نخستین‌بار شبکه تلویزیونی محلی «ورال/WRAL» در کارولینای شمالی با اعلام ابتلای این سگ که از نژاد «پاگ» است، گزارش داد که مادر، پدر و پسر خانواده‌ای که این سگ با آن‌ها زندگی می‌کنند برای مشارکت در تحقیقات این دانشگاه ثبت‌نام کردند و آزمایش آن‌ها نیز مثبت بود.

پزشکان هنگ‌کنگی پیشتر اعلام کرده بودند، ابتلای سگ بیماری کرونایی می‌تواند نشان دهد که ویروس کرونا از یک انسان به یک حیوان قابل سرایت است. آن‌ها می‌تواند نشانه‌ای باشد که حیوانات نیز ممکن است در سطوح ضعیف‌تری به این ویروس آلوده شوند.
به گفته نهادهای پزشکی در هنگ‌کنگ، احتمالا دهان و دماغ این سگ رده‌هایی از ویروس را به خود جذب کرده و برای همین به شکلی بسیار ضعیف و خفیف به این ویروس آلوده شده است.

اداره بهداشت هنگ کنگ با این حال گفت که هنوز نمی‌تواند تائید کند که حیوانات خانگی منبع انتقال ویروس هستند و یا به کرونا مبتلا می‌شوند.
این اداره هشدار داد صاحبان این حیوانات نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و تحت هیچ شرایطی نباید این حیوانات را رها کنند./ایرنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه، اعلام کرد که از زیاده‌روی نیرو‌های پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان حامی فلسطین، پریشان‌خاطر شده است.

وی دراین‌باره گفت: از نامتناسب بودن برخی از اقدامات قوه مجریه آمریکا در یک سری از دانشگاه‌ها نگران هستم.

تورک در ادامه گفت: واضح است که نمی‌توان اعمال مشروع آزادی بیان را تعبیر به تحریک خشونت و نفرت کرد.

جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادر‌ها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده سرایت کرد.

این در حالی است که موج خستگی‌ناپذیر اعتراضات دانشجویی مرز‌های آمریکا را پشت سر گذاشته و به کانادا، فرانسه، انگلیس و استرالیا رسیده است.

با اصرار دانشجویان به ادامه اعتراضات به نظر می‌رسد مقامات آمریکا که در برخورد با آنها مستأصل شده‌اند با اجرای برنامه‌هایی سعی در ارعاب دانشجویان دارند. در تازه‌ترین اقدام، دانشگاه کلمبیای نیویورک پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادر‌های خود، تعلیق آنان از ادامه تحصیل را آغاز کرد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟