Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صادقی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: با شدت گرفتن بیماری کرونا در روز‌های پایانی اسفندماه سال گذشته، پس از تبادل نظر و بررسی‌های فراوان در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و عوامل تحویل و جمع‌آوری پسماند خشک و جلوگیری از اشاعه بیشتر ویروس کرونا، تصمیم بر تعطیلی موقت ایستگاه‌های بازیافت گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در این بازه، با توجه به انتخاب پیمانکاران جدید جمع آوری و پردازش پسماند‌های خشک، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم جهت گشایش ایمن و سریع ایستگاه‌های بازیافت نیز مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه مقرر شد تا با آغاز فعالیت پیمانکاران جدید، در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه ایستگاه‌های بازیافت فعالیت خود را آغاز کنند و ۱۵ اردیبهشت نیز زمان شروع فعالیت خودرو‌های جمع آوری پسماند خواهد بود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به پروتکل‌های الزام آور بهداشتی جهت شروع فعالیت ایستگاه‌های بازیافت، تصریح کرد: با توجه به کاهش نسبی شیوع بیماری و از سوی دیگر ضرورت مدیریت اصولی پسماند‌ها در ایام کرونا، مقرر شده تا پس از ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌های بازیافت ظرف چند روز آینده فعالیت آن‌ها از سر گرفته شود تا شهروندان بتوانند طبق روال گذشته پسماند‌های خشک خود را پس از تفکیک، به عوامل جمع‌آوری تحویل دهند.

صادقی با اشاره به الزامات بهداشتی برای فعالیت ایستگاه‌های بازیافت، افزود: استفاده از ماسک بهداشتی، دستکش یکبار مصرف و ضدعفونی دائمی سطوح به طور مستمر در دستورکار فعالیت ایستگاه‌های بازیافت قرار داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک یا مبتلا به سرعت اقداماتی پیشگیرانه انجام می‌شود.

او با اشاره به لزوم همکاری مجدد شهروندان با ایستگاه‌های بازیافت، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی شامل استفاده از لوازم حفاظت فردی با خیال آسوده برای تحویل پسماند‌های خشک به ایستگاه‌های بازیافت یا خودرو‌های جمع‌آوری پسماند خشک اقدام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طبق گفته کارشناسان فعلاً باید به زیستن با کرونا عادت کنیم، گفت: بر این اساس متوقف کردن فعالیت‌های محیط زیستی از جمله جمع‌آوری و پردازش پسماند‌های خشک که پیش زمینه بازیافت است، جایز نیست و از این رو لازم است با رعایت جانب احتیاط و اقدامات پیشگیرانه، ضمن انجام وظایف شهروندی از سلامت خود و دیگر همشهریان حفاظت کنیم.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخاب پیمانکار پسماند های خشک ایستگاه های بازیافت پسماند های خشک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد

به گزارش قدس خراسان، حسن ابراهیمی عنوان کرد: زباله‌ها در مناطق شهری توسط شهرداری‌ها به نحو مطلوب جمع‌آوری می‌شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد ولی بعد از جمع‌آوری و در زمینه تفکیک و دفع پسماند با معضل جدی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: زباله گاه‌ها (محل انباشت و دفن زباله‌های جمع‌آوری شده) شهرداری‌های گناباد استاندارد نیست و مدیریت لازم بر آن‌ها اعمال نمی‌شود و این معضل موجب پراکنده شدن پلاستیک و زباله‌های سبک در اطراف زباله گاه‌ها و در نتیجه آلودگی عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: شهرداری‌های گناباد و شهرهای تابعه آن هیچ برنامه جامعی برای تفکیک پسماند و جمع‌آوری پسماندهای خشک ندارند.
ابراهیمی با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه پسماند طی سال گذشته در گناباد افزود: با وجود مشکلات جدی در مدیریت پسماند ولی شهرداران و نماینده دهیاران اهتمام جدی برای حضور در این جلسه‌ها ندارند و این مسأله موجب شده که مصوبه‌های این جلسات به درستی اجرا نشود و ضمانت اجرایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: در مناطق روستایی این شهرستان جمع‌آوری زباله‌ها با مشکلات جدی مواجه است و مورد تأیید محیط زیست نیست و تجمیع و دفن زباله‌های روستاها هم به صورت اصولی انجام نمی‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: در قانون موارد بازدارنده برای برخورد با اشخاصی که در مدیریت پسماند اهتمام جدی ندارند پیش‌بینی شده و تاکنون بیشتر تلاش شده است با برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پسماند موضوع‌ها مطرح و پیگیری شود.
ابراهیمی افزود: در جلسه‌های کارگروه مدیریت پسماند سال گذشته به صورت مکرر بابت کوتاهی در مدیریت و دفع پسماند به مسوولان ذیربط اخطار داده شده و از ابتدای امسال در گشت‌های زیست محیطی این مسأله بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر شهرداران و دهیاران به این مسأله عنایت کافی نداشته باشند و مصوبه‌ها را اجرا نکنند برای حفظ بهداشت و سلامت عمومی مردم و جامعه از طریق مراجع قضایی با خاطیان برخورد می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد در خصوص مشکلات جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی گفت: بر اساس قانون مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی موظف هستند که زباله‌های خود را به مرکز امحای زباله‌های پزشکی انتقال داده و بعد از بی‌خطرسازی آن‌ها را به شهرداری‌ها تحویل دهند.
ابراهیمی افزود: انباشت زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی در سطل زباله سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده این مسأله با خاطیان برخورد می‌شود و باید بعد از بی‌خطرسازی برای دفن آن‌ها در زباله گاه‌ها تحویل شهرداری‌ها داده شود.
وی با بیان این که مصوبه‌های کمیته پسماند زباله‌های بیمارستانی تاکنون اجرا نشده است از پزشکان خواست به عنوان متولیان بهداشت و سلامت جامعه در بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی مطب‌های خود اهتمام بورزند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: این اداره با همکاری شهرداری شهر کاخک از توابع این شهرستان و همراهی صنایع، گروه‌های مردمی دوستدار محیط زیست در هفته زمین پاک امسال به صورت نمادین و با هدف ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و پاسداری از زمین، رودخانه این شهر را پاکسازی کردند.
ابراهیمی، پاکسازی عرصه‌های منابع طبیعی روستای زیرجان، قله بنفش و پارک جنگلی قوژد گناباد با همکاری دوستداران محیط زیست را از سایر برنامه‌های هفته زمین پاک برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری