Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:28:28 GMT

معافیت مالیاتی فرهنگیان در سال ۹۹ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۸۱۱۸

معافیت مالیاتی فرهنگیان در سال ۹۹ چقدر است؟

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت حقوق معلمان، گفت: افزایش حقوق معلمان مانند دیگر حقوق‌بگیران جامعه باعث رفع دغدغه اقتصادی آنها خواهد شد، اما باید دید آیا با ارتقای سطح رضایتمندی آنها فضای آموزش و پرورش کشور دارای کیفیت عالی‌تری خواهد شد یا خیز؟

وی با تأکید بر لزوم همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اظهار داشت: این موضوع در مجلس پیگیری و ساعت‌ها روی آن کار شد و پس از اخذ نظرات دولت منجر به این تصمیم شد که در سالجاری حقوق معلمان و فرهنگیان به طور ویژه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق فرهنگیان غالبا زیر 3 میلیون تومان است، بیشترین افزایش حقوق برای این قشر در قانون بودجه سالجاری در نظر گرفته شد.

فلاحتی با اشاره به میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سالجاری، گفت: حقوق فرهنگیان در سالجاری، 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد مازاد افزایش یافته که این علاوه بر میزان افزایش حقوقی است که برای سایر کارمندان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین معافیت حقوق‌های حدود 3 میلیون تومانی از پرداخت مالیات را کمک اقتصادی دیگری به قشر معلمان و فرهنگیان در سالجاری و در قالب قانون بودجه 99 عنوان کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس و در چارچوب قانون بودجه 99، مقرر شده که حق و حقوق حق‌التدریسی‌ها و خرید خدمتی‌ها و تمام فرهنگیان که از وزارت آموزش و پرورش طلبکار هستند، در سالجاری به طور کامل پرداخت شود، البته منابع آن نیز در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به هر میزان به رضایتمندی معلمان توجه شود به همان میزان آسیب‌پذیری جامعه نسبت به آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

 

قاسم پور: مجلس یازدهم واگذاری دانشگاه فرهنگیان به پیام نور را پیگیری می کند
منتخب مجلس یازدهم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور باید در مجلس یازدهم پیگیری شود.

همزمان با بزرگداشت روز معلم، جلسه فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، با خانم قاسم پور، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

قاسم پور، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، ضمن گرامیداشت روز معلم و خرسندی از تشکیل این جلسات، به کالایی شدن حوزه آموزش و پرورش و نگاه هزینه ای به آن اشاره کرد و گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید سرمایه گذاری باشد. تربیت یک فرایند مستمر است که ممکن است زود به نتیجه نرسد اما در فرایند مستمر و مبتنی بر آموزه های دینی حتما نتایج موثری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: لازم است یک فرایند مناسب میان سیاست گذاران و ذی نفعان ایجاد شود و مسائل اساسی و تمدنی به خوبی به گفتگو گذاشته شود. این مسائل در کنار موانع و فرصت ها مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین برنامه ریزی و سیاستگذاری صورت گیرد. همچنین وجود رویکرد گفتمان سازی در زمینه ارزشها بین مسئولین و دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت و تداوم ارتباطات دوسویه و تعاملی باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسم پور افزود: احیای نسبت خانواده با آموزش و پرورش، مسئله منزلت و معیشت معلمان، توجه ویژه به مسئله عدالت آموزشی، وضعیت دانشگاه فرهنگیان و مسئله واگذاری آن به دانشگاه پیام نور از جمله مسائل مهم به جهت پیگیری در مجلس یازدهم است.

وی در پایان به لزوم ایجاد چرخه پیگیری دغدغه های گفتمانی به بدنه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید کنشگران به صورت مستمر و موثر با مسئولین و نمایندگان در زمینه اصلاح وضع موجود و رفع مشکلات تعامل داشته باشند. و همچنین دغدغه شما دانشجو معلمان به دغدغه همه بدنه آموزش و پرورش تبدیل شود. در این حالت است که می توان امیدوار باشیم که به جای توجه به اسناد بین المللی ، سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، ضمن اشاره به وجود لزوم شبکه منظم ارتباطات بین سایر عناصر موجود و موثر بر این روابط در نظام آموزش و پرورش، به نقش اساسی معلم در تمدن سازی تاکید کرد و گفت: در ایفای نقش تاریخی در انقلاب اسلامی، هیچ نهادی همچون آموزش و پرورش مهم و نقش آفرین نخواهد بود. اگر ما نتوانیم نظام تعلیم و تربیت موجود را متحول کنیم، نمی توانیم موضوع تمدن سازی در گام دوم انقلاب را تحقق بخشیم.

وی افزود: آنچه ما از نسل انقلابی و نسبتا جوان مجلس یازدهم در حیطه آموزش و پرورش انتظار داریم، پرداختن به مسئله تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و جایگزینی نظام آموزش و پرورش جدید متناسب با بافت فرهنگی و بومی کشور، با همت و تلاش مضاعف مسئولان و دغدغه مندان این عرصه است‌.

صدیقی در ادامه به ارائه راهکار هایی برای حل مشکلات فعلی پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس یازدهم، دانشگاه فرهنگیان را به‌‌عنوان مرکز ثقل آموزش پرورش و بسترسازی در این راستا جدی بگیرد.

وی در پایان به لزوم تداوم این جلسات و مباحثات برای دوران گذار و آینده آموزش و پرورش تاکید کرد.

در این جلسه معصومه علی محمدی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران تهران و مریم میرکوهی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز شهید باهنر تهران، پیرامون مطالبات مقام معظم رهبری در حیطه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین، نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش و مسئله رتبه بندی معلمان نکاتی را تشریح کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سال 99 دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش مجلس یازدهم افزایش حقوق قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان