Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:28:44 GMT

۵۰۰ هزار تخم ماهی قزل‌آلا در جنوب کرمان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۸۴۲۵

۵۰۰ هزار تخم ماهی قزل‌آلا در جنوب کرمان توزیع شد

سعید برخوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مناطق سردسیر جنوب کرمان شرایط پرورش ماهیان سردابی نظیر قزل‌آلا فراهم است، افزود: با درخواست متقاضی مزرعه تکثیر ماهی قزل‌آلا در ساردوئیه جیرفت و با نظارت دامپزشکی این شهرستان ۵۰۰ هزار تخم چشم زده وارداتی از کشور اسپانیا با رعایت ضوابط بهداشتی وارد و در اختیار این متقاضی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون در حال پیگیری برای تهیه ۵۰۰ هزار تخم چشم زده دیگر از خارج از کشور برای این متقاضی هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تصریح کرد: تخم‌های چشم زده ماهی قزل‌آلا پس از تفریخ و تبدیل شدن به بچه‌ماهی برای پرورش در اختیار سایر پرورش دهندگان ماهی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: متقاضیان پرورش ماهیان سردابی می‌توانند بچه‌ماهی مورد نیاز مزارع پرورشی خود را از مزرعه پرورش ماهی سردابی محمدرضایی واقع در ساردوئیه شهرستان جیرفت تهیه و دیگر مشکل تامین بچه‌ماهی نداشته باشند.

برخوری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید سالانه ماهی سردابی قزل‌آلا در جنوب کرمان حدود ۴۰۰ تُن باشد، گفت: این میران ماهی سردابی علاوه بر تامین نیاز منطقه به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

 در تخم‌های چشم‌زده قزل‌آلا هیچ کرومزم Y وجود نداشته و تمام تخم‌ها دارای کروموزوم XXX هستند.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اسپانیا استان کرمان پرورش ماهی جهاد کشاورزی ماهی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جنوب کرمان چشم زده قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفته در تقویت برنامه تقویت مدارس دولتی به سه گزینه مهم سازماندهی نیروی انسانی  توزیع مناسب تجهیزات  و فضای آموزشی توجه ویژه‌ای دارند
وی درباره افزایش کیفیت آموزشی هم گفت این موضوع فرایندی است که به تدریج اتفاق می‌افتد
توزیع متوازن رشته‌ای دیگر دغدغه متولیان اموزش و پرورش استان است چرا که سهم فنی و حرفه‌ای و کارو دانش در گروه‌های آموزشی با ۳۶ درصد همچنان پایین است و برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی به تلاشی دوچندان آنهم با کمک اولیا نیاز است
دفتر خیرین مدرسه یار هم در اداره کل اموزش و پرورش استان هم پذیرای مشارکت نیکوکاران برای کمک به کودکان نیازمند در راه تحصیل است.

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری