Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد زاهدیان مستندساز درباره اینکه برای نجات سینمای هنری و تجربی در دوران کرونا و پساکرونا چه باید کرد، گفت: در حال حاضر بحران کرونا و بهم ریختگی روابط اجتماعی روی تولیدات، عرضه و نمایش فیلم‌ها تاثیر گذاشته است. سینمای هنری و تجربی که علاقه‌مندان خود را در میان بخش فکور جامعه جستجو می‌کند نیز تحت تاثیر این بحران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر فارغ از هر شاخه‌ای که باشد همواره نیازمند حمایت بوده است و گمان می‌کنم در کشورهای پیشرو در عرصه هنر نیز این پشتیبانی در طول تاریخ وجود داشته است.

وی ادامه داد: به دلیل آشفتگی ناشی از بحران کرونا در این مقطع تولیدات و عرضه فیلم‌ها در سینما فعلا متوقف است. در وضع موجود شاید نمایش فیلم‌ها در قالب وی او دی‌ها کمک کننده باشد تا هم ارتباط بین محصولات فرهنگی و مخاطبان برقرار بماند و هم فیلمسازان بتوانند از این شرایط استفاده کنند و به عرضه آثارشان در عرصه جهانی دست پیدا کنند. ایجاد سازوکاری که بتواند فیلم‌ها را در سطح وسیع به علاقه‌مندان این نوع سینما برساند، مهم‌ترین کمکی است که می‌توان به سینمای هنرتجربه کرد.

کارگردان «زمستان است» درباره فعالیت سینمای هنروتجربه در دوران پساکرونا گفت: داشتن یک سالن مشخص و ثابت در سینما، خواسته همیشگی هنروتجربه بوده است و جزو ملزومات به حساب می‌آید. این موضوع در پساکرونا قطعا باید جدی‌تر پیگیری شود تا علاقه‌مندان هنروتجربه بتوانند برای نمایش فیلم‌ها برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

زاهدیان افزود: اما فراتر از آن گمان می‌کنم هنروتجربه که نمایش و عرضه فیلم‌های هنری و تجربی را برعهده دارد، می‌تواند در زمینه تولید محصولات پشتیبانی و حمایت از آن‌ها نیز کمک کند و فکر می‌کنم این موضوع باید در اساسنامه هنروتجربه لحاظ شود. خوب است هنروتجربه به سازکاری برای بیندیشد تا بتواند برای تولید فیلم‌های هنری و تجربی  مشاوره‌هایی ارایه بدهد. این مشاوره‌ها می‌تواند از پیش تولید تا نمایش را دربرگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین منابع در ایران در اختیار دولت است، ‌درباره وظایف دولت برای نجات این سینما در دوران پساکرونا گفت: سینما در ایران همیشه نیازمند حمایت بوده است و از سوی دیگر فیلم‌های هنری در همه جهان همواره از حمایت‌هایی برخوردار هستند. درخواست حمایت از سینما نامعقول نیست چراکه منابع در اختیار دولت است و باید به سینما به ویژه سینمای هنروتجربه که تنها متولی اکران فیلم‌های هنری و تجربی است، کمک کند. حال این حمایت‌ها می‌تواند در بحث تولید فیلم‌ها و یا تبلیغات و عرضه آن‌ها باشد.  

258258

کد خبر 1382749

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گروه سینمایی هنر و تجربه فیلم مستند سینمای ایران ویروس کرونا نمایش فیلم ها فیلم های هنری هنری و تجربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی