Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:37:02 GMT

کدام استان های کشور وضعیت سفید کرونا دارند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۸۹۸۳

کدام استان های کشور وضعیت سفید کرونا دارند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «حسین ذوالفقاری» امروز چهارشنبه پس از برگزاری «شانزدهمین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به خبرنگاران گفت: بر اساس تصمیم روز یکشنبه ستاد ملی مدیریت کرونا که روند بازگشایی فعالیت‌های مختلف را در کشور به سه دسته شهرستان‌های کم خطر (سفید)، دارای خطر متوسط (زرد) و پرخطر (قرمز) تقسیم کرده است، در نشست امروز کمیته این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به استناد گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱۴ شهرستان کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، کم خطر تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقرر شد در این ۱۱۴ شهرستان، بخش دیگری از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است، بازگشایی شود؛ لذا بر اساس نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف آن تعداد از فعالیت‌هایی که می‌توانند در شهر‌های کم خطر (سفید) آغاز شوند، تعیین و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه خواهد شد. البته تصویب مناطق سفید به معنای آغاز همه فعالیت‌ها نخواهد بود و این مناطق هم باید همچنان از نظر شیوع کرونا تحت کنترل باشد.

ذوالفقاری ادامه داد: چنانچه وضعیت این مناطق همچنان سفید باقی بماند امکان بازگشایی و ادامه فعالیت در آن‌ها ممکن است، اما اگر بار دیگر شیوع بیماری در این مناطق افزایش یابد، به ناچار محدودیت‌ها دوباره اعمال خواهد شد.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان اینکه محدودیت‌ها را باید با روند بیماری تطبیق دهیم، گفت: در ابتدا ۱۱۴ شهرستان که وضعیت آن‌ها سفید اعلام شده است بخشی از فعالیت‌های تعطیل شده را آغاز خواهند کرد، اما باید یک دوره ۱۵روزه را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم تشخیص دهیم که آیا روند بیماری در آن شهر‌ها تغییر یافته است یا نه. اگر وضعیت همچنان سفید باقی بماند امکان بازگشایی و افزایش دیگر فعالیت‌ها در آن‌ها وجود دارد، اما در صورت شیوع مجدد بیماری، محدودیت‌ها بازمی گردد ...

ذوالفقاری تاکید کرد: فاصله بین وضعیت سفید و زرد بسیار کم است و با افزایش یک بیمار در روز در مناطق سفید، وضعیت یک شهر می‌تواند از وضعیت سفید به وضعیت زرد تغییر کند.

معاون امنیتی و اجتماعی وزیر کشور، دومین موضوع مورد بررسی در جلسه امروز کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا را تمدید مهلت اعتبار وکالتنامه‌های نقل و انتقال خودرو بیان کرد و اظهارداشت: پیش از عید نوروز، برخی افراد وکالت نامه‌هایی را برای نقل و انتقال سند خودرو داده بودند، ولی چون با تعطیلات مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همزمان شده و حدود ۳۶ روز مراکز شماره گذاری تعطیل شد، امکان به نام زدن سند این خودرو‌ها فراهم نشده بود.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد مدتی که مراکز شماره گذاری، طبق تصمیم ستاد ملی تعطیل بودند جزء روز‌های غیرکاری در وکالت نامه‌ها منظور شود تا با رعایت قانون مدنی، مشکل حدود یکصد هزار نفر در کشور در این زمینه برطرف شود و آن‌ها بتوانند با وکالت نامه‌هایی که قبلاً از فروشنده داشتند نسبت به تغییر سند مالکیت اقدام کنند.

ذوالفقاری ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در هفته آینده تصویب و مشکل افراد یادشده حل شود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا با بیان اینکه موضوع بعدی جلسه امروز مربوط به مسائل شهرداری‌ها خصوصا در کلانشهر‌ها و درحوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی بود، اظهارداشت: با دستور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مسائل و موضوعات کلانشهر‌ها در دو روز گذشته بررسی و مقرر شد پیشنهادات آن‌ها به ستاد ارائه شود و مسائل و مشکلات در کل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد وضعیت اجرای ترافیک در کلانشهر‌ها گفت: در این جلسه مقرر شد همه شهرداری‌ها مکلف شوند پروتکل‌های بهداشتی را در حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها کاملاً رعایت کنند و بر مبنای رعایت این پروتکل‌ها طرح ترافیک متناسب با شرایط توسط شورای ترافیک استان‌ها تدبیر شود.

معاون وزیر کشور افزود: درصورت اجرا، طرح ترافیک باید به گونه‌ای مدیریت شود که ازدحام بوجود نیاید و بار اضافی بر حمل و نقل عمومی که خارج از پروتکل‌های وزارت بهداشت است، وارد نشود و مشکلی از این جهت به وجود نیاید. به همین دلیل، مقرر شد شورای ترافیک استان‌ها به صورت روزانه وضعیت را رصد کنند و با ایجاد تعادل بین طرح ترافیک و حمل و نقل عمومی، هم ترافیک شهر‌ها را مدیریت کنند و هم از شیوع بیماری براثر حمل و نقل عمومی جلوگیری به عمل آورند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در نشست امروز در مورد فعالیت برخی از مشاغل هم پیشنهاداتی از سوی اتاق اصناف و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد که با توجه به ارزیابی در طول یک هفته گذشته مقرر شد ساعت‌های کاری هم مورد بازنگری قرار گیرد و به ستاد ملی ارسال شود.

وی در پاسخ به احتمال بازگشایی مدارس در ۱۱۴ شهری که دارای وضعیت سفید هستند، گفت: در مورد بازگشایی مدارس تا این لحظه تصمیم گیری نشده است چراکه مدارس و دانشگاه‌ها سراسری هستند و تعطیلی و بازگشایی آن‌ها سراسری خواهد بود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در باره نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف اظهارداشت: براساس گزارشی که امروز در جلسه داده شد بعد از بازگشایی تعدادی از اصناف و مغازه‌ها در طول هفته‌های گذشته، با نظارت‌های صورت گرفته بالای ۸۰ درصد از آن‌ها در سطح کشور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند، اما سقف رعایت این پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در تهران پایین است و تنها ۶۲ درصد رعایت شده است که امیدواریم تهرانی‌ها بیشتر رعایت کنند.

ذوالفقاری یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که مساله بیماری کرونا هنوز حل نشده است و اگر می‌بینیم روند بیماری و فوتی‌های ناشی از آن در کشور کاهش یافته، به دلیل رعایت یک سری مسائل بهداشتی است که عمده کار و همکاری توسط مردم صورت گرفته است.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، روند شیوع بیماری در کشور به ۳ هزار نفر در روز رسیده بود، ولی اکنون به حدود هزار نفر رسیده است که این امر نتیجه کار جمعی و همراهی جدی مردم بود. امروزنیز اکثر مردم از رعایت نکردن تعدادی از افراد گله‌مند هستند.

معاون وزیر کشور هشدار داد: چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و روند بیماری مجددا افزایش یابد، ناچارا باید محدودیت‌ها دوباره برگردد و بازگشت دوباره محدودیت‌ها خسارات زیادی دربر خواهد داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا پارسی خبر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ستاد ملی مدیریت کرونا پروتکل های بهداشتی حمل و نقل عمومی روند بیماری محدودیت ها وضعیت سفید پروتکل ها فعالیت ها مقرر شد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟

دولت سیدابراهیم رئیسی قریب به 3 سال است که روی کار آمده و طی این مدت عملکردهای خود را در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده و دیگر به‌راحتی می‌توان عملکرد دولت را به بررسی و قضاوت نشست. اینکه دولت در چه حوزه‌ای چه عملکردی از خود به‌جای گذاشته است.

رئیسی و مردانش برخلاف آنچه گفتند و وعده دادند عملکردهای چندان موفقیت‌آمیز و امیدوارکننده‌ای در حوزه اقتصاد را نداشتند تا به جامعه اینگونه القاء کنند که عملکردی فراتر از دولت‌های گذشته داشتیم و بابت این عملکردها باید مورد تقدیر و تکریم هم قرار بگیریم.

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس‌جمهور و دولتمردان معتقدند که وضعیت جامعه به‌لحاظ مسائل مختلف مساعد و رو به پیشرفت است و انتقادها نیز محلی از اعراب ندارد و آنها که از وضعیت فعلی انتقاد می‌کنند درکی از عملکرد دولت ندارند. از طرفی، اما تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می‌کنند نظر دگرگونه‌ای دارند و معتقدند که دولت رئیسی نه تنها نسبت به گذشته عملکرد مطلوب‌تر و بهتری نداشته بلکه هر چه جلوتر می‌رود روند عملکردها و منبعث از آن شرایط جامعه بغرنج‌تر می‌شود.

نگاهی به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در بازارهای مختلف مثل سکه و ارز که تاثیرات فزاینده خود را بر کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم گذاشته و می‌گذارد بیانگر آن است که عملکرد دولت چندان قابل قبول نبوده و نیست.

جالب اینکه در چنین شرایط بغرنج اقتصادی برخی دولتمردان یا چهره‌های سیاسی و نمایندگان از عملکرد مطلوب دولت می‌گویند و معتقدند که باید از این عملکرد فیلم درست کرد و به نمایش عموم درآورد. چنانکه سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریورماه گذشته در این خصوص گفته بود: «لازم است برای تک تک این اقدامات و دستاوردها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاه برپا گردد.» این همان اختلاف نگاه به عملکردهاست که جامعه خود را در وضعیت بغرنجی می‌بیند، اما دولت و جریان همراه معتقد به ساخت فیلم از عملکردهای دولت هستند.

* 2 نوع فیلم از عملکرد دولت

نگاهی به کارکرد 3 ساله دولت نشان می‌دهد که دولت در تحقق بسیاری از وعده‌های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن؛ ایجاد یک میلیون شغل، رساندن تورم به نصف و تک رقمی کردن آن و تک نرخی کردن ارز ناموفق بوده است. مسائلی چون برجام و FATF نیز به حال خود رها و کلا کنار گذاشته شده است. اما اینکه برخی بدون نگاه به این مسائل و گویی اینکه در این جامعه زندگی نمی‌کنند و از دولت عملکرد اقتصادی حمایت می‌کنند قابل تامل است.   چنانکه اخیرا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ «قطعا با توجه به اقدامات دولت لازم است که فیلمی از این اقدامات ساخته شود. اطلاع‌رسانی و اینکه مردم را در جریان اقدامات شایسته دولت قرار دهیم باید انجام شود. دولت دستاوردهای مثبتی در حوزه سیاست خارجی و داخلی داشته است که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی شود و بهتر است این اطلاع‌رسانی در قالب ساخت فیلم یا مستند باشد.»   با مطالعه برخی از این اظهارات دقیقا این پرسش پیش می‌آید که باید از کدام اقدام و عمل دولت فیلم ساخت که مردم ببینند و از دیدن آن لبخند رضایت بر لبان‌شان بنشیند. تورم میانگین 40 درصد در 3 سال اخیر را که قرار بود طی مدت 4 سال نصف و سپس تک رقمی شود یا قیمت ارز را که تا کانال70 هزار تومانی رفت و با کاهش 11 هزار تومانی در کانال 59 هزار تومان قرار دارد و برخی مدح و ثنایش می‌گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.   شاید هم می‌خواهند از چندین دوره مذاکرات بی‌حاصل برای احیای برجام فیلم بسازند. به هر حال اگر هم فیلمی ساخته شود از دو نگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   در فیلمی که دولت از اقدامات خود بسازد؛ قهرمان آن سیدابراهیم رئیسی است که به قرائت دولتی‌ها مدیریت بی‌عیب و نقصی را به نمایش گذاشته و توانسته شرایط را مطلوب و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانش هم منتقدانی هستند که دلسوزانه نسبت به شرایط جامعه و عملکردهای انتقادآمیز هشدار می‌دهند. اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد قهرمانش دولتمردانی خواهند بود که با عملکردهایشان تورم افسارگسیخته و قیمت ارزی را ببار آورده و چنین وضعیت اقتصادی را برای مردم رقم زده‌اند. ناگفته پیداست آنچه در باب دولت در قالب انتقاد از عملکردها گفته می‌شود دلسوزانه و از سر خیرخواهی است و اینکه برخی هر نقد و انتقادی را سیاه‌نمایی می‌خوانند از این رو است که یا تعریف درستی از نقد ندارند و یا نمی‌خواهد کسی به دولت متبوع‌شان انتقادی وارد شود.

دیگر خبرها

  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود