Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:41:58 GMT

پنتاگون به مجروحان حمله به عین الاسد مدال می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۱۶۹

پنتاگون به مجروحان حمله به عین الاسد مدال می‌دهد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، جسیکا مکس ول سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که این وزارتخانه قصد دارد به مجروحان مغزی در حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد نشان "پرپل هارت" اعطا کند و اکنون در حال بررسی این مسئله است.

به گفته او، پنتاگون طبق مقررات وزارت دفاع و خدمات نظامی در حال رسیدگی به این پرونده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعلام پنتاگون در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های این کشور دچار آسیب مغزی و تبعات ناشی از آن شدند که سطح آسیب ۳۴ تن از آن‌ها شدید بوده است.

بسیاری از نیرو‌های حاضر در پایگاه عین الاسد گفته اند که در زمان حملات موشکی ایران متحمل ترس زیادی شده بودند. جانت لیلیو یکی از نظامیان درجه دار که هنگام حمله ایران در پایگاه بوده است دراین باره اظهار داشت: البته آماده مرگ نبودم، اما هر موشکی که به سمت پایگاه می‌آمد، خود را برای هر چیزی آماده می‌کردم. همه ما چنین بودیم. مجبور بودیم که این گونه باشیم.

به گزارش ایسنا، نشان افتخار (شجاعت) پرپل هارت، مدالی است که به نام رئیس جمهور آمریکا به مجروحان و بازماندگان جنگ اعطا می‌شود. پرپل هارت که به واسطه شکل و رنگ آن به این نام (قلب ارغوانی) خوانده می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین مدال‌های نظامی در آمریکا به شمار می‌آید که از زمان جورج واشینگتن تاکنون همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه سال گذشته در پاسخ به اقدام خصمانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد، پایگاه عین الاسد آمریکا در استان الانبار عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

مقامات آمریکایی ابتدا در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر میزان تلفات این حمله اعلام کردند که هیچ نیرویی آسیب ندیده و به اصطلاح خون از دماغ کسی نیامده است، اما پنتاگون بعدتر تائید کرد که افراد زیادی در این حمله دچار آسیب مغزی شده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی مرز شوشمی دعای روز پنجم رمضان سهام عدالت روز ملی خلیج فارس حمله موشکی ایران عین الاسد پنتاگون نشان افتخار ویروس کرونا سینا کمالخانی مرز شوشمی دعای روز پنجم رمضان سهام عدالت روز ملی خلیج فارس حملات موشکی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا