Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی جمالی‌نژاد» عصر چهارشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش موثری در افزایش اقتدار کشور برعهده دارند.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم را روز به روز بیشتر تقویت کنند و همه تلاش خود را برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور ادامه داد: سال ۹۸ یک سال ویژه برای کشور بود و در هیچ زمانی این همه بحران در کشور ایجاد نشده بود و تنها در یک مورد و در یک زمان در ۲۵ استان کشور سیل جاری شد.

جمالی نژاد اظهار داشت: اما باتدابیر ویژه این سال سپری شد و بسیاری از تهیدات به فرصت تبدیل شد و ایران در زمینه مقابله با کرونا نیز اقدامات خوبی داشته و شرایط آن خوب است.

وی عنوان کرد:  بسیاری از کشورهای اروپایی و مطرح جهان در راه مقابله با ویروس کرونا به زانو درآمده‌اند و اقتصاد آنها فلج شده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: همه تلاش‌ها باید در دوران پساکرونا برای جبران خسارت‌های ناشی از این بیماری به کار گرفته شود و از ظرفیت‌های کشور در سال جهش تولید نهایت بهره برده شود.

جمالی نژاد گفت: ایران در جهان رتبه ۱۳تولید غلات، رتبه ۲ ذخایر اثبات شده گاز طبیعی، رتبه سوم تولید گاز طبیعی، رتبه سوم تولید نفت، رتبه چهار ذخایر انبار شده نفت، رتبه ۱۵ تولید برق، رتبه ۶ تولید برق از گاز طبیعی، رتبه هشت تولید آهن، رتبه ۱۲ تولید مس، رتبه نخست تولید فیروزه، رتبه ۱۲ تولید فولاد، رتبه ۱۱ تولید سیمان، رتبه ۱۱ فناوری فضایی، رتبه ۱۳ چرخه کامل سوخت هسته‌ای، رتبه دوم فناوری سلول‌های بنیادی و رتبه هفتم جاذبه‌های گردشگری را داراست و در بحث داروهای نوترکیب نیز در جایگاه ۱۱ دنیا قرار دارد.

وی تصریح کرد: پس از ۳۷ سال لایحه درآمدهای پایدار به صحن علنی مجلس شورای اسلامی وارد شده که اگر تصویب شود در افزایش توان و قدرت شهرداری‌ها نقش موثری دارد.

معاون وزیر کشور افزود: توسعه کشور از روستاهای می‌گذرد و توجه به روستاها می‌تواند مهاجرت‌ها را معکوس کند.

پیشرفت شوراهای اسلامی شهر و روستا

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از زمان ایجاد تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و امروز پختگی و تکامل در آنها مشهود است.
سید «علی آقازاده» افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در طول ۲۲ سال گذشته فعالیت‌های ارزشمند و موثری در راه توسعه کشور داشته‌اند و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.
وی بیان کرد: در هر دوره تجربه، توانمندی و تعامل شوراهای اسلامی شهر و روستاها بیشتر شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: خیلی از افراد در ابتدا به شوراهای اسلامی شهر و روستا اعتقاد و باوری نداشتند اما نقش آنها امروز در حوزه‌های مختلف مشهود است.
آقازاده اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی در راستای مقابله با کرونا نیز اقدامات خوبی داشته‌اند.  
وی گفت: در راستای حمایت واقعی از شوراها باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد، هرچند حمایت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از شوراها، دهیاری‌ها و بخش‌ها قابل مقایسه با قبل نیست.
استاندار مرکزی افزود: پارسال این استان در زمینه تامین قیر با مشکلاتی همراه بود که این مهم در روند تکمیل پروژه‌های عمرانی تاثیر داشت.

آمار اعضای شوراهای استان مرکزی 

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: این استان دارای ۱۲ شهرستان و ۳۴ شهر است و تعداد اعضای شورای شهرستان‌های استان مرکزی ۷۱ نفر و تعداد اعضای شورای شهرهای این استان ۱۸۲ نفر است.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: ۸۱۸ روستای استان مرکزی دارای شورا است که تعداد اعضای آنها ۲‌هزار و ۵۰۸ نفر است و از این تعداد ۸۳ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی در زمینه مقابله با ویروس کرونا اقدامات موثری داشته‌اند که انتظار است این مهم همچنان تداوم داشته باشد.

شوراها تا جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارند

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: شوراها باید حلقه میانی بین مردم و دولت باشند اما این جایگاه به معنای واقعی وجود ندارد و باید برای رسیدن به این جایگاه، بیش از پیش تلاش کرد.
«محمد حسین فدایی» افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگیر همه مسایل کوچک و بزرگ هستند که می‌توان با افزایش مسوولیت و اختیارات شوراهای اسلامی، مسایل کوچکتر به شوراها واگذار شود تا نمایندگان مسایل کلان را دنبال کنند.

در نشست شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی با حضور معاون وزیر کشور، مصوب شد نماینده شوراهای این استان در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور یابد.

استان مرکزی ۱۲شهرستان  با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی روز شورا ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی روز شورا ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استان مرکزی روز شورا ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی داشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی