Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:11:56 GMT

از انکار تا اصرار بر تعطیلی مدارس انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۴۳۱

از انکار تا اصرار بر تعطیلی مدارس انگلیس

«گاوین ویلیامسون» وزیر آموزش انگلیس روز چهارشنبه (۱۰ شهریور) طی سخنانی در کمیته پارلمانی آموزش این کشور تصریح کرد که تاریخ مشخصی برای بازگشایی مدارس در دست نیست.

او گفت؛ تیم مشاوران پزشکی دولت بطور ویژه مشغول تحقیق در این زمینه هستند تا مطابق با بهترین توصیه‌های علمی و پزشکی تصمیم گیری شود.

وزیر آموزش انگلیس تصریح کرد که بازگشایی یکباره مدارس عملی نیست و  در این زمینه به صورت گام به گام اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با این حال در باره گام‌های مورد نظر دولت توضیحی ارائه نداد و گفت که تجربه سایر کشورهای اروپایی در این رابطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ویلیامسون این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که وزیر آموزش دولت محلی ولز هم احتمال بازگشایی مدارس در این منطقه را در آینده‌ نزدیک رد اما اعلام کرد که شاید برخی مدارس به صورت گام‌به‌گام بازگشایی شوند.

انگلیس آخرین کشور اروپایی بود که مدارس خود را از ۲۳ مارس (۴ فروردین) تعطیل اعلام کرد. تا ۱۶ ماه مارس( ۲۶ اسفند) همه کشورهای اروپایی غیر از سوئد و آیسلند مدارس خود را تعطیل کردند. 

اینک برخی کشورهای اروپایی درصدد کاهش محدودیت‌ها هستند و مدارس را بازگشایی می‌کنند. دانمارک اولین کشور اروپایی است که مدارس این کشور هفته گذشته بازگشایی شد. سایر کشورهای اروپایی نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفته و بدنبال بازگشایی تدریجی مدارس و کاهش محدودیت‌ها ظرف هفته‌های آینده هستند.

شیوع بیماری جدید در انگلیس با علائم التهاب ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) باعث مرگ چند کودک و نگرانی مقامات بهداشتی این کشور شده است.

سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس دوشنبه گذشته در پیامی به پزشکان عمومی هشدار داد که نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره پدیدار شدن سندرم التهابی مرتبط با کووید-۱۹ در بین کودکان در بریتانیا بروز کرده است.

این سازمان  از پزشکان خواسته‌ کودکانی را که در آنها علایمی همچون درد شکمی مشاهده می‌شود به عنوان یک مورد اورژانسی به بیمارستان ارجاع دهند.

رسانه‌های انگلیسی امروز گزارش دادند که یک نوجوان ۱۴ ساله بر اثر بیماری جدید جان خود را از دست داده است. این تحولات روند تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس در انگلیس را پیچیده و دشوارتر کرده است.

چندی پیش ساندی تایمز گزارش داد که دولت انگلیس طرحی را برای عبور از شرایط قرنطینه در سه فاز مختلف آماده کرده که بر اساس آن مدارس و برخی فروشگاه‌ها با حفظ رعایت فاصله ایمنی تا سه هفته دیگر مدارس بازگشایی خواهند شد. با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ضمن مخالفت با عبور شباب‌زده از شرایط قرنطینه در این کشور، نسبت به موج جدید همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) هشدار داد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس قرنطینه انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس قرنطینه انگلستان ویروس کرونا مدارس قرنطینه انگلستان کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم

از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، حدود ۵ درصد از اتباع ۲۲ کشور هستند.

به بهانه روز معلم به یکی از مدارس اتباع خارجی رفتیم و هر کلاس درسی که سر می‌زدیم در حال تزئین کلاسهای خود بودند؛ دانش آموزانی که هر آنچه در توانشان بود دریغ نکردند تا این روز را در کنار معلم خود جشن بگیرند.

هر کدامشان به نحوی این روز را به معلمان خود تبریک گفتند؛ یکی جمله‌ای در وصف معلم گفت، دیگری دلنوشته ای خواند و دانش آموزانی که معلم را همچون مادر می‌دانستند؛ مادرانی که چه در خانه چه در مکاتب مسئول آموزش نسل آینده این جامعه را برعهده دارند.

همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز در وصف وطن خود همخوانی اجرا کردند.

هم اکنون از ۲۲ کشور جهان در مدارس استان خراسان رضوی در حال یادگیری علم و دانش در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است