Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@07:00:19 GMT

ماجرای بی‌خانمان شدن یک خانواده در قم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۵۹۶

ساعت 24-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در خصوص انتشار خبری مبنی بر بی خانمان شدن یک خانواده توضیحاتی ارائه کرد.

 بیژن سلیمانپور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم روز چهارشنبه در حاشیه یکی از جلسات استانداری قم با انتقاد از انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر بی خانمان شدن یک خانواده در قم، آن را خلاف واقع دانست و گفت: به کانال خبری که این مطلب را خلاف واقع انتشار داده یادآور می‌کنیم که مگر می‌شود شما این مطلب را بدون اینکه از دستگاه‌های مسئول و یا مبادی ذی‌صلاح پیگیری کنید، صرفا بر اساس شنیده‌ها و بازنشر آن منتشر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: انتشار چنین مطالبی ظرفیت بسیار بزرگ کارهای خیر و نیکی که از سوی خیرین و نهادهای حمایتی استان در حال انجام است به حاشیه رفته و مخدوش شود و یا مورد سوءاستفاده دشمن قرار بگیرد.

سلیمانپور بدون نام بردن از کانال خبری، آن را متهم کرد که به‌شدت شتاب‌زده عمل کرده و اطلاعات غلطی را در اختیار مخاطبانش قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اصل موضوع این عکس، گفت: از چند روز گذشته استاندار قم پیگیری این مسئله را به من سپرد و برای رسیدگی به وضعیت آن باید در ابتدای امر این خانواده را پیدا می‌کردیم.

او بیان کرد: بعد از یک روز تلاش شماره تماس این فرد را در اختیار همکاران قراردادم تا با حفظ حرمت و کرامت پیگیری‌های لازم نسبت به مشکلات ایجادشده، انجام بگیرد.

سلیمانپور ادامه داد: بعد از پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد که این فرد یکی از اتباع کشور همسایه مان افغانستان و ۳۴ ساله دارای ۴ فرزند است که یک مزرعه‌ای دریکی از روستاهای قم زندگی می‌کرده که با شیوع کرونا بیکار شده و بعداز آن در حوالی شهر قم و مسجد جمکران ساکن شده است.

او تصریح کرد: باوجوداینکه این خانواده از اتباع غیرمجاز بودند و ازنظر قانونی امکان تحت پوشش قرارگیری در نهادهای حمایتی را نیز نداشتند اما برای حفظ کرامت این خانواده از ظرفیت خیرین استان استفاده شد و خانه‌ای باارزش ۱۹ میلیون تومان رهن و اجاره‌بهای ۴۰۰ هزارتومانی تهیه کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: همچنین یک دستگاه ماشین لباسشویی، یخچال و یک‌تخته فرش نیز برای ترمیم شرایط زندگی به این خانواده تقدیم شد و درمجموع خیرین محله شهر قائم نیز پرونده‌ای برای این فرد تشکیل شد.

سلیمانپور در عین حال گفت که دغدغه اصحاب رسانه به مشکلات اجتماعی و پیگیری‌های آن‌ها از مسائل باید هوشمندانه باشد و بر اساس اصول حرفه‌ای انجام بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: انعکاس مسائل اجتماعی باید از سر دلسوزی و برای رفع مشکلات باشد.

یکی از کانال‌های خبری قم در روزهای گذشته با انتشار تصاویری، مدعی شده بود یک خانواده مستأجر قمی که پدر خانواده براثر کرونا جان خود را از دست‌داده بود با بی‌مهری صاحب‌خانه اسباب و اثاث زندگی‌اش به کوچه ریخته شده و بی‌خانمان شده است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استان قم امنیتی و اجتماعی استانداری قم معاون سیاسی یک خانواده بی خانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صائبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست مشترک با معاونت سازمان بوستان‌های شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: این نشست به منظور هم فکری در خصوص برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران برگزار شد.

مشاور استاندار تهران با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی استانداری با مراکز علمی، بازدیدها و همکاری‌های تحقیقاتی را مهم دانست و عنوان کرد: در این زمینه بهره مندی از توان تجربی و نیروی انسانی طرفین برای انجام طرح‌های مطالعاتی تحقیقاتی راهگشا خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران بر ضرورت برنامه ریزی های مطلوب در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران تاکید کرد و گفت: به طور کلی، توسعه، رشد تدریجی برای رسیدن به پیشرفت را یادآوری می‌کند، لذا ما می‌توانیم با برنامه ریزی های صحیح، همکاری و تعاملات مشترک ویژه، اتفاقات مطلوبی را در این بخش رقم بزنیم.

صائبی از آمادگی استانداری تهران برای انعقاد تفاهم نامه همکاری درحوزه نیازهای مشترک فرهنگی، اجتماعی و سلامت در پایتخت خبر داد.

کد خبر 6087141

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت