Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@12:22:51 GMT

توسعه ۱۲۰۰ کیلومتری شبکه ریلی تا پایان دولت

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۶۲۵

توسعه ۱۲۰۰ کیلومتری شبکه ریلی تا پایان دولت

اسلامی رشد ۲۵ درصدی سهم ریل در جابه‌جایی بار در دوره ۳۵ روزه را در دوره ۳۵ روزه یک گام مثبت برای تحقق اهداف تعریف شده در این حوزه خواند و بیان کرد: امسال می‌توانیم سهم بیشتری را در ترانزیت بار داشته باشیم و سهم ریل را در حمل بار افزایش دهیم. ما امیدواریم در سال جاری و تا قبل از پایان دولت، ۱۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت راه‌آهن متعهد است حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی را بهره‌برداری برساند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در آیین بهره‌برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل گفت: هدفی که ما در سال جهش تولید دنبال می‌کنیم را شاید بتوان در این شعار معنادار بیان کرد که سال ۹۹ برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سالی است که بهینه‌تر، ایمن‌تر، سریع‌تر و اقتصادی‌تر بتوانیم حمل و نقل ریلی را در کشور به منصه ظهور برسانیم.

او کاهش مدت خواب واگن‌ها و قطارها، بالا بردن ضریب ایمنی نقل و انتقالات و استفاده حداکثری از توان مویرگی راه‌آهن را از جمله مواردی خواند که بهینه‌سازی شده و می‌شوند و بر ضرورت سرعت گرفتن بازسازی خطوط، افزایش ضریب ایمنی در تقاطع‌های ریلی و ساخت خطوط دوم برای بالا بردن ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهینه سازی انجام‌شده در خط آهن میانه-بستان‌آباد عنوان کرد:  انشاالله در سال جاری ادامه این مسیر تا تبریز نیز بهره‌برداری می‌شود، مدت سیر قطار در این مسیر به میزان ۵/۵ ساعت کاهش می‌یابد؛ همچنین راندمان حرکت قطارها بیشتر خواهد شد و به‌معنای واقعی کلمه، شاهد اقتصادی‌تر شدن سیر ناوگان ریلی و مسافری خواهیم بود.

او گفت: شرکت راه‌آهن باید بازسازی خطوط، بهینه‌سازی و بازسازی واگن‌ها و لکوموتیوها را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهد تا دورانی که قطارها کمتر آراسته بودند را فراموش کنیم. ناوگان ریلی باید با سرعت خوب و مطمئن و حداقل تاخیر حرکت کند و انشاالله با تحقق این موارد، شاهد جهش تولید و گسترش حمل و نقل ریلی در داخل کشور و مسیرهای ترانزیتی باشیم.

اسلامی ایام کرونا را فرصت بسیار خوبی برای بازسازی، ایمن‌سازی خطوط ریلی خواند و زبر لزوم یباسازی واگن‌ها به صورت جدی برای رضایت مسافران تاکید کرد.

اسلامی رشد ۲۵ درصدی سهم ریل در جابه‌جایی بار در دوره ۳۵ روزه را در دوره ۳۵ روزه یک گام مثبت برای تحقق اهداف تعریف شده در این حوزه خواند و بیان کرد: امسال می‌توانیم سهم بیشتری را در ترانزیت بار داشته باشیم و سهم ریل را در حمل بار افزایش دهیم. ما امیدواریم در سال جاری و تا قبل از پایان دولت، ۱۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم. شرکت راه‌آهن متعهد است حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی را بهره‌برداری برساند. 

او تکمیل پروژه‌های خط دوم را از دیگر دستورکارها در حوزه ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: خطوط ریلی بافق به اصفهان و کرج به قزوین از جمله خطوط مهمی هستند که دو خطه شدن آن‌ها به زودی عملیاتی می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی مجموع خط دوم ریلی که باید اجرایی شود را ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین خطی که هم‌اکنون با ترافیک سنگینی روبه‌رو شده بافق به تربت‌حیدریه است که باید هرچه سریعتر خط دوم آن ایجاد شود و ما تلاش خواهیم کرد با توسعه زیرساخت‌ها خط دوم این محور را بهره‌برداری کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه شد و دستیابی به دو هزار ناوگان جدید ریلی از اهداف سال جاری است تا بدین ترتیب شاهد راه آهنی با حداکثر توسعه‌یافتگی و کارآمدی در کشور باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ناوگان ریلی بهره برداری سال جاری راه آهن سهم ریل خط دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد