Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان چینی این هفته اعلام کردند ویروس جدید کرونا که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است، هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت و بر این اساس احتمالا کووید ۱۹ نیز مانند آنفولانزا بطور دوره‌ای عمل کرده و برخواهد گشت.

گروهی از پژوهشگران و پزشکان چینی روز دوشنبه در پکن اعلام کردند که احتمال اینکه این ویروس همچون سارس کاملا از بین برود بسیار ضعیف است زیرا می‌تواند ناقلانی بدون علائم بیماری را نیز آلوده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مردم می‌توانند حتی بدون آنکه نشانه‌ای از تب و سرفه را بروز دهند، باعث شیوع بیشتر آن شوند.

جین کی، مدیر انستیتوی زیست شناسی پاتوژن در آکادمی علوم پزشکی چین می‌گوید: «این بیماری همه‌گیر به احتمال زیاد برای مدتی طولانی با انسان خواهد بود. کرونا به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و به تدریج در بدن انسان پایدار می‌گردد.»

متخصصان چینی همچنین اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سرعت انتشار این ویروس با افزایش دما در تابستان کاهش می‌یابد، نیافته‌اند.

وانگ گوئی کیانگ، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان دانشگاه پکن در این باره گفت: «این ویروس به گرما حساس است اما تنها زمانی که به مدت ۳۰ دقیقه در معرض دمای ۵۶ درجه سانتیگراد قرار بگیرد. اما هوا هرگز اینقدر گرم نمی‌شود.»

پیش از این برخی از مقامات بهداشت ایالات متحده آمریکا نیز درباره عدم ریشه کن شدن این ویروس در تابستان و حتی تشدید فعالیت آن در پایان فصل گرما هشدار داده بودند./ یورونیوز 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، و بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بارش در ساعاتی از ظهر تا اواخر وقت هر روز و در نیمه شمالی از شدت بیشتری برخوردار است  در روز جمعه و در مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌شود.
در روز یکشنبه بطور  موقت از شدت بارش‌ها در سطح استان کاسته می‌شود، اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، دوباره شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق، بویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.
بر اساس این گزارش دمای روزانه ‏که تا پایان هفته بطور محسوس کاهش می‌یابد در روز‌های شنبه و یکشنبه روندی افزایشی خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم