Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@02:37:21 GMT

شب های رمضان با فضای مجازی به سوی بهشت بروید

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۰۱۲۷

شب های رمضان با فضای مجازی به سوی بهشت بروید

سید علی مختاری گفت: سازمان بسیج مداحان در راستای افزایش بهره مندی جامعه از فیوضات ماه رمضان اقدام به برگزاری جلسات مذهبی در قالب برنامه ای با عنوان« به سوی بهشت» کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید علی مختاری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،با بیان اینکه یکی از افتخارات فقه و مذهب شیعه متناسب بودن با مقتضیات زمانه بوده و در این میان علما و بزرگان مکتب تشییع همواره رویکرد منطقی در قبال مسائل مستحدثه داشته گفت: در ماجرای کرونا نظر قاطبه مراجع تقلید شیعه ضرورت همکاری تمام و کمال با وزارت بهداشت و تمکین از روش‌¬های علمی بوده است از همین رو با شیوع بیماری کرونا از سوی مسئولان امر مبارزه با این بیماری، مراکز و پایگاه های دینی همانند مصلاهای نماز جمعه، مساجد و حرم های مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و نیز مراقد شریف امام زادگان و بقاع متبرکه تعطیل شده و برگزاری هر گونه تجمع مذهبی تعلیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد افزود: یکی از آدابی که درهمه حالات و به ویژه وضعیت فعلی جامعه بر آن تأکید می شود تمسک و توسل، از طریق قرائت ادعیه های رسیده از حضرات معصومین(ع)است بنابراین با توجه به اینکه ایام شیوع کرونا با ایام ماه مبارک رمضان که زمان استغاثه و دعاست مصادف شده، سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی در راستای افزایش بهره مندی جامعه از فیوضات این ماه عظیم در حرکتی مبتکرانه با مشارکت جامعه مداحان اهل بیت(ع)یزد اقدام به برگزاری جلسات مذهبی در قالب برنامه ای با عنوان« به سوی بهشت» کرده است.

مختاری تصریح کرد: این برنامه شامل بخش های مختلفی از جمله قرائت قرآن،سخنرانی ،مداحی و همچنین تجلیل از پیشکسوتان عرصه مدح و منقبت آل الله است.

بازدید روزانه مجازی 300 نفر از برنامه به سوی بهشت

وی در ادامه با بیان اینکه شیوع کرونا علی رغم مشکلات و تهدیدات خود برای جامعه، فرصت هایی را نیز پدید آورده گفت: یکی از این فرصت ها توجه بیشتر به معنویات و دمیدن روح تعبد در جامعه است.

مختاری افزود: یکی از برنامه های جامعه مداحان اهل بیت(ع)استان یزد در لیالی ماه مبارک رمضان در سنوات گذشته، برگزاری مراسم توسل به اهل بیت(ع) بوده که امسال با توجه به شرایط پیش آمده پیشنهاد اجرای برنامه فوق به صورت مشارکتی از سوی سازمان بسیج مداحان پیشنهاد شد که خوشبختانه مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

رئیس بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت فضای مجازی و سوء استفاده دشمن از این فضا برای هجمه با مبانی اعتقادی و دینی جامعه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت فضای مجازی و لزوم بهره مندی از این فضا در راستای گسترش فرهنگ اسلامی  همچنین تعطیلی اماکن مذهبی به دلیل شرایط فعلی، در شورای اندیشه ورزی بسیج مداحان استان تصمیم گرفته شد تا در ماه مبارک رمضان اثر معنوی این ماه عظیم را از با استفاده از ظرفیت شبکه اجتماعی اینستاگرام به سمع ونظر مردم خداجودر سرتاسر عالم برسانیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این برنامه اظهار داشت: بحمدالله علی رغم گذشت تنها چند شب، از اجرای این برنامه مخاطبان قابل توجهی از آن استقبال کردند به گونه ای که هر شب بیش از 300 نفرازاین مراسم در سراسر ایران اسلامی و برخی کشورهای دیگر بازدید می کنند.

مختاری با قدردانی از حمایت های کانون مداحان و شعرای آئینی یزد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: قطعا مشارکت همه دوستداران اهل بیت(ع) در موفقیت این برنامه تاثیرگذار بوده است.

تجلیل و تکریم  پیشکسوتان عرصه مداحی استان یزد از اولویت های جامعه مداحان 

حسین گلاب هم در رابطه با این برنامه گفت: قریب به 27 سال است که جامعه مداحان اهل بیت (ع) برنامه ذکر توسل به ائمه را در شب های ماه مبارک رمضان با الهام از جلسات استاد سازگار در تهران برگزار کرده که مورداستقبال خوب مردم یزد قرار گرفته است.

مسئول جامعه مداحان اهل بیت (ع)یزد با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی تجمعات مذهبی اظهار داشت : این بیماری باعث شد تا به فکر برگزاری این مراسم به سبک و سیاقی خلاقانه باشیم که با پیشنهاد سازمان بسیج مداحان این مهم حاصل و مقرر شد این برنامه در حسینیه ثارالله(ع) یزد و با حضور سخنرانان و مادحین استان برگزارشود.

وی با اشاره به گستردگی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در جامعه ابراز داشت: بر همین اساس تدابیری اتخاذ شد تا این برنامه معنوی از طریق فضای اینستاگرام به صورت زنده به مخاطبان عرضه شود.

گلاب افزود: این مراسم با استقبال خوب ایرانیان مقیم برخی کشورهای جهان من جمله کانادا و روسیه مواجه شده و اقدام جدیدی هم که امسال به شکل مراسم اضافه شده، تجلیل از پیشکسوتان عرصه مداحی،شعرآئینی و مدیران هیئات مذهبی یزد است که از اولویت های ماست.

گفتنی است علاقه مندان می توانند شب های ماه مبارک رمضان ازساعت 23 الی 24 از طریق پیج اینستاگرامی جامعه مداحان اهل بیت(ع )استان یزد به نشانی http://Instagram.com/maddahanyazd به صورت زنده از این مراسم بازدید کنند.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیران هیئات مذهبی جامعه مداحان اهل بیت سازمان بسیج مداحان ماه مبارک رمضان سوی بهشت استان یزد اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روز پیش بود که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری از تذکر به برخی مسئولان در مساله حجاب و بعد از حواشی پیش آمده بر سر برخوردهای گشت ارشاد، خبر داد. توئیتی که با هجمه ها و حملات زیاد به این عضو دفتر رهبری همراه شد و حامیان گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب همزمان او را در فضای رسانه ای و مجازی زیر بار سنگین حملات خود بردند.

روز گذشته اما سردار جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه این تذکر را تایید کرد و گفت؛« یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی طرح نور صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.»

وی بیان کرد: «این تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.»

سرلشکر جعفری عنوان کرد: «آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.»

اما در میان آنها که فضائلی را زیر بار نقد برده بودند، حسین شریعتمداری نیز حضور داشت. او در یادداشتی نوشته بود؛« این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!برادر فضائلی عزیز! بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.»

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899323

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • شوخی گلزار با مردم