Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود صادقی در واکنش به استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان و به دنبال آن طرح موضوع اختلاف در این شورا گفت: استعفا نشانه وجود اختلاف نیست. چون اساسا عمده کارکرد شورای عالی سیاست گذاری در موسم انتخابات بوده که بعد از آن هم هنوز هیچ حرف و بحثی مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنده به عنوان عضو شورای عالی سیاست گذاری تاکید دارم که هنوز جلسه برگزار نشده که بخواهد در آن مباحث و اختلاف نظری بیان شود. دلیل تاخیر در برگزاری جلسه هم شیوع کرونا بود. لذا معتقدم نباید استعفا را نشانه اختلاف نظر در شورای عالی سیاست گذاری تعبیر کرد ما در این فرصت تنها در گروهی در فضای مجازی مباحثی را مطرح کردیم که در آن هم موضوعات اختلافی وجود نداشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس با این توضیح که موسوی لاری علت استعفایش را به روشنی اعلام کرده است، گفت: ایشان علت استعفا را بیماریش بیان کرده و اشاره‌ای کوتاه داشته که این کار باعث پویایی بیشتر شورای عالی سیاست گذاری می‌شود؛ البته از قبل هم قرار نبود اعضای شورا ثابت باشند لذا نباید استعفا را به اختلاف ربط داد.

صادقی در عین حال به موضوع ارائه نشدن لیست واحد از سوی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس اشاره و اظهار کرد: با توجه به این که شورای عالی سیاست گذاری به جمع بندی واحد نرسید، احزاب بنا بر حق طبیعی‌شان کاندیداهای خود را معرفی کردند که این به معنای وجود اختلاف در راهبردها نبود. در این موضوع هم لازم است که شورای عالی سیاست گذاری در جلسه‌ای بحث و بررسی کند که تا آن زمان تمامی گمانه زنی‌ها همچون تغییر در راهبردهای شورا درست نیست.

استعفای موسوی‌لاری ربطی به اختلاف‌های شورای عالی اصلاح‌طلبان ندارد

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: استعفای موسوی لاری از شورای عالی ربطی به اختلاف‌های این شورا ندارد، وی پذیرفته است که نقش مشورتی داشته باشد.

جواد امام  هم درباره استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاستگذاری اصلان طلبان، اظهار کرد: موسوی لاری در دوره اخیر فعالیت شورای عالی، به دلیل وضعیت جسمانی خود اشتیاقی به پذیرش مسئولیت نداشت ولی با اصرار دوستان، مسئولیت به گردنش افتاد. اینکه گفته شود استعفای وی به‌خاطر بالا گرفتن اختلاف ها در شورای عالی بوده، درست نیست.

وی با بیان اینکه در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نظرات متفاوتی وجود دارد، ولی این شورا برای رسیدن انسجام و وفاق در جبهه اصلاحات، به نسبت موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: شورای عالی در دوره اخیر  به دلیل ردصلاحیت اصلاح طلبان و نبود چهره شاخص، تصمیم گرفت که لیست ارائه نکند و جمع بندی این شد که هر حزبی که مایل بود با هویت حزبی خود، لیست بدهد. این تصمیم به نظر من تصمیم درستی بود و با رویکرد بدنه اصلاحات تطبیق داشت اما برخی احزاب دنبال ائتلاف رفتند یعنی برخلاف تصمیم جمع عمل کردند.

این فعال سیاسی ادامه داد: موسوی لاری از چهره های تاتیرگذار در شورای عالی بود که برای رسیدن به اجماع و وفاق تلاش زیادی  می‌کرد، با این حال شورای عالی نتوانست ضعف ها و اشکالات خود را برطرف کند.

امام درباره زمان تشکیل جلسه برای بررسی استعفای موسوی لاری تصریح کرد: برگزاری جلسه بعدی شورای عالی به‌خاطر مسائل مربوط به کرونا مشخص نیست. به هر حال موسوی لاری اعلام کرده است که بخاطر وضعیت جسمانی، قادر به ادامه پذیرش مسئولیت نیست، اما پذیرفته که نقش مشورتی داشته باشد.

دبیرکل مجمع ایثارگران تاکید کرد: ما باید با محوریت احزاب دوباره جمع شویم و برای تقویت جبهه اصلاحات فکری کنیم. باید ضعف ها را برطرف کرده و از شخصیت های حقیقی که جایگاه ملی و شناخته شده ای دارند، دعوت کنیم. رویکرد ما هم باید بازگشت به مردم باشد. با همه انتقادهایی که نسبت به شورای عالی درباره لیست امید یا حمایت از دولت وجود دارد، تصمیم این شورا برای انتخابات مجلس یازدهم تصمیم درستی بود.

امام در پایان با بیان اینکه جریان رقیب هم همه مشکلات را به گردن اصلاحات انداخته است، گفت: هزینه های دولت روحانی به گردن اصلاحات افتاده است اما ما اگر در سال ۹۲ و ۹۶ از دولت حمایت نمی‌کردیم، معلوم نبود الان در شرایط بهتری بودیم.

کد خبر 506432 برچسب‌ها اصلاح‌ طلبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استعفای موسوی لاری شورای عالی موسوی لاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!