Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی کمبود قیر را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته در زمینه تامین قیر مشکلات زیادی وجود داشت که همین مهم سبب بروز مشکل در بسیاری از پروژه‌های عمرانی شد و امیدواریم این مهم در سال 99 مورد توجه قرار گیرد.

سیدعلی آقازاده در نشستی به مناسبت گرامیداشت سالروز شوراهای اسلامی که با حضور رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: در هر دوره از شوراهای اسلامی شهرها و استان‌ها شاهد پختگی و تجربه بهتری در عملکرد آنها هستیم و در عمر 22 ساله شوراها پیشرفت های خوب و نتایج ارزشمندی در این حوزه حاصل شده است، این در حالی است که در ابتدا برخی افراد شوراها را باور نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد شوراهای استان و شهر اراک نیز جهت تحقق وظایف آنها بسیار ارزشمند و ملموس بوده و شاهد اقدامات خوبی از این قشر هستیم.

استاندار مرکزی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات صورت گرفته در این رابطه تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا  در راستای مقابله با این ویروس بسیار خوش درخشیده و علیرغم کمبود اعتبار و منابع مالی اقدامات مناسبی انجام دادند.

آقازاده بیان کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم حمایت های خوبی از سوی دولت از شوراها صورت گرفته که در مقایسه با گذشته قابل مقایسه نیست، اما باز هم نیاز است دولت توجه ویژه‌ای به شوراها به عنوان سلول های اجتماعی کشور داشته باشد و در جهت حمایت واقعی از شوراها گام‌های بیشتری بردارد.

وی اضافه کرد: در شرایط رکود و تحریم، سال گذشته از محل عوارض، 200 میلیارد تومان به شهرداری اراک اختصاص یافت که این مبلغ کمک شایانی به شهرداری اراک کرد.آقازاده با توجه به درخواست نماینده شوراهای شهرها، حضور نماینده شوراهای استان در شورای برنامه ریزی و حضور نماینده شورای شهرستان در کمیته برنامه ریزی شهرستانی را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی دارای 12 شهرستان و 34 شهر با 71 عضو شورای شهرستان و 182 عضو شورای شهر است.

مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: 818 روستای استان مرکزی دارای دو هزار و 508 عضو است که از این تعداد 83 نفر بانوان و مابقی از آقایان هستند. از مجموع اعضای شورا 5 نفر دارای مدرک دکتری، 54 نفر کارشناسی ارشد، 79 نفر کارشناسی، 13 نفر کاردانی و 17 نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی دومین استان درگیر با ویروس کرونا بود که در حال حاضر با اقدامات موثر و ارزشمند شوراهای اسلامی در راستای مقابله با این ویروس،  در حال حاضر استان در وضعیت مطلوب تری به سر می برد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلای شهر اراک واگذاری مسائل کوچک و جزئی به شوراها و پیگیری مسائل کلان توسط نمایندگان مجلس را به عنوان یک خواسته از سوی شوراهای شهر عنوان کرد و گفت: شوراها حلقه میانی بین مردم و حاکمیت هستند که این جایگاه به معنای واقعی وجود ندارد و باید در راستای حفظ و تقویت این جایگاه حرکت کرد.

محمد حسین فدایی بیان کرد: هرم اجتماعی تعریف شده از سوی سازمان بین المللی به شکلی است که نهادها و تشکل ها بخش عمده این هرم را تشکیل می دهند و دولت جنبه لینک این تشکل ها را برعهده دارد که در ساختار فعلی کشور این هرم معکوس است و شورا جایگاه واقعی خود را ندارد.

به گزارش ایسنا، شرکت کردن نمایندگان شوراها در شوراهای برنامه ریزی استان و کمیته های شهرستانی، افزایش اختیارات شوراها، افزایش اعتبارات، شورا باوری مسئولان استانی، عدم همخوانی قوانین و مقررات برخی ادارات در راستای اشتغال جوانان در روستاها و... از جمله مطالبات نمایندگان شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شوراها قير شوراهای اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز