Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:00:12 GMT

آتشباری مرزی پاکستان و هند سه کشته به جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۳۰۱

آتشباری مرزی پاکستان و هند سه کشته به جا گذاشت

جنگ لفظی میان مقام‌های سیاسی و نظامی پاکستان و هند به عنوان رقبای سنتی در جنوب آسیا در روزهای اخیر در حالی تشدید شده که هر دو کشور یکدیگر را به شعله‌ور کردن درگیری‌های مرزی و تلاش برای ماجراجویی نظامی متهم می‌کنند.

در تازه‌ترین رخدادها، ارتش پاکستان بامداد پنجشنبه از تبادل سنگین آتش میان نیروهای این کشور و مرزبانان هندی در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: حملات توپخانه‌ای و تیراندازی مرزبانان هندی به محل سکونت غیرنظامیان در خاک پاکستان سه کشته برجای گذاشت. 

ارتش پاکستان به آنچه واکنش مقابله‌جویانه نیروهای این کشور علیه آتشباری طرف هندی خواند، اشاره کرد و مدعی شد که تلفات جانی و خسارت شدیدی به مرزبانان هند وارد شده است.

درحالی که پاکستان و هند این روزها به شدت درگیر مهار ویروس کرونا هستند، مقامات دو کشور یکدیگر را به سوء استفاده از این وضعیت و تلاش برای متشنج‌ کردن مرزهای زمینی متهم می‌کنند.

فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته با انجام بازدید سرزده از نواحی مرزی کشمیر، در نزدیکی نوار مرزی مشترک با هند از آمادگی کامل نیروهای پاکستانی برای پاسخ به آنچه که وی تجاوز و نقض آتش‌بس مرزی توسط هند عنوان کرد، خبر داد.

ژنرال "قمر جاوید باجوا"، هند را به نقض حقوق بشر علیه مردم کشمیر (تحت کنترل دهلی‌نو)، حملات مرزی به پاکستان و هدف قرار دادن غیرنظامیان این کشور متهم کرد و افزود: پاکستان دست از پاسخ تلافی‌جویانه بر نمی‌دارد.

خط کنترل مرزی کشمیر میان پاکستان و هند، این روزها بار دیگر شاهد تبادل آتش مرزبانان دو طرف بود و موجب شد تا دولت اسلام‌آباد در اعتراض به درگیری‌های چند روز اخیر، کاردار هند در پاکستان را روز گذشته و برای چهارمین بار طی دوهفته اخیر به وزارت امور خارجه احضار کند. 

دولت و ارتش پاکستان مدعی هستند که هند برای انحراف افکار عمومی از اوضاع بحرانی کشمیر، به درگیری‌های مرزی دامن می‌زند.

به رغم قرارداد آتش بس میان دو کشور که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای این دو همسایه در شبه‌قاره به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی دو طرف بوده است. 

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها هند پاکستان کشمیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان کشمیر هند پاکستان کشمیر پاکستان و هند ارتش پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد