Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:01:41 GMT

شبکه شاد دقت کاری کافی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۳۹۱

شبکه شاد دقت کاری کافی ندارد

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اعلام فراخوان ایده، محصول و اقدام برای حل نوآورانه چالش کرونا در حوزه آموزش و پرورش گفت این چالش، یک «مسابقه» با تکیه بر قدرت هوش جمعی در جهت مردمی سازی فرآیند حل مسائل پدیده کرونا در حوزه‌های مختلف به خصوص تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان توسط سامانه شاد گفت: چالش کرونا بیش از آن که خود ویروس خطرناک باشد، کم تفاوتی و بی تفاوتی مسئولین امر در مشکلات موجود در آن می‌تواند به زیرساخت‌های کشور آسیب بزند و تولیدکننده بسیاری از مشکلات باشد.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: متأسفانه نبود زیرساخت و عدم اهتمام جدی مسئولان آموزش و پرورش، ساختار دستگاه تربیتی را در برابر چالش‌هایی مثل کرونا، ضعیف نشان داده و به واسطه آن مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

ضرورت ایجاد یرساخت‌های حمایتی جدی برای حداقل آموزش از راه دور 

او اضافه کرد: البته منکر تلاش مسئولان وزارتخانه نیستیم و حتی همه مشکلات را به عهده ایشان نمی‌گذاریم، بالاخره هم در گذشته تأکید بوده و هم نیازی ضروری بود که در موضوع نظام آموزش و پرورش، زیرساخت‌های حمایتی جدی برای حداقل آموزش از راه دور شکل بگیرد.

صدیقی اظهار کرد: ایجاد بستر توسعه تولید محتوا و شبکه زیرساختی قوی، توانمند و منعطف نسبت به فرآیند آموزش و پرورش، مقوله ا‌یست که دیر یا زود باید صورت پذیرد، اما نکته اساسی آن این است که هر شبکه زیرساختی باید بتواند به توسعه عدالت کمک کند و ظهور هر نوع دیگر آن به هر بهانه ای، حتی کرونا، هم برخورد غیرمسئولانه دست اندرکاران را نشان می‌دهد و هم آسیب‌های جبران ناپذیری به موضوع می‌زند.

او در ادامه به رونمایی از پیام رسان شاد توسط وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در چالش کرونا آنچه شاهد بودیم تلاش دیرهنگام دستگاه آموزش و پرورش نسبت به رفع بحران گسست فرآیند آموزشی و تربیتی است و آنچه را نیز به عنوان تحفه به عنوان «پیام رسان شاد» برای رفع مشکل عرضه کردند، هم در دقت اصل کار دارای ایراد است و هم در کفایت آموزش نتوانسته است پوشش مناسبی در این وظیفه ایجاد کند.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: متأسفانه طبق معمول آن قشری که محروم از اقدام دست اندرکاران و تصمیم گیران می‌شود، محرومین و مستضعفین به عنوان، ولی نعمتان انقلاب هستند.

او بیان کرد: اگرچه مشکلات موجود آموزش و پرورش را درک می‌کنیم، ولی رنج مضاعف آن است که آقای وزیر و بقیه مسئولین با آمار کذب پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان سعی در انحراف واقعیت دارند.

فراخوان ایده برای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت

صدیقی در ادامه با تشریح فراخوان ایده برای رفع مشکل بحران کرونا در موضوع آموزش و پرورش گفت: نسل جدید تحول خواه نظام آموزش و پرورش، همه را به خصوص معلمان بوم در مناطق محروم را به فراخوان ایده برای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت در رویارویی با این چالش دعوت می‌کند.

او افزود: در این فراخوان ایده، محصول یا اقدام به دنبال آن است که با مشارکت نوآوران اثرات چالش کرونا بر فعالیت‌های تربیتی مدارس و عدالت آموزشی کاهش داده و پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم از دسترسی به اینترنت و دانش آموزان فاقد امکانات یا قدرت استفاده از ابزار‌های آموزش مجازی را دنبال کند.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تشریح کرد: فراخوان دارای جوایز ارزشمندی برای صاحبان ایده، محصول و یا اقدام مناسب است و علاوه بر آن امکان حمایت شبکه حامیان از پیشنهادات ثبت شده فارغ از اینکه در ارزیابی داوران چالش، برنده شده و یا نشده باشند، فراهم می‌شود و  این حمایت‌ها شامل «سرمایه گذاری و مشارکت»، «ارائه تسهیلات»، «امکان ثبت به عنوان هسته/واحد فناور»، «تامین زیرساخت»، «تامین سرمایه در گردش»، «تسهیلات سربازی و کسری خدمت» و غیره است، علاقه‌مندان برای شرکت در این چالش می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه  https://candoportal.com/corona/ در این فراخوان شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان شبکه شاد آموزش و پرورش فراخوان ایده دانش آموزان چالش کرونا برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی جعفری‌آذر» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم اکثر افرادی که با دولت فعلی همراه بوده و اصولگرا هستند، به مجلس آینده راه می‌یابند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

امروزه بیشترین دغدغه و مطالبات مردم و اقشار فرهنگی از جمله دانشجو و دانش آموز مشکلات اقتصادی و معیشتی است که در این راستا باید گام‌های لازم برداشته شده و مردم نتایج آن را به طور ملموس آن را ببینند.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی برای من بسیار مهم است و با توجه به وقایع دنیا نیز اهمیت بالایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

یکی از مهمترین مطالبات مردم در خصوص دریاچه ارومیه بوده که با تدابیر انجام شده تاحدودی احیا شده است، چالش‌های اجتماعی شامل خودکشی جوانان و ترک تحصیل نیز مهم است و باید برای امیدوار کردن قشر جوان به آینده نظام قدم‌های بزرگی برداشت از طرفی باید از پتانسیل‌های استانی به نحو احسن استفاده کنیم، چراکه ظرفیت فکری و اقتصادی خوبی داریم و از ظرفیت مرز مشترکی که با سه کشور داریم، باید استفاده کرد.

کد خبر 6080483

دیگر خبرها

  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است