Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:41:28 GMT

تولید یخچال نگهداری واکسن برای دوران پساکرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۵۶۱

تولید یخچال نگهداری واکسن برای دوران پساکرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  با توجه به شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹ در صورتی که هر کشور یا سازمانی واکسن این بیماری را تولید کند نیاز به یخچال‌های نگهداری واکسن استاندارد دارند تا بتوانند مردم خود را علیه این ویروس واکسینه کنند.

پارسا دانش فر مدیرعامل شرکت دانش بنیانی که یخچال‌های مخصوص نگهداری واکسن تولید کرده است، گفت: واکسن یک فرآورده بیولوژیک است که همانند برخی دارو ها، پلاکت‌های خون و بافت‌های بیولوژیک باید در دمای مناسب نگهداری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه واکسن‌ها نسبت به حرارت و یخ زدگی حساس هستند و ضروری است در دمای مناسب نگهداری شوند، افزود: امروزه در کشور، از یخچال‌های خانگی در خانه‌های بهداشت برای نگهداری واکسن استفاده می‌کنند که این یخچال‌ها هنگام قطع برق به شدت آسیب پذیر بوده و دمای داخل آن‌ها به سرعت بالا می‌رود و اثر بخشی واکسن‌ها کاهش می‌یابد.

دانش فر ادامه داد: تمام تجهیزات نگهداری واکسن برای تولید برودت از برق شهر استفاده می‌کنند و در صورت قطع برق به مدت بیش از یک ساعت دمای داخل یخچال یا فریزر‌ها بالا رفته و محصولات داخل آن‌ها دچار آسیب می‌شوند و از بین می‌روند.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: کشور‌ها برای مقابله با این مشکل از موتور برق، ژنراتور، UPS باتری بک آپ، آیس بگ و ... استفاده می‌کنند که این امر هزینه بسیار گزافی را به سیستم بهداشتی درمانی آن کشور تحمیل می‌کند.

او با بیان اینکه این یخچال می‌تواند در هنگام قطع برق تا ۴۸ ساعت دمای داخل یخچال را در محدوده مجاز نگهداری واکسن حفظ کند، افزود: ایران با تولید این محصول بعنوان اولین کشور خاورمیانه و ششمین کشور دارای تکنولوژی ساخت یخچال نگهداری واکسن استاندارد شناخته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، قیمت کمتر از یک چهارم نمونه خارجی، دو شبانه روز نگهداری برودت پس از قطع برق، طراحی شده برای اقلیم کشور‌های خاورمیانه، بدون نیاز به نگهداری خاص، مصرف انرژی بسیار پایین، آسیب ناپذیر بودن نسبت به نوسانات برق، کاملاً قابل استفاد برای خانه‌های بهداشت، نیاز نداشتن به دانش فنی خاص برای کاربری، دارای سیستم پایش دما و هشدار از راه دور را از جمله مزیت‌های این یخچال اعلام کرد.

او گفت: این شرکت توان تولید ۱۰ هزار دستگاه را در طی یک سال آینده دارد.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان واکسن کرونا نگهداری واکسن یخچال ها قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی