Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:21:07 GMT

مدیریت جامعه پساکرونا مستلزم آموزش‌های خودمدیریتی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۷۹۸

محمد حاتمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص دلائل بروز اختلافات خانوادگی در دوران خانه نشینی کرونایی اظهار داشت: با تغییر سبک زندگی و کاهش درآمدهای اقتصادی به دلیل بروز برخی محدودیت‌ها همچون قرنطینه خانگی بی‌شک بعضی از خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان دچار اضطراب و تنش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تداوم این تنش، اضطراب و بی‌قراری گاه منجر به بروز ناسازگاری و اختلاف می‌شود و کودکان و نوجوانان به جهت آستانه تحمل کمتر (نسبت به بزرگسالان) صدمات بیشتری را متحمل می‌شوند.

حاتمی ادامه داد: خانواده‌ها باید وضعیت کنونی را درک کنند، تقسیم کار را بپذیرند و در هر یک از فعالیت‌ها با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

این مشاور و روانشناس تاکید کرد: امروزه باید با توجه به شرایط بحران برای زندگی برنامه‌ریزی کنیم و صرفا در انتظار بازگشت به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا نباشیم و در حقیقت سبک زندکی کرونایی را لذت‌بخش سازیم.

حاتمی ادامه داد: سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز باید اقشار محروم و کم‌درآمد را حمایت کنند؛ زندگی برخی  اقشار جامعه همچون کارگران روزمزد به کار روزانه وابسته است و این اقشار باید حمایت شوند.

وی افزود: روانشناسان، مشاوران و رسانه‌ها نیز باید از طریق آموزش و مشاوره به آگاهی‌بخشی خانواده‌ها در رابطه با چگونگی زندگی در شرایط بحران بپردازند و اثرات سوء و مخرب روحی و روانی واقعه را کاهش دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: باید با سبک زندگی جدید سازگار شد؛ این تهدید (سبک نوین زندگی) را به فرصت تبدیل کرد و از این فرصت برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر بهره برد.

به گفته وی، اکنون مشاوران و رسانه‌ها باید سطح کیفی قرنطینه خانگی را نیز به ویژه برای سالخوردگان، بیماران زمینه‌ای و کودکان و نوجوانان ارتقا بخشند.

حاتمی با تاکید بر اهمیت مدیریت در دوران پساکرونا اظهار داشت: امروز جامعه در مرحله مدیریت کرونا قرار گرفته است؛ با مهار، کنترل و خروج از شرایط امروز، کشور در مرحله پساکرونا قرار می‌گیرد و این مرحله نیز مستلزم یک سبک زندگی متفاوت است.

وی افزود: بنابراین اکنون باید به منظور حفظ و صیانت از سلامت روان جامعه و کاهش اختلافات و ناسازگاری‌ها در دوران پساکرونا به اقشار متعدد جامعه برحسب سن، جنس، شغل و منطقه جغرافیایی آموزش‌های خودمراقبتی و خودمدیریتی داده شود؛ آموزش این مبحاث به همراه مباحث بهداشتی و درمانی و همچنین تکنولوژی و فناوری روز از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدیریت شهری پروندهٔ خبری زندگی پس از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدیریت شهری ویروس کرونا مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند