Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@08:26:17 GMT

فعالیت هتل‌ها با پذیرش ۵۰ درصدی مسافران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۹۱۷

فعالیت هتل‌ها با پذیرش ۵۰ درصدی مسافران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا اصفهان دیروز پیرامون آخرین مصوبات جلسه ستاد کرونا استان اصفهان اظهار داشت: در این جلسه ارتباط مستقیمی با وزیر اقتصاد برقرار شد، همچنین بسته‌ای را نیز در اختیار وی گذاشتیم تا پیشنهادات اصفهان در جلسه‌ی هیأت دولت بررسی شود؛ همچنین در خصوص بازگشایی مساجد نیز صحبت شد که مقرر شد تا ۱۵ اردیبهشت مناطق سفید از نظر وزارت بهداشت با انجام کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: در خصوص اقامتگاه‌ها و هتل‌های استان نیز صحبت شد؛ تصمیم بر این شد تا هتل‌ها خود را برای پذیرش پنجاه درصدی مسافران با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آماده کنند، مقرر شد ابتدا هتل‌ها آمادگی خود را اعلام کند و پس از بازدید بازرسین مجوز فعالیت هتل‌ها به نسبت پنجاه درصدی انجام شود.

او در مورد تعداد مصوبات ستاد استانی و آخرین وضعیت شرایط استان ادامه داد: از هفتم اسفند ماه ستاد استانی تشکیل و ۴۳۲ مصوبه در استان مصوب شد؛ در خصوص آمار نیز باید بر اساس آمار گزارش دهیم که وضعیت کاشان بسیار خوب است و در استان اصفهان نیز میزان بستری‌ها متوسط شده که با کاهش ۴۵ درصدی همراه بوده است، اکنون تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌ها مساوی است که نشان دهنده اوضاع خوب است، دهاقان و بویین میاندشت و خوانسار وضعیت سفید دارند.

غلامی در مورد بازگشایی مجدد پارک‌ها و بوستان‌ها ادامه داد: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا تردد و ورود به پار‌ک‌ها آزاد شد، مصوب شد نیروی انتظامی وارد پارک‌ها شود و تذکراتی را مبنی بر عدم تجمع به مردم ابلاغ کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا اصفهان در خصوص اینکه تالار‌ها، استخر‌ها و امکان ورزشی چه زمانی بازگشایی خواهند شد تشریح کرد: ما در پایان اردیبهشت با توجه به شرایط استان در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

او در خصوص حمایت از آژانس‌های تاکسی سرویس اضافه کرد: تا ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تمامی سهمیه‌های پیش‌بینی شده در اختیار آنان قرار گرفت، با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده که دهم هر ماه بسته‌های حمایتی به حساب آنان واریز شود.

غلامی در خصوص اینکه زمان دورکاری تا چه زمانی است و چرا در برخی از ادارات مصوبات دولت اجرایی نمی‌شود افزود: ما هنوز مصوبه استفاده از دو سوم پرسنل را داریم؛ این موضوع و رعایتش را در اختیار مدیران قرار دادیم تا با توجه به شرایط اداره خودشان شرایط را تنظیم کنند.


پس از بازگشایی هتل‌ها درباره چادگان و باغبهادران تصمیم می‌گیریم


معاون استاندار اصفهان در خصوص زمان بازگشایی مناطق تفریحی چادگان و باغبهادران ادامه داد: این دو مرکز به عنوان مراکز پرخطر شناخته شده‌اند، در مرحله بعدی پس از بازگشایی هتل‌ها در خصوص شیوه استفاده و بازگشایی این مراکز تصمیم گیری خواهیم کرد.

او پیرامون شرایط استفاده از بیمه بیکاری مشاغل متضرر گفت: کلیه مشاغلی که تعدیل کارگر انجام نداده‌اند می‌توانند از سه ماه بیمه بیکاری همچنین از وام ۱۲ درصدی استفاده کنند که شامل رانندگان که دارای بیمه تامین اجتماعی دارند می‌شوند؛ به اعضا هر کارگر و کارفرما مبلغ دوملیون تومان وام در اختیار مشاغل قرار گرفت همچنین مشاغلی که بیمه هستند بیمه بیکاری سه ماه اسفند، فروردین و اردبیهشت پرداخت خواهد شد.


۱۷ خرداد تاریخ آغاز امتحانات دانش‌آموزان


غلامی در مورد زمان بازگشایی مدارس استان اصفهان افزود: برنامه شاد در اختیار دانش آموزان است و هم‌اکنون آموزش به صورت مجازی در اختیار دانش‌آموزان است، ما اکنون به فکر برگزاری امتحانات این عزیزان هستیم که ۱۷ خرداد ماه آغاز خواهد شد.

سخنگو ستاد استانی مبارزه با کرونا پیرامون کمبود اقلام بهداشتی در برخی از داروخانه‌ها تشریح کرد: کمیته تخصیص و تقسیم اقلام بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده که اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش را در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهند.

او در خصوص اینکه برخی از مشاغل با مشکل پرداخت اجازه روبرو هستند افزود: این موضوع به روحیه خیرین بستگی دارد، جلسات متعددی برگزار شد که عمدتاً استقبال خوبی از این موضوع شده است، باید استفاده حداکثری را از روحیه مردمی و خیرین داشته باشیم.


غلامی پیرامون عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برخی از ادارات و مراکز و مشاغل گفت: برخی از ادارات این موضوع را به خوبی رعایت می‌کنند که مقرر شد تیم‌های در خصوص این موضوع در سطح استان فعال شوند و به متخلفین اخطار دهند، تلفن ۳۱۱۳ در اختیار عموم است و مردم می‌توانند چنانچه تخلفی را شاهد بودند گزارش دهند، بهترین بازرسین خود مردم هستندو استفاده اجباری از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی مصوب شده است.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا اصفهان در خصوص اینکه آمار دقیق مبتلایان و فوتی‌ها بیماری کرونا در اصفهان اعلام نمی‌شود اذعان داشت: برای اینکه تداخل در کار اجرا نشوند، مصوب شد که اعلام مصوبات استانی بر عهده بنده باشد و امار دقیق را روسا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اصفهان به مردم اعلام کنند؛ اکنون حدودا در روز ۱۰۰ بیمار به دلیل بیماری کرونا بستری و ۱۰۰ بیمار از بیمارستان‌ها استان مرخص می‌شوند.

او پیرامون برگزاری آزمون استخدامی فولاد مبارکه اضافه کرد: این آزمون دو هفته تعویق افتاد.

غلامی در مورد اینکه بانک‌ها همچنان درحال کسر اقساط وام از حساب مشتریان خود هستند اضافه کرد: جلسه‌ای را در طی چند روز آینده برگزار خواهیم کرد، امیدواریم هماهنگی میان مردم و بانک‌ها ایجاد شود.

سخنگو ستاد استانی مبارزه با کرونای اصفهان در خصوص شلوغی دفاتر خدماتی دولتی اضافه کرد: ابتدا یک هجمه برای خرید سیم‌کارت وارد شد، متاسفانه از بین تمام مشاغل حاضر در استان یک سری از مکان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که از هفته آینده با مراکز متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

او در خصوص شرایط برگزاری امتاحانات پایان ترم دانش‌آموزان گفت: امتحانات حضوری است.

غلامی پیرامون زمان بازگشایی رستوران‌ها تصریح کرد: تا اخر اردبیهشت رستوران‌ها به صورت بیرون بر هستند و پس از آن مجددا در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون استاندار اصفهان در مورد اینکه بازگشایی باغ رضوان با توجه به شرایط موجود لازم بوده است، گفت: در بررسی‌های روانشناسی که شده بود یک بغض نهفته‌ای در بین افرادی که عزیزان خود را از دست داده بودند در حال شکل گیری بود که می‌توانست بحران‌های را در آینده ایجاد کند از همین رو تصمیم به بازگشایی داشتیم.

او در خصوص شروع فعالیت رشته‌های ورزشی کم‌خطر تصریح کرد: به صورت موردی رشته‌های ورزشی کم خطر را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی هتل ها بیمه بیکاری مصوبات ستاد استانی کرونا امتحانات دانش آموزان ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم گیری خواهیم اصفهان در خصوص استان اصفهان دانش آموزان او در خصوص مصوب شد مقرر شد هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: این شبکه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی و اعتیاد)، فعالیت‌های جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دانش بنیان و نوآور، امداد و نجات، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.

وی افزود: توانمندسازی و ارتقای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین اهداف این شبکه هاست.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان زنجان همچنین ادامه داد: هم افزایی، گردهمایی، تشریک تجارب و اطلاعات در خصوص محور مشترک فعالیت از جمله فرصت‌هایی است که این شبکه‌ها در اختیار جوانان قرار می‌دهند.

اسماعیلی در توضیح ساختار این شبکه ها، گفت: هر کدام از این شبکه‌ها دارای یک دبیرخانه ملی در یکی از استان هاست و تمامی شبکه‌ها در تمامی استان‌ها دبیرخانه استانی دارند.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان استان معین و دبیرخانه ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری جوانان انتخاب شده و یکی از دبیران سمن‌های جوانان استان، دبیر ملی این شبکه است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص برگزاری انتخابات شبکه‌های تخصصی تشکل‌های جوانان، افزود: این انتخابات در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت امسال در استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار