Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی دروازبان های تیم امید سپاهان گفت: دروازبانی ماجرایی جدا از فوتبال دارد، یک دروازبان نیاز دارد با او صحبت شود تا روحیه خود را از دست ندهد، دائم تحت فشار نباشد، اگر مرتکب اشتباهی شد کسی به او چیزی نگوید تا سر تمرین مربی به او یاد آوری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر نویدنیا از سال ۱۳۵۵ فوتبال خود را به صورت حرفه‌ای از جوانان سپاهان آغاز می‌کند و با وجود جنگ و بی اهمیتی به ورزش فوتبال را ادامه می‌دهد تا سال ۱۳۷۰ که از این رشته خداحافظی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پس از ۱۰ سال دوری از فوتبال به پیشنهاد باشگاه سپاهان کلاس‌های مربیگری را پشت سر می‌گذارد و هدایت دروازبان های تیم امید سپاهان را در اختیار می‌گیرد.
نویدنیا اعتقاد دارد یک دروازبان خوب نیاز به قد بلند، چابکی و شجاعت دارد، خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این مربی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

فوتبال را از کجا شروع کردید؟
سال ۵۵ وارد تیم فوتبال جوانان سپاهان شدم و بازی حرفه‌ای را از این تیم شروع کردم، در جام تخت جمشید هم ذخیره اکبر مالکی بودم. بازی من ادامه داشت تا انقلاب، بعد از آن به مدت دو سال به تیم تام پیوستم، باز به سپاهان بازگشتم و در سال ۱۳۷۰ در این تیم از فوتبال خداحافظی کردم.

بعد از خداحافظی از فوتبال به چه کاری مشغول شدید؟
۱۰ سال از فوتبال دور بودم، بعد از آن با پیشنهاد باشگاه سپاهان کلاس‌های مربیگری را پشت سر گذاشتم، باید بگویم که فیفا قانونی گذاشته مبنی بر اینکه مربی دروازبان حتماً باید در زمان بازی خود در این پست قرار گرفته باشد. در حال حاضر ۱۵ سال است که با تیم‌های امید سپاهان کار می‌کنم.

دروازبانی در زمان شما چگونه بود؟
امکاناتی که در حال حاضر وجود دارد در دوره ما وجود نداشت، برای مثال یک جفت دستکش روسی داشتیم که کیفیت خوبی نداشت و باید یکسال از آن نگهداری می‌کردیم، اما الان برای هر نوع آب و هوا دستکشی مخصوص و خوب آمده است، در زمان ما زمین‌ها خاکی بود و به خاطر شیرجه‌هایی که می‌زدیم دائم پاهای ما زخم می‌شد.

در سال ۱۳۵۰ تست گیری و استعداد یابی برای شخصی که می‌خواست وارد فوتبال شود وجود داشت؟
در آن زمان آکادمی و استعداد یابی نبود و تنها مربیان بازی یک بازیکن را می‌دیدند و نظر می‌دادند که این شخص می‌تواند بازی کند یا خیر. در حال حاضر استعداد یابی وجود دارد و بازیکن برای رسیدن به درجه‌های بالا باید مراحلی را پشت سر بگذارد.

یک دروازبان برای موفق شدن باید چه کارهایی انجام دهد؟
یکی از فاکتورهای دروازبانی قد بلند است، در دنیا بیشتر دروازبان ها قدی بالای ۱/۸۰ دارند. همچنین یک دروازبان خوب باید شجاع و بی باک باشد تا در دروازه عملکرد خوبی داشته باشد.

مبلغ قرار دادهای زمان شما چگونه بود؟
اوج کار ما در زمان جنگ بود؛ به همین خاطر کسی به ورزش اهمیتی نمی‌داد. به یاد دارم زمانی که می‌خواستیم به جبهه برویم، شهید قاضی به ما گفت شما نمی‌خواهد به جبهه بیایید، بروید و ورزش خود را ادامه دهید تا دشمنان پیش خودشان بگویند با وجود جنگ باشگاه‌های ورزشی ایران فعالیت خود را ادامه می‌دهند، به این شکل باعث تضعیف روحیه دشمن می‌شوید.

در سال ۱۳۵۰ وضعیت فوتبال در اصفهان چگونه بود؟
اصفهان یکی از قطب‌های فوتبال در ایران بوده و هست که تماشاگران پرشوری دارد. این تیم همیشه در بازی مقابل استقلال و پرسپولیس امتیاز گیری کرده و عملکرد خوبی داشته است.

نظر شما در رابطه با پیام نیازمند چیست؟
نیازمند دروازبان خوب و جوانی است که همه ویژگی‌های یک دروازبان موفق را دارد و می‌تواند به سطح‌های بالاتری از فوتبال برسد.

ورود مربی‌های خارجی برای دروازبان ها به ایران، چقدر تأثیر گذار است؟
علم مربیان خارجی بیشتر است و اگر در در دوران بازی خود درون دروازه قرار گرفته باشند، می‌توانند به گلر های ایرانی کمک کنند. دروازبانی ماجرایی جدا از فوتبال دارد، یک دروازبان نیاز دارد با او صحبت شود تا روحیه خود را از دست ندهد، دائم تحت فشار نباشد، اگر مرتکب اشتباهی شد کسی به او چیزی نگوید تا سر تمرین مربی به او یاد آوری کند.

یک دروازبان تا چه میزان در روند نتیجه گیری تیم تأثیر دارد؟
نود درصد تیم دروازبان است، یکی از مربیان می‌گفت تاجی را تصور کنید که زمرد بزرگی روی آن است و به چشم می‌آید، این زمرد در یک تیم فوتبال دروازبان است که می‌تواند با عملکردی خوب تیم خود را نجات دهد.

به عنوان مربی دروازبان برای تقویت روحیه گلر چه کاری انجام می‌دهید؟
تمرینات را روی اصول و برنامه اجرا می‌کنیم، اگر دروازبان گلی را دریافت کرد که مقصر بود باید با او صحبت شود تا تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار نگیرد و با قدرت به کار خود ادامه دهد.

در ایران کدام دروازبان مورد قبول شما است؟
پیام نیازمند، علیرضا بیرانوند و حسین حسینی را قبول دارم.

حرف آخر؟
امیدوارم کرونا از بین برود و مردم به حال خوب خود بازگردند و بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

کد خبر 417076

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاهان تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان تیم فوتبال امید سپاهان دروازه بان پرسپوليس علیرضا بیرانوند سیدحسین حسینی پیام نیازمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دروازبان ها یک دروازبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

 علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

پیگیری‌های ایسنا در این زمینه نشان می‌هد که بیرانوند احتمالا در دیدار هفته بیست‌وپنجم پرسپولیس برابر سپاهان هم غایب است و اوسمار ویرا باید از امیر رضا رفیعی درون دروازه استفاده کند.

tags # علیرضا بیرانوند ، سپاهان ، پرسپولیس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • عکس| گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • دروازه‌بان پرسپولیس به دیدار با سپاهان می رسد؟
  • آخرین وضعیت بیرانوند برای همراهی پرسپولیس در بازی با سپاهان
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
  • بیرانوند به سپاهان می‌رسد؟
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان