Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@03:14:39 GMT

خسارت 641 میلیون دلاری کرونا به بوئینگ

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۹۷۵

خسارت 641 میلیون دلاری کرونا به بوئینگ

تین نیوز

شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا با گسترش شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد ۶۴۱ میلیون دلار زیان دید و این شرکت برای کنترل زیان‌ها درصدد اخراج نیروهای خود است.

به گزارش تین نیوز، شبکه سی ان بی‌سی در خبری اعلام کرد، با زمین گیر شدن هواپیماها و تاثیر ویروس کووید ۱۹ بر اقتصاد گردشگری، شرکت بوئینگ هم اکنون بشدت با کاهش سفارش برای هواپیماهای جدید روبرو شده است و از طرف انگیزه‌ای دیگر برای مسافران برای پرواز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دنبال ضررهای پشت سر هم و تحمیل شدن ضرر ۶۴۱ میلیون دلاری در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ شرکت هواپیمایی بوئینگ در حال حاضر به دنبال تعدیل ۱۰ درصد از نیروهای خود است.  

برنامه تعدیل نیروها قرار است در حالی اجرا شود که مشتریان شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرده‌اند به دلیل تاثیر ویروس همه گیری کرونا آن‌ها درخواست‌های خود را برای دریافت هواپیماهای جدید کاهش می‌دهند.  

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد فلج شده شرکت بوئینگ در حالی رخ می‌دهد که این شرکت هواپیمایی آمریکایی به مدت ۱۳ ماه است به دلیل مشکلات فنی و حوادث مرگبار هواپیماهای ۷۳۷ مکس زمین گیر شده است.  

قرار بود هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس جدید با ظرفیت کمتر مسافر جایگزین بوئینگ ۷۳۷ کنونی شود اما پس از اینکه ۲ فروند از این هواپیماها به ترتیب در اکتبر (آبان) سال ۲۰۱۸ در اندونزی و مارس (فروردین)  ۲۰۱۹ در اتیوپی سقوط کرد مقامات ایمنی هوانوردی جهان بر توقف استفاده از این مدل هواپیما را اعلام کرد و شرکت بوئینگ نیز تصمیم گرفت تولید این مدل هواپیما را متوقف کند.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد