Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@00:08:16 GMT

۶۰ زندانی در تالشِ گیلان چشم انتظار کمک خیران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۲۴۹۳

۶۰ زندانی در تالشِ گیلان چشم انتظار کمک خیران

رئیس اداره زندان تالش گفت: ۶۰ زندانی جرائم مالی و غیرعمد، چشم انتظار کمک‌ مردم و خیران برای آزادی هستند و نیکوکاران به مناسبت ماه مبارک رمضان، کمک‌های خود را به شماره حساب  ۴۳۳۱۴۱۱۰۰۰۱۸۲۹ ستاد دیه تالش واریز کنند. 

محمد بصیری روز پنجشنبه در دادگستری تالش اظهار کرد: خیران و نیکوکاران در ماه مبارک رمضان و شرایط کرونایی، آئین گلریزان مجازی و زندانیان غیرعمد را فراموش نکنند و در سال گذشته خیران تالشی ۷۵۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد اهدا کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در جلسه ویدئوکنفرانس با حضور رئیس ستاد دیه استان گیلان و برخی مسئولان اداره کل زندان ها مصوب شد هر مبلغی که در آئین گلریزان تالش جمع آوری شود، ستاد دیه برابر همان مبلغ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان کمک خواهد کرد و موجب بازگشت زندانیان بیشتر به آغوش خانوادهایشان خواهد شد.

رئیس اداره زندان تالش گفت: در سال گذشته ۹۹ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۵۷ نفر با مشاوره و کمک خیران، ۳۶ نفر با کمک ستاد دیه و گلریزان و سه نفر با استفاده از منابع مالی طرح ماه عسل و ۳ نفر با کمک انجمن حمایت از زندانیان آزاد شده بودند. 
 بصیری افزود: جرائم غیرعمد شامل تصادف، چک، حوادث کارگاهی و مهریه است و دستگیری از زندانیان غیرعمد که به دلیل سهل انگاری گرفتار بند شده اند، موجب مصونیت خانواده ها از گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: تعدادی از زندانیان با تلاش واحد مددکاری زندان با مذاکره و دعوت از شکات و با جلب رضایت و تخفیف بدهی آزاد می شوند و شکات، با اعلام تخفیف و رضایت به محکوم خود، یاری رسان و بازوی ستاد دیه باشند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

          لینک کوتاه: asriran.com/0032sT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زندانیان غیرعمد دیه تالش گیلان ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

غلامعلی محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر نیز با کمک حقوقی و قضایی به مناسب سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، آزاد شدند.

وی افزود: اصلاح و تربیت مددجویان، مهمترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

محمدی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستور کار است که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حجم آزادی اهداء شد.

دیگر خبرها

  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند