Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@01:59:39 GMT

چه دمنوش‌هایی گیاهی در ماه رمضان باعث کاهش تشنگی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۲۶۳۴

چه دمنوش‌هایی گیاهی در ماه رمضان باعث کاهش تشنگی می‌شوند؟

اگر شما در طول روز به دلیل روزه دچار تشنگی می‌شوید بهتر است این خبر مرتبط به دمنوش‌ها را بخوانید

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، وقتي ماه مبارك رمضان با گرمي هوا به خانه‌هاي ما مي‌آيد، گنجاندن نوشيدني‌هاي طبيعي و گياهي به سفره‌هاي افطار بهترين گزينه براي روزه‌داران است، زيرا روزه‌داران با نوشيدن اين شربت‌ها و عرق‌هاي گياهي مي‌توانند ضمن آنكه توانايي بدن‌شان را در طول روز افزايش دهند، مقاومت بدن خود را در برابر دماي هوا در این روزهاي گرم نيز تضمين كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع تشنگي با عرق شاه‌تره
يكي از ساده‌ترين شيوه‌ها براي ازبين بردن تشنگي در تابستان به‌ويژه براي افراد روزه‌دار گنجاندن عرق شاه‌تره به‌عنوان نوشيدني سفره افطار است. نوشيدن اين عرق گياهي لطيف براي افرادي كه معده‌ و دستگاه گوارش آنها حساس است بسيار مناسب است. نوشيدن اين عرق گياهي 2تا 3فنجان و در فاصله افطار تا سحري موجب كاهش ميزان عطش، تشنگي و پيشگيري از خشكي دهان و گلو مي‌شود. در حقيقت روزه‌داران با مصرف اين نوشيدني گياهي مي‌توانند ميزان مقاومت بدن‌شان را در این روزهاي گرم افزايش دهند.

بدنتان را تقویت کنید
يكي از راه‌هاي افزايش مقاومت و توانايي بدن در برابر گرماي تابستان، گنجاندن عرقيات گياهي با طبع سرد و‌ تر در برنامه غذايي روزانه است. عرق كاسني يكي از بهترين اين نوشيدني‌هاست. اين نوشيدني مي‌تواند دماي درون بدن را كاهش و مقاومت اندام‌هاي دروني را در برابر گرما افزايش دهد. نوشيدن اين عرق علاوه بر تقويت بدن، موجب بهبود عملكرد معده و اندام گوارشي شده و مي‌تواند ميزان كلسترول خون را نيز كنترل كند. افرادي كه در طول روز دو فنجان عرق كاسني را به‌صورت خنك ميل مي‌كنند، روزهاي بهتري را در گرما سپري مي‌كنند. مي‌توانيد اين عرق گياهي را با مقدار كمي سكنجبين شيرين كرده و آن را به همراه يك خيار رنده شده ميل كنيد.
براي وقتي كه زولبيا و باميه زياد خورده‌ايد
اگر در گروه افرادي هستيد كه بايد ميزان قندخون خود را كنترل كنيد و نمي‌توانيد از خوردن باميه صرفه‌نظر كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم نوشيدن عرق هفت‌گياه را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. نوشيدن اين عرق در شب‌هايي كه زولبيا و باميه يا شيريني زياد خورده‌ايد به شما كمك مي‌كند تا از افزايش ميزان قندخون خود پيشگيري كنيد. البته بايد مراقب باشيد، هرگز به‌طور خودسرانه از اين گياه به‌مدت طولاني براي درمان بيماري ديابت استفاده نكنيد يا آن را بدون مشاوره با متخصص و درمانگر طب سنتي جايگزين داروهاي خود نكنيد.

شربت گلاب را جايگزين نوشابه كنيد
شربت گلاب يكي از بهترين و مناسب‌ترين شربت‌ها و نوشيدني‌هاي گياهي براي شب‌هاي ماه رمضان است. شما مي‌توانيد اين نوشيدني را با مقدار كمي خاكشير و يك قاشق غذاخوري سكنجبين تركيب كنيد و به جاي نوشابه از آن در كنار غذا استفاده كنيد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه رمضان رمضان ماه رمضان 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه و فرهنگ از عوامل تولید برنامه‌های ماه مبارک رمضان صدا و سیمای خوزستان تقدیر شد.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان نیز در این مراسم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله پخش زنده محافل قرآنی، ترتیل خوانی قرآن کریم و ضبط و پخش ۲۰۰ جلسه محفل قرآنی خانگی انجام شده است.

داریوش دبیقی با اشاره به تولید مجموعه تصویری آوای نور در شبکه خوزستان افزود: این مجموعه یکی از برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار درماه مبارک رمضان بود که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همکاری نماینده ولی فقیه استان در جهت تولید برنامه‌های ماه رمضان ادامه داد: یکی از نمونه‌های مؤثر در تولید برنامه سازی ماه رمضان هماهنگی اثر گذار اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برای تولید برنامه‌ها بوده است.

کد خبر 6092192

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟