Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-03@04:47:55 GMT

نصب جکت سکوی فاز 11B پارس جنوبی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۳۴۱۰

نصب جکت سکوی فاز 11B پارس جنوبی آغاز شد

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی نخستین عرشه دریایی این طرح در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، رسول فلاح‌نژاد امروز (پنج شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) همزمان با آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی سکوی SPD۱۱B از یارد شرکت نفت سازه قشم NSQ گفت: با تلاش همه عوامل اجرایی و مدیریتی در سمت پیمانکار و کارفرما، جکت سرچاهی SPD۱۱B و متعلقات مربوط به آن روی بارج حامل LB۹۰ قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مشخصات فنی این سازه گفت: جکت سرچاهی سکوی SPD۱۱B به همراه متعلقات دو هزار و ۲۰۰ تن وزن دارد که عملیات بارگیری آن به روش PUSH-PULL انجام شد.

فلاح‌نژاد ارتفاع این سازه دریایی را ۷۶ متر اعلام کرد که در عمق آب حدود ۷۱ متری در موقعیت مخزنی بلوک B فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس به روش به آب‌اندازی، نصب خواهد شد.

به گفته مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز پارس، جکت سرچاهی سکوی SPD۱۱B یکی از دو جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی است که پس از نصب، امکان حفاری ۱۲ حلقه چاه تولیدی را در موقعیت نخستین عرشه گازی این طرح در مرز مشترک ایران و قطر در آب‌های خلیج فارس فراهم می‌کند.

وی اعلام کرد: پس از عملیات مهاربندی و انتقال این سازه به موقعیت گازی فاز ۱۱ پارس جنوبی، نصب جکت SPD۱۱B توسط شرکت صدف و با استفاده از شناور صدف ۳۰۰۰ تا پایان خردادماه جاری به اتمام خواهد رسید و موقعیت آماده آغاز حفاری می‌شود.

طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) به‌طور کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده که متناسبا این بخش از کار را به شرکت صف رزموند واگذار کرده است.

هدف از اجرای این طرح، تولید ۲ میلیارد فوت مکعب گاز غنی، انتقال به پالایشگاه‌های موجود پارس جنوبی و استفاده از ظرفیت فرآورشی این پالایشگاه‌ها است.

منبع: شانا

کلیدواژه: فاز 11 پارس جنوبی نصب جکت فاز 11 طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی فاز ۱۱ پارس جنوبی جکت سرچاهی شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از امروز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز شده است.

تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد و در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف

مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه