Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با اشاره به احداث واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل گفت: درحال حاضر در فاز احداثی نزدیک ۹۰ درصد فونداسیون، ۷۵ درصد اسکلت و ۶۱ درصد سقف اجرا شده و متوسط پیشرفت فیزکی کار ۶۱ درصد است، حدود ۲۰ درصد از واحدها هم تکمیل شده است. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فروردین‌ماه سال گذشته با نزول بارش‌های سنگین شاهد وقوع سیل در بسیاری از مناطق کشور بودیم که سبب خسارات بسیاری به جان و مال مردم و تخریب منازل آنها شد، استان مرکزی هم از این قاعده مستثنی نبود گرچه خرابی‌ها و خسارت‌ها به سبب مدیریت مطلوب بحران سیل به اندازه استان‌های دیگر نبود اما در بسیاری از نقاط استان به ویژه در مناطق روستایی شاهد تخریب واحدهای مسکونی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان مدیریت مطلوب استان سبب شده بود تا نام استان مرکزی در لیست استان‌های سیل‌زده قرار نگیرد به رغم اینکه بارش‌های آن به اندازه استان لرستان که در این مقطع آسیب بسیاری را متحمل شده بود می‌رسید و همین موضوع استان را از اعتبارات مصوبه هیئت دولت برای استان‌های سیل‌زده عقب انداخته بود به طوری که مرکزی را جزو استان‌های سیل زده نمی‌دانستند.

تا اینکه پس از مذاکرات و ارائه مستندات بالاخره نام استان مرکزی هم در فهرست استان‌های سیل‌زده قرار گرفت و کار احداث و تعمیر منازل مسکونی تخریب شده در سیل شروع شد.

اکنون با گذشت بیش از یک سال از زمان وقوع سیل در استان میزان پیشرفت اجرای کار و تعمیر و احداث واحدهای تخریب‌شده از موضوعاتی است که به آن پرداخته‌ایم.

390 واحد در استان مرکزی در پی سیل سال گذشته نیازمند تعمیر بودند

محمدرضا رضافرح، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: فروردین‌ماه 98 بارش‌هایی در کشور اتفاق افتاد که خوشبختانه استان ما هم از این نعمت بهره‌مند بود و در برخی از شهرستان‌ها حدود 900 میلی‌متر تا یک‌هزار میلی‌متر باران بارید، ستاد بحران فعال بود و استان شرایط را خوب مدیریت می‌کرد.

وی افزود: بنابراین سیل به آن معنا و مفهوم در استان جاری نشد که خانه‌ای را ببرد اما به سبب اینکه یک هفته بارش مداوم اتفاق افتاد تخریب خانه‌های خشت و گلی و فرسوده در روستاها را به همراه داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح کرد: به دنبال این شرایط 4 هزار و 800 واحد احداثی و 390 واحد تعمیری را گزارش دادیم که تامین اعتبار هم شد، ابتدا در مصوبه هیئت دولت نام استان مرکزی نرفته بود، اما با مذاکرات و پیگیری‌هایی که انجام شدکار را شروع کردیم و سیاستی که در پیش گرفتیم براین اساس بود که گفتیم به طور حتم این اعتبار را باید به اعماقی که هیچ وقت از اعتبارات بهره‌مند نمی‌شوند و دورترین روستاها و محروم‌ترین مردم هستند ببریم، در همه شهرستان‌ها با همین نگاه کار را شروع کردیم.

آخرین وضعیت تعمیرات مدارس در سه استان سیل زده/ نگرانی از وقفه کرونا در مسیر تحویل پروژه‌های آموزشی20 گروه جهادی اردبیل به مناطق سیل زده لرستان کمک‌رسانی کردندپرداخت 2 برابری مستمری به مددجویان سیل زده در فروردین‌ماه

واحدهای مسکونی نیازمند تعمیر به دنبال سیل سال گذشته به صورت 100 درصد تکمیل و دراختیار مردم قرار گرفت

رضافرح بیان کرد: به منظور تعمیری‌ها حدود 5 تا 15 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی دادیم بسته به میزان خسسارت و 2 تا 5 میلیون تومان هم تسهیلات بلاعوض بسته به خسارت دراختیار افراد قرار گرفت که اکنون فاز تعمیری بسته شده و 100 درصد تکمیل و مردم ساکن شده و استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: فاز احداثی که شامل 4 هزار و 800 واحد می‌شود با اندکی تاخیر آغاز شد چون عقب‌تر از سایر استان‌ها بودیم به سبب نرفتن نام استان در لیست استان‌های سیل‌زده، اما کار را به خوبی شروع کردیم و با جدیت برنامه‌ریزی شد و خوشبختانه فعالیت‌ها با جدیت درحال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی عنوان کرد: به منظور واحدهای احداثی هم برای هر واحد روستایی 55 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی و 21 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود، برای واحدهای شهری تسهیلات بلاعوض 29 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

اختصاص 107 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای واحدهای سیل‌زده در استان مرکزی

رضافرح افزود: تامین اعتبار را پیگیری کردیم و درمجموع در استان 107 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای این واحدها گرفتیم که معادل اعتبارات عمرانی یک سال استان است، 286 میلیارد تومان هم تسهیلات 4 درصدی گرفته شد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر در فاز احداثی نزدیک 90 درصد فونداسیون، 75 درصد اسکلت و 61 درصد سقف اجرا شده و متوسط پیشرفت فیزکی کار 61 درصد است، حدود 20 درصد از واحدها هم تکمیل و بهره‌برداری شده و مردم از آنها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/712/ ت

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن استان های سیل زده تسهیلات بلاعوض تومان تسهیلات میلیون تومان استان مرکزی نام استان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید امیدی اظهار کرد: اجرای طرح پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در راستای توسعه فعالیت بدنی منظم و سبک زندگی فعال کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی این استان، دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: صدای زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در سال جاری به صورت رسمی در هفته کار و کارگر فردا (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) به صورت نمادین در تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها نواخته شد.

امیدی گفت: در اجرا و برگزاری پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار، سازمان بسیج کارخانجات با انجمن ورزش‌های همگانی فدراسیون کارگری تعامل و همکاری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: پیش‌بینی شده در دوشنبه هر هفته کارگران ساعتی را به صورت ویژه به امر ورزش اختصاص دهند.

کد خبر 6092056

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد