Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیدافشین صفوی گفت: استان کرمانشاه حدود ۹۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی حاصلخیز دارد و میانگین بارش در استان حدود ۴۸۰ میلی‌متر است که ۲ برابر میانگین کشوری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: تنوع اقلیمی بسیار خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد به عنوان مثال الان در منطقه گرمسیری استان مانند قصرشیرین محصول استراتژیکی کلزا آماده برداشت است و در مناطق سردسیر مانند سنقرو کلیایی این گیاه زراعی در مرحله گلدهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفوی ادامه داد: این تنوع اقلیمی استان کرمانشاه سبب شده که سالیانه حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی وارد بازار شود.

او گفت: سرمایه‌گذران در سطح کلان می‌توانند در زمینه کارخانه قند سرمایه‌گذاری کنند، حدود یک‌میلیون تن ظرفیت تولید چغندرقند در استان را داریم در حالی که الان حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تن تولید داریم کارخانجات قند استان در حدود ۳۵۰ هزار تن از آن را ظرفیت دارند.

این مسئول با دعوت از سرمایه‌گذاران در راستای سرمایه‌گذاری در بحث ایجاد گلخانه، گفت: در این راستا تسهیلاتی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم به نحوی که ۲۰ درصد سهم آورده متقاضی است و ۸۰ درصد آن توسط بانک عامل (کشاورزی) به صورت تسهیلات با سود کم پرداخت می‌شود.

او به ظرفیت کاشت زعفران در استان نیز اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان ۵۰ درصد ارزش پیاز زعفران را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و مابقی هم خود کشاورزان سرمایه‌گذاری می‌کنند، این گیاه دارویی با قابلیت صادرات، مطمئنا سبب جهش تولید در استان می‌شود.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشت زعفران تسهیلات کشاورزی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر سه‌شنبه در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری اظهار کرد: ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل سال گذشته از زنبورستان‌های استان برداشت شده و اردبیل توانسته رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تعداد کل زنبورستان‌های این استان براساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان بوده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار ۲۴۳ نفر براساس تعداد کلنی است.

اژدری با بیان اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی است، ادامه داد: ۳۵ درصد اشتغال مربوط به بخش تولید عسل بوده که این امر بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است ولی متاسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

کد خبر 6093127

دیگر خبرها

  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است